Estalian Army

Hou hier een "dagboek" bij van de vordering van je leger. En Frank, jij mag je dagboek "Kitty" noemen. Of post handige hobby-tips. Of spam, maar dat wordt dan weer naar het Café verplaatst. Foei!

Moderators: Beastherder, Skevan

Berichtdoor henerius » 28 mei 2007 14:54

Zo dan mijn eerste geschilderde Spaans/Estalian mannetje. Balast die we meenemen. El Nurgling:"het moeten geen carnavals troepen worden. Carnaval is niet hip." Verder schijnt Snakebite leather :unsure: een aardig ondergrond te zijn voor geel. Daar heb ik me twijfels over en da's dan meteen "not done" voor mij persoonlijk dan ;) Bedankt voor de tips allemaal. Het heeft errug geholpen.

"De bodem van karton!" oftewel we moeten ergens beginnen. in dit geval de voering van de broekjes. Graveyard earth. het metaal gewoon metalic drybrush. Niet te dik, zodat het zwart goed doorschijnt. (ik heb over geheel zwart pantser nagedacht. -> mijn empire pistoliers hebben dat <- I have been there, seen that,done that. Dit is mooier ;) )
Afbeelding

Hier heb ik over de graveyard earth, bubonic brown geschilderd (de ondergrond voor fel knallend geel en zo al geel genoeg :) ) met highlights van bleached bone (om carnaval te voorkomen) pofranden zijn scab red, de highlights die je ziet is de flits... maar het ziet er wel gaaf uit... dus de flits maar geimmiteerd met red gore. Je zult zien ziet er goed uit.
Afbeelding
Afbeelding

Broekje en de mouwen ook graveyard earth. aangezien het tweede het doel is... de armen geel en de broekjes rood/bruin..... hmmmmm tricky...
Afbeelding
Afbeelding

AAAAAAGGGGHHHH. :wacko: WTF??? Die mouwen vallen me 100% mee is minder opzichtig dan verwacht. Maar dat broekje? een scab red wash is niks... driewerf niks eigenlijk.. Nope. :nono:
Afbeelding

Beters! de pof stukkies op de schouders gedaan en de mouwen zien er strak uit zo... broekje met bestial over gepienseld. Het doet nu al minder pijn aan de ogen :P
Afbeelding
Afbeelding

Hmmmm, het broekje is beter, maar; Bestial brown, graveyard earth highlight en dan een bleached bone highlight. Da's wel to much... die bleached bone highlights nog maar eens downtonen en dan naar het eind resultaat werken.
Afbeelding
Afbeelding

Nou dan. Huid simpeltjes met Dwarf flesh en elf flesh highlight. Oogies gedaan voor de huid (thanks beastherder :worship: gouden tip) kraag en pluim simpel wit over zwart drybrush. Nog een paar higlight hier en daar. maar al met al mooi pupke geworden... Nou jongens schieten maar, wa vinde er van :P.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door henerius op 10 jul 2017 22:53, in het totaal 1 keer bewerkt
Don't cry because it's over, smile because it happened.
Legers die ik speel: diverse
henerius
Mastah

Berichtdoor Benman » 28 mei 2007 15:47

Nou, ik vind dat geel/rood op deze wijze een perfecte combo. Niks te schreeuwerig. B)
[quote="Beastherder"]Damn, Ben, ik haat je[/quote]
Legers die ik speel: FOW: Germans Late War
Benman
BOFH

Berichtdoor marachii » 28 mei 2007 16:06

vind het geel-rode pofbroeje er wel hip uitzien juist ^^

ben eerlijk gezegt alleen niet zo kapot van die veer op zn hoofd :$

mja kan ook aan foto liggen natuurlijk :)
*If Women Ran The World We'd Still Be Searching For The Wheel*

(\/)
(O.o)
(>< )
/_|_\

Copy This Bunny Into Your Siggy And Help Him Achief World Domination
marachii
Slaanesh' favourite studded tanga

Berichtdoor Squiggoth » 28 mei 2007 16:09

[quote="Benman"]Nou, ik vind dat geel/rood op deze wijze een perfecte combo. Niks te schreeuwerig. B)

