Frank's Song of Ice and Fire

Hou hier een "dagboek" bij van de vordering van je leger. En Frank, jij mag je dagboek "Kitty" noemen. Of post handige hobby-tips. Of spam, maar dat wordt dan weer naar het Café verplaatst. Foei!

Moderators: Beastherder, Skevan

Re: Frank's Song of Ice and Fire

Berichtdoor henerius » 29 dec 2020 04:13

Goed bezig Frank! :thumbup:
Don't cry because it's over, smile because it happened.
Legers die ik speel: diverse
henerius
Mastah

Berichtdoor Beastherder » 01 jan 2021 18:52

Starks
Nu met gras!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Wat een enorme rotklus :disturbed:
3 dagen kerst weekend alleen maar gras lijmen.
Alles zit onder die rommel

Maar het eindresultaat, een écht compleet leger
Stark helft van de startset + Umber Greataxes, 43pts
Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.

Nu de Lannisters nog
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: Old World Skaven, Cathay, Dwergen en Beastmen, ASoIaF, verschillende KillTeams en talloze andere projecten
Beastherder
BOFH

Berichtdoor Guy » 01 jan 2021 19:12

Goed bezig Frank, en hard gewerkt; mooi om te zien dat ze nu echt af zijn :worship:
Là a'bhlàir's math na càirdean
Legers die ik speel: Guild Ball, Flames of War, Team Yankee, Kill Team, Wolsung, Saga
Guy
BOFH

Berichtdoor Bobske » 01 jan 2021 20:14

:wub:
TROLL schreef:
bob, gij zijt vervloekt!

#hobbybutterfly :panic:
Legers die ik speel: Warhammer 40,000: Tyranids, Kill-Team; Raveners & Death Watch, ToW: Chaos Warriors, Warcry: Untamed Beasts
Bobske
BOFH

Berichtdoor henerius » 03 jan 2021 14:06

:thumbup: mooi gedaan en hard aangewerkt. Top!
Don't cry because it's over, smile because it happened.
Legers die ik speel: diverse
henerius
Mastah

Berichtdoor Rensdyr » 03 jan 2021 16:57

Heel fraai!
Everything in war is very simple. But the simplest thing is difficult.
Legers die ik speel: Napoleonics, Saga, Guild Ball, Bushido, WO2
Rensdyr
Snotling launched by a Shokk Attak Gun

Berichtdoor Furios666 » 04 jan 2021 08:02

Heel erg geslaagd, top! :thumbup: :wub:
Legers die ik speel: Kings of War: Empire of Dust, Varangur; WH40k: Space Marines, Militarum Tempestus
Furios666
Elf on a hot tin roof

Berichtdoor Beastherder » 09 jan 2021 10:32

Lannisters!
Nu met gras.

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Nog niet de hele startset (ik mis nog 1 unit swordsmen) maar genoeg voor een speelbaar 40pts leger met de extra unit cavalerie, of zelfs meer als ik alle characters tegelijk zou inzetten

Verkleinde Afbeelding

Vol geschilderde veldslag :grijns:
Verkleinde Afbeelding

Oh, en als ik toch bezig ben doe ik ook maar even die andere 2 wolven
Afbeelding

Legers die ik speel: Old World Skaven, Cathay, Dwergen en Beastmen, ASoIaF, verschillende KillTeams en talloze andere projecten
Beastherder
BOFH

Berichtdoor Beastherder » 24 maart 2021 10:43

Even wat afleidingen gehad met wat Necrons en Undead, maar nu weer terug aan de ASoIaF.

En daar is dan eindelijk de 2e Swordsmen unit, en daarmee de laatste unit van de startset :grijns:
(En ja, ik heb mezelf zover gekregen om toch maar meteen het gras te doen)
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Van zowel de Starks en Lannisters nu dus de startset +1 elite unit geschilderd (Lannister Knights, Umber Greataxes)
Nou heb ik hier nog genoeg uitbreidingen liggen voor zowel de Lannisters als de Starks die nog geschilderd moeten worden, maar nu ik 2 speelbare geschilderde legers heb dwalen mijn gedachtes toch af naar een eventuele nieuwe factie. :whistle:

Toch maar Night Watch voor die 4e Dire Wolf?
Of Targaryen zodat ik die draakjes kan spelen later?
Wachten op de Greyjoys?
De speelstijl van de Baratheon spreekt me toch ook erg aan (Ze zijn niet flitsend of snel, maar wel stevig en slaan hard. Ik blijf toch een dwergen-speler van nature)
En daar heb ik al de character sets van liggen. Modellen zijn ook cool als je die hamer-fetish een beetje kan beperken. :scratch:

To be continued....

Beastherder
BOFH

Berichtdoor Beastherder » 22 apr 2021 12:25

De focus nog even op mn bestaande facties kunnen houden (dat nieuwe leger moet je verdienen) dus ik ga verder met, in theorie tenminste, de meest glorieuze en nobele ridderorde van Westeros: de Kingsguard.

