Eeehhh...
Mijn schoonmoeder gespiest aan een boom terwijl ik er tegenaan urineer....
Maar ach.. er moet altijd iets te wensen overblijven zullen we maar zeggen
Maar goed, dit blogje gaat over mijn bloated corpses, oftewel opblazen lijken.
Deze hebben zolang in het water gelegen dat ze prachtig opgezwollen zijn.
Volgens de legerlijst uit de White Dwarf een perfecte aanvulling voor m'n zombie pirates.
Op zich zijn deze bloateds niet zo gevaarlijk..... tot dat ze knappen en er de meest verschrikkelijke geuren en gassen vrijkomen.... dan moet je maken dat je wegkomt.... tenminste... als je daar nog de kans voor krijgt.
Ik heb eigenlijk al een jaar lopen dubben welke miniaturen hiervoor te gebruiken... maar aangezien ik niet echt iets passends kon vinden heb ik toch maar weer besloten om er een convert project van te maken.
Goed... mijn bedoeling was om 9 verschillende bloated corpses te maken, dus.......
Men neme: een hoopje plastic onderdeeltjes van zombies en empire sprues....
Dat vullen we aan met wat afgeknipte hoofden, armen en benen van een aantal ghouls......
De dikken buiken komen van plague bearers, negen stuks....
Met al deze onderdelen wordt eigenlijk eindeloos gepast en gemeten, en vooral gevijlt, net zo lang totdat ik het idee heb dat het in elkaar gepaste figuurtje een 'geloofwaardige' pose en figuur zou hebben.
Daarna wordt werkelijk alles gepind, om zeker te weten dat er uiteindelijk een sterk model overblijft.
Hier een paar voorbeeldjes.
Daar waar plastic aan metaal wordt gemaakt wordt af en toe van plastic én metalen pins gebruik gemaakt.
Dan komt eigenlijk wel één van de gemakkelijkste fasen, aangezien alles van te voren al ontworpen, gepast en gemeten is.
Namelijk het in elkaar zetten met greenstuff, plasticlijm en superlijm, dan begint het al ergens op te lijken.
Nu komt het ultieme greenstuff gedeelte.
Alles waar de onderdelen netjes moeten sluiten wordt afgewerkt met greenstuff, maar ook de vele gedeelten waar ik dingen heb weg moeten vijlen om het mooi te laten passen.
Hier en daar een schouder, elleboog, borsten, ruggen en uitpuilend vlees wordt gemodelleerd.....
Aangezien je nu plastic, metaal en greenstuff door elkaar heen ziet, moet het model in de grondverf gespoten worden om echt het resultaat te kunnen zien.
De bloateds worden heel bleek geschilderd vandaar dat ik voor witte grondverf heb gekozen. en..... TADAAAAAHHH!!!
Tot zover het blogje, nu de modellen nog even in de verf zetten....

)