10th Edition Tyranids: Bob's Commentary

Kom hier om te babbelen over ruimtemannetjes en raketwerpers en andere futuristische verschijnselen. Baard met kaas is een veel voorkomend begrip in 40K.

Moderator: Skevan

10th Edition Tyranids: Bob's Commentary

Berichtdoor Bobske » 12 jun 2023 19:31

Ik ben natuurlijk de gedoodverfde Nid Expert van de club
(ik speel ze pas sinds...altijd..2e editie :o )

Ik wilde al een tijdje over de nieuwe doos waffelen maar eerst maar deze

https://www.warhammer-community.com/202 ... athleaper/

Afbeelding

Afbeelding

Eerste reactie:
Yikes! Zoinks ! :wub: :hc: Kowabunga :thumbup: :worship:

Vet model, eerste oogopslag denk je meteen ieks, wat is dat. En als Nid fan meteen Deathleaper!

Klauwen, tentakels, 3 ogen, nog meer klauwen en tentakels, staat op een terrein stuk, vinkt alles aan.

2e reactie:
mmm, wat heeft hij aan zijn staart hangen, zijn het niet teveel tentakels, klauwen.
Voor Deathleaper, epic hero, vind ik het net als deze Necron
https://www.games-workshop.com/resource ... asLead.jpg[/img]

Het is een centerpiece model, het mag over de top. Dagje laten rusten voor reactie 3.
TROLL schreef:
bob, gij zijt vervloekt!

#hobbybutterfly :panic:
Legers die ik speel: Warhammer 40,000: Tyranids, Kill-Team; Raveners & Death Watch, ToW: Chaos Warriors, Warcry: Untamed Beasts
Bobske
BOFH

Re: 10th Edition Tyranids: Bob's Commentary

Berichtdoor Bobske » 13 jun 2023 18:33

Afbeelding

Nou, goede nieuwe versie.
Oude model had: 3 paar ogen, check
lange nagel aan hand: check
rare klauwtjes aan klauw, uncheck, mooi die vond ik al raar, maar op de ellebogen, check
Voor de rest was het een gewoon lictor lichaam en benen

The Bad:
cloven hoofs!!! :angry: het is geen geit, nids hebben gewone hoeven
rare tanden boven zijn tentakels, bijt hij dan zijn eigen tentakels er af tijdens het eten? :x
Schijnt de mode te zijn nieuwe psychic beest heeft het ook :td:

Dat rare ding op zijn rug, ok die scorpion sting is gaaf, dat kan bij nids een wapen symbiont zijn...
maar zijn klauwen horen daar niet op bevestigd te zijn. Lictor=warrior template, :td:

Trenchcoat ben ik aan gewend, in zijn geheel 9/10 :wub:
TROLL schreef:
bob, gij zijt vervloekt!

Legers die ik speel: Warhammer 40,000: Tyranids, Kill-Team; Raveners & Death Watch, ToW: Chaos Warriors, Warcry: Untamed Beasts
Bobske
BOFH

Berichtdoor Furios666 » 14 jun 2023 08:37

Geiten zijn wel veel beter in klimmen en veel mobieler dan dan paarden, dus cloven hoofs zijn misschien wel logisch ;)

Ik denk dat het tentakel naar binnen kan als een enorme tong, dus dan heb je nog wel tanden nodig om de boel binnen te houden. Daar zijn best wat 'real world' voorbeelden van...

Die klauwen kan ik niet helemaal volgen, maar misschien krijgt ie nu toch nog een 9,5 :laugh:
Legers die ik speel: Kings of War: Empire of Dust, Varangur; WH40k: Space Marines, Militarum Tempestus
Furios666
Elf on a hot tin roof

Berichtdoor Beastherder » 14 jun 2023 10:27

Oke, totale model is super-indrukwekkend, maar alleen maar zeggen 'hij is cool' is zo'n korte conversatie ;)

Mijn hot-takes in willekeurige volgorde:

Gespleten hoeven zijn wel zo logisch, zoals Simon als zegt. Zeker voor een sneaky infiltrator als deze is meer grip en behendigheid belangrijk.
Ik zie ook dat ie extra klauwen heeft bij zn hoeven (en bij zn knieën, en bij zn heupen...) Natuurlijk extra stabby/slashy maar je kan begrijpen dat hij ze ook vast gebruikt om bv in bomen te kunnen klimmen etc.
Voelt alsof iemand hier over heeft nagedacht.