Allemaal character modellen, dus ik doe ze 1 voor 1

Het blijft een Lannister leger, dus ik begin met de vertegenwoordiger van de Lannister clan, Jaime
Afbeelding Afbeelding
Nu in glorieus wit, maar nog wel met zn gouden zwaard.

Heb ik nu 2 Jaimes
Afbeelding

Alle Kingsguard dragen wit pantser en een witte cloak.
Jaime is herkenbaar als enige zonder helm en zn trademark blonde haar, maar voor de rest word het een stuk lastiger.
Alle modellen hebben een lint aan hun riem hangen en die heb ik geschilderd in hun originele huis-kleuren.
Geen idee of de ontwerpers van de modellen dat ook zo bedacht hebben, maar het werkt heel goed. Geeft ze net genoeg individualiteit om ze uit elkaar te houden. :yes:

Vervolgens de Lord Commander (in ieder geval in het begin van het verhaal) en de meest ervaren en nobele van de Kingsguard, Barristan Selmy.
De carriere van Ser Barristan onder Joffrey is wel érg kort, maar ik ben toch wel blij dat ze dit iconische karakter toch in de set hebben gedaan
Afbeelding Afbeelding

De andere leden van de Kingsguard zijn minder bekende karakters, dus ik herhaal even wat van hun verhaal om te laten weten wie ze ook al weer zijn.
Misschien wat kleine *spoilers* voor de mensen die de boeken nog niet gelezen hebben.
(Wat doe je hier? Ga lezen! :wink: )

Preston Greenfield
Ser Preston lacht als Barristan Selmy word ontslagen, en hij heeft geen probleem met het slaan van Sansa, maar zijn einde is zoals het hoort voor een Kingsguard als hij sterft tijdens de rellen in King's Landing tijdens het beschermen van de koninklijke familie.
Afbeelding Afbeelding

Mandon Moore
In de woorden van Jaime de gevaarlijkste vechter van de Kingsguard en degene die tijdens de Battle of the Blackwater probeert Tyrion te vermoorden, waarschijnlijk in opdracht van Cersei.
Afbeelding Afbeelding

Arys Oakheart
Ser Arys heeft nog de meeste gewetensproblemen met het volgen van de orders van Joffrey, en is degene die met Prinses Myrcella meegaat naar Dorne.
Daar beleeft hij zijn eigen avonturen die, uiteraard, niet goed aflopen.
Afbeelding Afbeelding

Boros Blount "Boros the belly", misschien wel de zwakste van de Kingsguard.
Ronduit enthousiast met het slaan van Sansa, maar te laf om te vechten om Prins Tommen te beschermen.
Het laatste boek eindigt met Boros onteert als de voorproever van Tommen
Afbeelding Afbeelding

Meryn Trant
Ja, ik heb gecontroleerd dat dat de juiste haarkleur is. ^_^
Meryn is degene die in het eerste boek/serie Arya gevangen probeert te nemen en word tegengehouden door Syrio Forel.
Afbeelding Afbeelding

(In de tv serie worden Meryn Trant en Boros Blount soort van samengevoegd tot 1 karakter, hij eindigt vermoord door Arya in een bordeel in Bravos)

Die Kingsguard heeft natuurlijk iemand nodig om te beschermen, dus ik geef u:
Joffrey, first of his name, King of the Andals and the First Men, Protector of the Realm.

De meest glorieuze en de enige legitieme koning van Westeros :whistle:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
(Hmmm, negeer die grasvezels maar even. Duidelijk even wat beter schoonblazen voor de fotosessie :unsure: )

Vader en zoon samen in volle glorie (Ermmm ik bedoel natuurlijk 'oom en neef'. Geen idee waar ik die belachelijke gedachte vandaan kan hebben :x )
Afbeelding

Je kan al die Kingsguard in het spel gebruiken als individuele karakters, maar als je Joffrey neemt als generaal (niet zonder risico :roll: ) mag je ze samen inzetten als 1 unit.

Met 7 Kingsguard en Joffrey vul je nog geen standaard infanterie tray, dus je krijgt er ook 4 banners bij.
Die hebben ook een functie, ze werken als markers voor speciale acties die de unit kan doen, tot 4 keer in 1 battle.
Afbeelding
House Baratheon banners zien er misschien wat raar uit in een Lannister leger, maar de hele claim van Joffrey op de troon is natuurlijk gebaseerd op het feit dat hij officieel de oudste zoon is van Robert Baratheon.
Ik heb ze dan wel een rode rand gegeven voor een hint naar wie er hier echt de baas is.

Allemaal samen geeft dat:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Beastherder
BOFH

VorigeVolgende

Keer terug naar Hive Novio Blogs