Warhammer Ancient

Hou hier een "dagboek" bij van de vordering van je leger. En Frank, jij mag je dagboek "Kitty" noemen. Of post handige hobby-tips. Of spam, maar dat wordt dan weer naar het Café verplaatst. Foei!

Moderators: Beastherder, Skevan

Warhammer Ancient

Berichtdoor Beastherder » 25 feb 2007 19:26

Nou, vol ambitie ga ik mn voortgang van mn Ancient Battle legers hier bij houden.
Hopelijk houd ik het lang genoeg vol om er een echt blog van te maken.

Voor de mensen die het allemaal niet gevolgd hebben, de aanleiding vind je HIER

Ik ben dus begonnen aan een legertje romeinen en barbaren, gemaakt van lekker goedkope en beschikbare 1:72 modellen, op 15mm bases.

Na wat gepruts en geëxperimenteer met bases e.d. heb ik mn eerste complete unit
Afbeelding

Romeinen, om precies te zijn, de modellen zijn gemaakt als laat-republikeinse romeinen. Ze hebben maliënkolders en nog een ovale scutum (schild), wat ze plaatst zo tussen 100 en 50 v.Chr. Eventueel zouden ze ook nog te gebruiken zijn als Principes of Hastati van voor de Mariaanse hervormingen en dan kunnen ze nog een eeuw of 2 eerder dienst doen (ja, ik heb mn huiswerk gedaan en al mn geschiedenisboekjes er weer bij gepakt :P staat altijd heerlijk interessant om met al die pompeuse latijnse namen te smijten ^_^ )

Ik ga ze echter gebruiken als goed uitgeruste auxillary troepen, want ik wil mn leger op een wat latere datum baseren.
Ze staan dus op 15 mm bases, zelf gemaakt van wat plasticard. Ziet er prima uit, en volgens mij uitstekend speelbaar.

De basis van het leger worden deze jongens
Afbeelding
Romeinse legionnairs in de vorm waarin ze het meest bekend zijn, met een vierkante scutum en de bekende lorica segmentata (pantser van ijzeren platen) Het is natuurlijk niet 100% duidelijk wanneer dit pantser exact werd ingevoerd maar het zal zo rond 30-60 na Chr. zijn geweest en het bleef zo'n 2-3 eeuwen in gebruik, tijdens de hoogtijdagen van het keizerrijk.

Uiteraard heb je ook een tegenstander nodig, dus ik heb ook 'barbaren'
Afbeelding
Deze jongens zullen waarschijnlijk dienst doen als Germanen of Britten. Galliërs klinkt natuurlijk ook aansprekend, maar die waren in de tijd van dit leger toch echt al behoorlijk ingeburgerd.

Binnenkort gaan de eerste likjes verf er over heen, meer foto's als het zover is
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: Old World Skaven, Cathay, Dwergen en Beastmen, ASoIaF, verschillende KillTeams en talloze andere projecten
Beastherder
BOFH

Berichtdoor The Duke » 25 feb 2007 21:41

Ziet er zeker goed uit Frank!

Zodra ik geld en tijd genoeg heb begin ik ook met dit spel. Zit nog te twijfelen tussen Grieken en Gauls. Iig de klassieke tijd in 1:72, zo blijft het een beetje consistent in de club :P .
The Duke

Berichtdoor drava » 26 feb 2007 07:55

Lijkt me best grappig ja, alleen zou ik toch meer voor de 15 eeuw gaan.
They drown them in that shit

Zou ik daar extra knoflooksaus bij mogen?
Legers die ik speel: WHFB: Orcs & Goblins, Chaos Warriors en Vampire Counts 40K: Space Marines.
drava
BOFH

Berichtdoor Furios666 » 26 feb 2007 11:48

Hip hoor, ik moet echt eens gaan verhuizen en een plekkie inrichten zodat ik er ook eens aan kan gaan beginnen...duurt nog effe.