'Tactical Rock' is vervangen door een specifiek stuk terrein.
Ben ik nooit zo'n fan van, want het dwingt je tot een specifieke stijl van basing. Misschien wilde ik wel jungle bases, of een Eldar Craftworld, en dan zit ik met zo'n stuk Imperial architectuur :dunno:
Ik snap dat de pose met die extra hoogte beter uitkomt, maar hou het dan wat algemener.

Tanden boven tentakels is wat raar inderdaad.
Misschien zijn die tentakels onderdeel van de onderkaak en zit de mondopening dus tussen de tanden en tentakels?
Op die kleinere foto van opzij lijkt het daar wel op.
Dat is dan soort van logischer?? :huh:

Tentakel uit de rug is een hele rare. :disturbed:
Die hadden ze van mij wel weg kunnen laten.
Hij zit op een vreemde plek voor zoiets om 'natuurlijk' te groeien, voor onze begrippen voor hoe een beest hoort te werken (ja, ook Tyranids volgen nog steeds bepaalde natuurlijke 'regels')
Bob zn suggestie dat het een apart wapen-symbioot is is dan een 'logische' verklaring, maar zo lijkt ie niet ontworpen of geschilderd (Studio schildert de wapen-symbioten normaal een andere kleur)
Voegt ook zo weinig toe, het model is zonder ook echt wel stabby genoeg.
Benieuwd hoe moeilijk het zal zijn om het ding weg te laten bij het bouwen. :scratch:

En dan natuurlijk het ding waar iedereen het over heeft: de "jurk" :panic:
Het geeft het model wel iets unieks en indrukwekkends, dus vanuit design aspect snap ik het wel.
Hopelijk krijgen we ook wat in de fluff over wat de functie van het ding is, dat maakt het toch een stuk makkelijker om zoiets aparts te accepteren.
Zonder context voelt het als een rare mode-accessoire, wat niet echt bij Nids hoort natuurlijk
Is het voor camo, is het iets van een sensor? Geef ons iets, GW!

Het doet me nog het meest denken aan de rok die sommige octopus/inktvis soorten tussen hun tentakels hebben
Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.

Verkleinde Afbeelding
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: Old World Skaven, Cathay, Dwergen en Beastmen, ASoIaF, verschillende KillTeams en talloze andere projecten
Beastherder
BOFH

Berichtdoor Bobske » 14 jun 2023 18:14

En dan vooraan beginnen.
The humble Termagant

Afbeelding

Afbeelding

perfectie!
Niks meer aan doen, prima redesign met mega meer detail maar geen onnodige toevoegingen.
Dit schept(e) mij zeer hoopvol voor de rest van de Tyranid lijn

10/10
nu is het natuurlijk wachten op de multipart versie, heb de datasheet niet bekeken, staan daar devourers en spinefists op??

EDIT: ja, die staan op de datasheet en nu moet je, zoals ik mijn units altijd al bouwde, alles spinefists of alles devourers geven. Geen min-maxen meer :tu:
TROLL schreef:
bob, gij zijt vervloekt!

Bobske
BOFH

Berichtdoor Beastherder » 15 jun 2023 09:22

Ja, die Termagant is uitstekend :tu:

Het basis-ontwerp van de vorige is gewoon al goed en iconisch. Dat hoef je niet te gaan herontwerpen. :nono:
Opnieuw sculpten met moderne techniek en het is alsof de originele Nid in details en scherpte gaat van 720p naar Ultra HD.

