De focus nog even op mn bestaande facties kunnen houden (dat nieuwe leger moet je verdienen) dus ik ga verder met, in theorie tenminste, de meest glorieuze en nobele ridderorde van Westeros: de Kingsguard.
Allemaal character modellen, dus ik doe ze 1 voor 1
Het blijft een Lannister leger, dus ik begin met de vertegenwoordiger van de Lannister clan, Jaime

Nu in glorieus wit, maar nog wel met zn gouden zwaard.
Heb ik nu 2 Jaimes

Alle Kingsguard dragen wit pantser en een witte cloak.
Jaime is herkenbaar als enige zonder helm en zn trademark blonde haar, maar voor de rest word het een stuk lastiger.
Alle modellen hebben een lint aan hun riem hangen en die heb ik geschilderd in hun originele huis-kleuren.
Geen idee of de ontwerpers van de modellen dat ook zo bedacht hebben, maar het werkt heel goed. Geeft ze net genoeg individualiteit om ze uit elkaar te houden.
Vervolgens de Lord Commander (in ieder geval in het begin van het verhaal) en de meest ervaren en nobele van de Kingsguard, Barristan Selmy.
De carriere van Ser Barristan onder Joffrey is wel érg kort, maar ik ben toch wel blij dat ze dit iconische karakter toch in de set hebben gedaan

De andere leden van de Kingsguard zijn minder bekende karakters, dus ik herhaal even wat van hun verhaal om te laten weten wie ze ook al weer zijn.
Misschien wat kleine *
spoilers* voor de mensen die de boeken nog niet gelezen hebben.
(Wat doe je hier? Ga lezen!

)
Preston Greenfield
Ser Preston lacht als Barristan Selmy word ontslagen, en hij heeft geen probleem met het slaan van Sansa, maar zijn einde is zoals het hoort voor een Kingsguard als hij sterft tijdens de rellen in King's Landing tijdens het beschermen van de koninklijke familie.

Mandon Moore
In de woorden van Jaime de gevaarlijkste vechter van de Kingsguard en degene die tijdens de Battle of the Blackwater probeert Tyrion te vermoorden, waarschijnlijk in opdracht van Cersei.

Arys Oakheart
Ser Arys heeft nog de meeste gewetensproblemen met het volgen van de orders van Joffrey, en is degene die met Prinses Myrcella meegaat naar Dorne.
Daar beleeft hij zijn eigen avonturen die, uiteraard, niet goed aflopen.
Boros Blount "Boros the belly", misschien wel de zwakste van de Kingsguard.
Ronduit enthousiast met het slaan van Sansa, maar te laf om te vechten om Prins Tommen te beschermen.
Het laatste boek eindigt met Boros onteert als de voorproever van Tommen
Meryn Trant
Ja, ik heb gecontroleerd dat dat de juiste haarkleur is.
Meryn is degene die in het eerste boek/serie Arya gevangen probeert te nemen en word tegengehouden door Syrio Forel.
(In de tv serie worden Meryn Trant en Boros Blount soort van samengevoegd tot 1 karakter, hij eindigt vermoord door Arya in een bordeel in Bravos)
Die Kingsguard heeft natuurlijk iemand nodig om te beschermen, dus ik geef u:
Joffrey, first of his name, King of the Andals and the First Men, Protector of the Realm.
De meest glorieuze en de
enige legitieme koning van Westeros

(Hmmm, negeer die grasvezels maar even. Duidelijk even wat beter schoonblazen voor de fotosessie

)
Vader en zoon samen in volle glorie (Ermmm ik bedoel natuurlijk 'oom en neef'. Geen idee waar ik die belachelijke gedachte vandaan kan hebben

)

Je kan al die Kingsguard in het spel gebruiken als individuele karakters, maar als je Joffrey neemt als generaal (niet zonder risico

) mag je ze samen inzetten als 1 unit.
Met 7 Kingsguard en Joffrey vul je nog geen standaard infanterie tray, dus je krijgt er ook 4 banners bij.
Die hebben ook een functie, ze werken als markers voor speciale acties die de unit kan doen, tot 4 keer in 1 battle.

House Baratheon banners zien er misschien wat raar uit in een Lannister leger, maar de hele claim van Joffrey op de troon is natuurlijk gebaseerd op het feit dat hij officieel de oudste zoon is van Robert Baratheon.
Ik heb ze dan wel een rode rand gegeven voor een hint naar wie er hier echt de baas is.
Allemaal samen geeft dat: