Gerie's opgeblazen buikjes.

Hou hier een "dagboek" bij van de vordering van je leger. En Frank, jij mag je dagboek "Kitty" noemen. Of post handige hobby-tips. Of spam, maar dat wordt dan weer naar het Café verplaatst. Foei!

Moderators: Beastherder, Skevan

Gerie's opgeblazen buikjes.

Berichtdoor Gerie » 07 jun 2007 08:40

Wat is er mooier dan een mooi opgeblazen lijk...? :wub:

Eeehhh... :huh:

Mijn schoonmoeder gespiest aan een boom terwijl ik er tegenaan urineer.... :hehehe

Maar ach.. er moet altijd iets te wensen overblijven zullen we maar zeggen :yes:

Maar goed, dit blogje gaat over mijn bloated corpses, oftewel opblazen lijken.
Deze hebben zolang in het water gelegen dat ze prachtig opgezwollen zijn.
Volgens de legerlijst uit de White Dwarf een perfecte aanvulling voor m'n zombie pirates.

Op zich zijn deze bloateds niet zo gevaarlijk..... tot dat ze knappen en er de meest verschrikkelijke geuren en gassen vrijkomen.... dan moet je maken dat je wegkomt.... tenminste... als je daar nog de kans voor krijgt. B)

Ik heb eigenlijk al een jaar lopen dubben welke miniaturen hiervoor te gebruiken... maar aangezien ik niet echt iets passends kon vinden heb ik toch maar weer besloten om er een convert project van te maken.

Goed... mijn bedoeling was om 9 verschillende bloated corpses te maken, dus.......

Men neme: een hoopje plastic onderdeeltjes van zombies en empire sprues....

Afbeelding

Dat vullen we aan met wat afgeknipte hoofden, armen en benen van een aantal ghouls......

Afbeelding

De dikken buiken komen van plague bearers, negen stuks....

Afbeelding

Met al deze onderdelen wordt eigenlijk eindeloos gepast en gemeten, en vooral gevijlt, net zo lang totdat ik het idee heb dat het in elkaar gepaste figuurtje een 'geloofwaardige' pose en figuur zou hebben.

Daarna wordt werkelijk alles gepind, om zeker te weten dat er uiteindelijk een sterk model overblijft.
Hier een paar voorbeeldjes.
Daar waar plastic aan metaal wordt gemaakt wordt af en toe van plastic én metalen pins gebruik gemaakt.

Afbeelding

Dan komt eigenlijk wel één van de gemakkelijkste fasen, aangezien alles van te voren al ontworpen, gepast en gemeten is.
Namelijk het in elkaar zetten met greenstuff, plasticlijm en superlijm, dan begint het al ergens op te lijken.

Afbeelding

Nu komt het ultieme greenstuff gedeelte.
Alles waar de onderdelen netjes moeten sluiten wordt afgewerkt met greenstuff, maar ook de vele gedeelten waar ik dingen heb weg moeten vijlen om het mooi te laten passen.
Hier en daar een schouder, elleboog, borsten, ruggen en uitpuilend vlees wordt gemodelleerd..... B)

Afbeelding

Aangezien je nu plastic, metaal en greenstuff door elkaar heen ziet, moet het model in de grondverf gespoten worden om echt het resultaat te kunnen zien.
De bloateds worden heel bleek geschilderd vandaar dat ik voor witte grondverf heb gekozen. en..... TADAAAAAHHH!!! B)

Afbeelding

Tot zover het blogje, nu de modellen nog even in de verf zetten.... ;)
Gerie
Conservative Tzeentch worshipper

Berichtdoor henerius » 07 jun 2007 09:07

Jahaaa Mooi Gerie. Bloated corpses :P

Ik ben benieuwd naar het schilderwerkje dat je erbij gaat doen. Je rotting levianthan zag er lekker dood uit in iedergeval ;)

en oh ja, doe je schoonmoeder de groeten. :)
Don't cry because it's over, smile because it happened.
Legers die ik speel: diverse
henerius
Mastah

Berichtdoor TROLL » 07 jun 2007 11:20

ziet er zeker mooi uit denk ook wel dat ze best ziekelijk eruit zulle komen te zien maar:

Wat doet zo een bloated corpse dan als het ontploft?

Heb je daar ook een model van?(een die aan het ontploffe is ^_^ )

Mvg Troll
Legers die ik speel: Tomb Kings, Chaos Daemons, Legion: Imperial. Fallout Wasteland warfare
TROLL
Bandana Waddle Dee

Berichtdoor Benman » 07 jun 2007 21:19

Hehehe Gerie ..... hardstikke stoer man ...... ik vind ze geweldig. :wub:
[quote="Beastherder"]Damn, Ben, ik haat je[/quote]
Legers die ik speel: FOW: Germans Late War
Benman
BOFH

Berichtdoor Bob » 08 jun 2007 07:57

Geweldig Ja,
Wat is de rotting leviathan al een end geschilderd, zien!
Dit is reserve Bobske.
Bob
Space Zoat in Tilea

Berichtdoor Richard » 21 apr 2008 15:07

hey gerie,
ik weet niet of dit nog een actief project is. maar heb wat plaatjes van miniaturen gevonden die zo in je leger passen.
mischien dat je er wat aan hebt.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

op de site www.reapermini.com staat een grote database met allerlei coole mini's. weet trouwens niet hoe je die thuis moet gaan krijgen ;)
Afbeelding Afbeelding

WORKOUT FOR THE NEXT BATTLE !! Always use propper safety equipment
Legers die ik speel: Necron's 2400 pts (95% painted) , Skaven 4000 pts (95%painted), Lizardmen 3000 pts (75% painted), Daemon hunter ( 75% painted ), Araby... wip
Richard
Nurgle in a petticoat

Keer terug naar Hive Novio Blogs