Ondertussen maar tips van jou opvangen :)
Legers die ik speel: Kings of War: Empire of Dust, Varangur; WH40k: Space Marines, Militarum Tempestus
Furios666
Elf on a hot tin roof

Berichtdoor Beastherder » 05 maart 2007 16:47

Ik heb via mn werk wat andere 1:72 doosjes kunnen krijgen, van het russische merk Zvezda.
Ik had er niet zo veel vertrouwen in, want hun bouwdozen zijn niet echt fantastisch, maar deze figuren zijn echt heel netjes. Heel interesant voor de liefhebbers van Grieken en Macedoniers.

Afbeelding
Afbeelding

Die Macedonische phalanx is heel stoer, als ik het voor elkaar krijg om ze daadwerkelijk in formatie op te stellen :P

Legers die ik speel: Old World Skaven, Cathay, Dwergen en Beastmen, ASoIaF, verschillende KillTeams en talloze andere projecten
Beastherder
BOFH

Berichtdoor Beastherder » 05 maart 2007 16:49

Afbeelding
Afbeelding

Mn eerste geschilderde 1:72 figuren voor Ancient Battle.
Best aardig gelukt, maar nog best lastig. Alles is toch even wat kleiner en fijner, en dr zit echt net zoveel werk in als een groot warhammer model.
Ik ben nog niet helemaal tevreden over de huidskleur, een beetje te gelig. Na al mn dwergen, goblins en uruks vind ik het toch verdomd lastig om ‘gewone’ mensenhuid te schilderen. :dunno:
Wat tips zijn zeker welkom.

Beastherder
BOFH

Berichtdoor The Duke » 05 maart 2007 21:08

Wat een felle kleuren! Probeer het eens wat natuurlijker kwa tinten allemaal, 't is nu een beetje te flashy en kleurig voor historical denk ik. Lijkt me niet dat die galliërs nou echt elke dag lekker hun schilden en broeken aan het poetsen waren :P .

Anyway, het ziet er al wel veelbelovend uit. En die grieken en Phalanx kregen nette reviews op plasticsoldierreview :) .
Laatst bijgewerkt door The Duke op 06 maart 2007 23:55, in het totaal 1 keer bewerkt
The Duke

Berichtdoor Shas´El Ol´nan » 06 maart 2007 09:46

[quote="The Duke"]Lijkt me niet dat die galliërs nou echt elke dag lekker hun schilderen en broeken aan het poetsen waren :P .

:laugh: :D Leuke verspreking!
OT: ziet er leuk uit, maar misschien inderdaad iets te fel voor dat tijdperk ?
Shas´El Ol´nan

Berichtdoor The Duke » 06 maart 2007 23:54

Hots! Ja dat krijg je dan hea :laugh: .
The Duke

Berichtdoor Beastherder » 11 maart 2007 11:33

Kijk uit met wie je hier een discussie aangaat over historische accuraatheid, jongens! :trout:
Ik weet waar ik het over heb.

De tegenstanders van de romeinen ( vaak samengevat onder het denigrerende kopje 'barbaren' ) hebben toch nog steeds het imago van een stel behaarde wildemannen, net een stapje boven de holbewoners, maar zo zat het toch echt niet in elkaar. :nono:

De West-europese samenlevingen waren al flink geavanceerd, met grote steden en een hoog ontwikkelde cultuur en religie.
Mensen in de oudheid waren verzot op kleur en liepen er veel feller bij dan jarenlang het algemene beeld is geweest. Moderne films/series als Gladiator en vooral Rome hebben het beeld voor de romeinen al aardig rechtgetrokken (die prachtige beroemde witte gebouwen en beelden zaten oorspronkelijk onder de kleurrijke verf) maar de 'barbaren' in de gevechtsscenes blijven niet meer dan bruin-grijze schimmen die de romeinse helden in elkaar kunnen slaan.

met deze modellen is helemaal niks mis -_-

en als je mij niet op mn woord gelooft, kijk dan maar s naar de kleuren combinaties zoals andere artiesten die weergeven

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Beastherder
BOFH

Volgende

Keer terug naar Hive Novio Blogs