:stupid: Geel en rood zien er inmiddels prima uit. :)

Als je die broek eenzelfde kleur wilt geven als op de tekening zou ik gaan voor Terracotta (of Dark Flesh) met highlights van Graveyard Earth (al werkt Bestial Brown ook prima).
Squiggoth

Berichtdoor henerius » 28 mei 2007 21:47

Estalians :wub:
Afbeelding
Afbeelding

en ja, dit is me rear rank :scratch :whistle:
Laatst bijgewerkt door henerius op 10 jul 2017 22:53, in het totaal 1 keer bewerkt
henerius
Mastah

Berichtdoor Taurgle » 28 mei 2007 22:51

Errug mooi en effectief!
Nice work Hennie!
Taurgle

Berichtdoor Bob » 29 mei 2007 13:48

HIP!!
Dit is reserve Bobske.
Bob
Space Zoat in Tilea

Berichtdoor henerius » 02 jun 2007 13:19

Net effe lopen knutselen.

Dit gaat het, ongeveer, worden.

(3 infantry blokken met detachments)
20 Spearmen
7 Handgunners
8 Free Company

20 Spearmen
8 Crossbowmen
8 Free Company (Of 5 Bowmen voor dezelfde punten)

20 Swordsmen
7 Handgunners
8 Free Company

(4 cavalry blokjes)
5 Knights

9 Knigths

5 Pistoliers

5 Pistoliers

(de artillery)
2 Cannon

Alles bijelkaar geteld 1477 punten.
Nog 523 punten voor characters en een paar magic items.

De characters moet ik nog bijelkaar zoeken. Ik heb nog niet echt een idee wat ze zullen doen of in welke unit ik ze ga inzetten. (ja, 1-tje bij die 9 knights). Dat komt allemaal tzt wel.

[edit/note to myself] General of the Empire (foot), Warrior Priest (mounted), Warrior Priest (foot), Scroll caddy (foot) [/edit/note to myself]
Laatst bijgewerkt door henerius op 06 jun 2007 10:47, in het totaal 1 keer bewerkt
henerius
Mastah

Berichtdoor henerius » 05 jun 2007 23:27

Nu effe weer een updatje van me schilderwerk.

Omdat alles lekker uniform is heeft het weinig zin om elk pupke afzonderlijk te laten zien.
dus: Groepsfoto ;)
Afbeelding

Verders heb ik nog eens een week of wat nagedacht over Mariachii's opmerking over de veertjes. En nee dit is niet alles.
Ik heb een mannetje een Scab red wash gegeven met het volgende resultaat. Ik vind hem wel oke zo. Het wit komt er mooi als higlight onderdoor en het wit-met-zwarte-ondergrond-dat-op-afstand-erg-op-grijs-en-metaal-lijkt is weg. :blink:
AfbeeldingAfbeelding
Afbeelding

Ik ben nu verder gegaan met de command group B) . en dan ga nu effe bedenken of ik tevreden ben met de rode wash over de veertje heen ^_^ .
Afbeelding
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door henerius op 10 jul 2017 22:54, in het totaal 1 keer bewerkt
henerius
Mastah

Berichtdoor henerius » 10 jun 2007 23:59

De verf kwast blijft voor deze modellen vanaf nu liggen. Ik weet niet of jullie nog ideeën hebben, maar zo op het eerste gezicht is het nu oke. Alle 20 klaar om gebased te worden ^_^ .

Ik zit te denken aan bestial brown. Met het zand op de base bestial en dan bleached gehighlight, en dan grote graszoden die het voetje dienen te domineren. (static gras dus om het bruin/gele mannetje een kleur voetje te geven wat niet te zeer overeenkomt met 't mannetje. Groen aan het randje vind ik zo... groen, daarom bestial. Misschien gewoon maar eens gaan pielen en dan eens kijken. :unsure: Maar dit is werkelijk de eerste keer dat ik er ook nog eens over nadenk. :blink: auw)
Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door henerius op 10 jul 2017 22:54, in het totaal 1 keer bewerkt
henerius
Mastah

VorigeVolgende

Keer terug naar Hive Novio Blogs