In alles nog steeds duidelijk dezelfde Termagant, maar beter :D

(en schokkend genoeg zelfs nauwelijks scale creep :o )

Legers die ik speel: Old World Skaven, Cathay, Dwergen en Beastmen, ASoIaF, verschillende KillTeams en talloze andere projecten
Beastherder
BOFH

Berichtdoor Amran » 15 jun 2023 10:04

Die nieuwe termagant ziet er uit als een "HD Remastered" versie van de oude. Goed bezig :)
Geen schrift onder je bericht, dat is geen gezicht.
Legers die ik speel: In ontwikkeling (vroeger Ogre Kingdoms, Empire en Daemons of Chaos)
Amran
A Bray-shaman with the niftiest pigtails

Berichtdoor Bobske » 15 jun 2023 12:29

Nieuwe dag, nieuwe Nid

Von Ryan's Leaper :wub:
Alleen bij het zien van de naam werd ik al happy.
Die kwam uit een schema met Nids uit de 3e editie codex of zo.

Maar wat was het......?

Afbeelding

Een mini-lictor! :hc:
In de trailer leek het een Lictor, de size was moeilijk te zien met die Primaris dudes.
GW houd wel van de tussenvorm: rhino-razorback-predator of leman russ tank-dorn tank-baneblade.
Met nids en evolutie, helemaal prima.

Pack hunters, 3 stuks in de 10th edition basisdoos, alle 3 een andere dynamische pose. Kan niet meer stuk.
Komen waarschijnlijk ook geen multi-part van, is prima zo.

Ik zie nu pas dat ze, ent als deathleaper, cloven hooves hebben, ok Simon, vooruit dan.
Nog geen fan van de tanden+tentakels+ klauwtjes aan hun mond maar voor de rest, supervet.

:thumbup: 9/10
TROLL schreef:
bob, gij zijt vervloekt!

Bobske
BOFH

Berichtdoor Beastherder » 15 jun 2023 14:00

Een mini-lictor!

Ja, we hebben nu mini-lictors en een mega-lictor, maar nog steeds geen nieuwe 'gewone' Lictor
Begint te voelen alsof GW al die Nid spelers gewoon zit te trollen :laugh:

Lichaam volgt duidelijk de Lictor stijl, met idd mooie dynamische poses. :tu:
Die gezichten echter...
Het is dat ze die 3 bulten geel hebben geschilderd, anders zou ik niet weten dat het de ogen zijn.
Wellicht dat ze 'in person' 3D beter uitkomen, maar zo op de foto is het heel moeilijk te zien wat er nou precies aan de hand is met al die extra rommel aan de mond

Als ik de sprue bekijk zie ik dat de hoofden behoorlijk geïntegreerd zijn met de lichamen, dus om ze te vervangen met andere hoofden (dacht zelf bv genestealer als die niet te klein zijn) is behoorlijke chirurgie nodig
Verkleinde Afbeelding

Op deze foto zie je beter wat er nou precies aan de hand is met de hoofden
Verkleinde Afbeelding

Nog steeds erg druk met grijpklauwen én tentakels, maar geeft hoop dat ze in de hand er een stuk beter uit zullen zien

Beastherder
BOFH

Berichtdoor Bobske » 17 jun 2023 04:58

Afbeelding

De volgende was de Winged Tyranid Prime.

Een warrior scaled up to 11 of in HD.
Helemaal prima alleen 2 dingetjes.
Zijn vleugels zitten lager dan zijn klauwen, dat lijkt mij onlogisch.
Extra uitlaten op zijn rug, niet echt aerodynamish.
Maar hé het is geen realiteit, dat geeft hem wel weer extra massa, indrukwekkendheid.

Ben wel benieuwd hoe groot hij is in vergelijking met een warrior.

:dunno:

Oh ja, en stats maar eens bekijken, kan hij een terminator door midden rukken :laugh:
TROLL schreef:
bob, gij zijt vervloekt!

Bobske
BOFH

Volgende

Keer terug naar WH 40.000