release rumors

Kom hier om te babbelen over ruimtemannetjes en raketwerpers en andere futuristische verschijnselen. Baard met kaas is een veel voorkomend begrip in 40K.

Moderator: Skevan

Re: release rumors

Berichtdoor brammo1991 » 16 mei 2017 12:05

[quote="Caladai Doomblade"]
Oh, en blijkbaar is plasma technologie niet meer zo 'lost', want ze hebben zo maar even plasma-rifles voor deze marines uitgevonden...

Fluf wise kan het opzich wel, de adaptus mechanicus zal gewoon een hoop geheimen aan Girlyman hebben gegeven.

Het enige waar ik benieuwd naar ben is hoeveel primaris er zijn? worden ze continue bijgemaakt? krijgen we primaris grey knights? (PLEASE!) etc, etc, etc.
Legers die ik speel: Necron, Grey knights, Ad-Mech, Imperial Knights, Assassins
brammo1991
Kirby

Berichtdoor Furios666 » 16 mei 2017 13:28

Well, in de FAQ staat dat elk chapter ze kan gebruiken, dus ook Grey Knights (of je eigen verzonnen chapter, bijvoorbeeld de Rainbow Warriors). Alleen verwacht ik niet ze dezelfde special rules zullen gebruiken.
Legers die ik speel: Kings of War: Empire of Dust, Varangur; WH40k: Space Marines, Militarum Tempestus
Furios666
Elf on a hot tin roof

Berichtdoor Caladai Doomblade » 16 mei 2017 13:45

Wat ik ook graag wil zien is een size-comparison met een gewone marine. :whistle:
Do you know what the chain of command is? It's the chain I go get and beat you with till you understand who's in command ~Jayne

The best argument against democracy is a five-minute conversation with the average voter ~Churchill
Legers die ik speel: Dark Angels, IG: Jantine Patricians, Thousand Sons High Elves. Dreadball. FOW: Germans & Polish. Mordheim Skaven. Necromunda Orlocks. Shadespire Reavers & Orruks
Caladai Doomblade
BOFH

Berichtdoor Beastherder » 16 mei 2017 16:46

@Caladai
GW heeft al gezegd dat de shoulder pads en hoofden dezelfde maat zijn als de huidige Marines (heel slim, want dan passen al pads met chapter markings gewoon)

Dat geeft wel een aardige indicatie

Niet veel breder, maar wel langer, met betere verhoudingen.

Ik vraag me ook wel af of dit uiteindelijk niet gewoon de standaard marine maat wordt
de komende jaren zullen er veel Primaris modellen uitgebracht worden, en zullen ze naast de gewone Marines blijven bestaan.
maar als ze uiteindelijk alles hebben, komt er dan (9e editie?) niet gewoon een grote retcon: dit zijn Space Marines :unsure:
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: Old World Skaven, Cathay, Dwergen en Beastmen, ASoIaF, verschillende KillTeams en talloze andere projecten
Beastherder
BOFH

Berichtdoor Johan » 16 mei 2017 18:21

[quote="Beastherder"][rimg]https://17890-presscdn-0-51-pagely.netdna-ssl.com/wp-content/uploads/2017/05/New40kIntercessorDatasheet.jpg[/rimg]

[rimg]http://i.imgur.com/6jlGEcI.jpg[/rimg]
:wub:

[quote="Johan"]Maar dat mijn lasguns kansen hebben tegen een Landraider!!??? Die dingen waren al bout tegen horde army's, en nu kan ik ze ook al van een afstand slopen met mijn lasguns??? Waar moeten mijn Vendetta's dan nog op schieten dan?

Het feit dat er een kleine -theoretische- kans is dat een lasgun schade kan doen aan een LR betekent niet dat dat nu de slimme manier is om ze uit te schakelen -_-
Die Vendetta wil echt nog steeds op die LR schieten :yes:

Met 100 lasgun Guardsmen 4 beurten lang op een LR staan knallen is echt niet de manier om het spel te winnen

Uiteraard overdrijf ik nogal in het voorbeeld dat ik geef. Dit doe ik om een punt te maken. Het is zeker niet effectief maar het is sowieso vreemd dat het kan. Lasguns zijn een bedreiging geworden voor Landraiders. Of op zijn minst ondersteunen ze de anti tank wapens in het uitschakelen van de tanks. Alleen al het rollen van de extra dobbelstenen omdat er nu eenmaal een kansje is op een extra wond vind ik nadelig voor het spel.
If you are going through hell, keep going.

"w. churchill"
Legers die ik speel: FOW: Duitsers (Grenadiers en Panzer), Amerikanen (3rd Armoured), Britten. Team Yankee: WarPact forces, Soviets, Britten, Amerikanen en Israeliers, SAGA Normandiërs, Anglo Danes, Anglo Saxons en Ieren
Johan
Nurgle in a petticoat

Berichtdoor Furios666 » 17 mei 2017 07:31

[quote="Beastherder"]
... Ik vraag me ook wel af of dit uiteindelijk niet gewoon de standaard marine maat wordt
de komende jaren zullen er veel Primaris modellen uitgebracht worden, en zullen ze naast de gewone Marines blijven bestaan.
maar als ze uiteindelijk alles hebben, komt er dan (9e editie?) niet gewoon een grote retcon: dit zijn Space Marines :unsure:

Jup, logisch gevolg. Waarom nog gewone marines maken als je deze gasten kan produceren? De gewone marines worden dan vanzelf uitgefaseerd doordat ze sterven in de strijd... Hoeven ze niet eens echt te retconnen...

We zien wel, het is nog niet zover. Ik vind de fluff veranderingen wel interessant. Na 10k jaar gebeurd er weer iets. Het enige waar ik me "zorgen" om maak is dat de fluff nu waarschijnlijk ineens in rap tempo gaat lopen. WH40k was toch eigenlijk wel altijd meer een setting dan een lopend verhaal. Aanpassen van de setting is ok, maar als volgend jaar dan blijkt dat de Crusade mislukt is of dat er "ineens" allemaal open plot lines worden afgesloten en geheimen onthuld dan is het mysterie van de setting een beetje vernaggeld. Dan worden er weer nieuwe geheimen erbij gesleept en geforceerd. Dat zou wel jammer wezen.
Legers die ik speel: Kings of War: Empire of Dust, Varangur; WH40k: Space Marines, Militarum Tempestus
Furios666
Elf on a hot tin roof

Berichtdoor shogun » 17 mei 2017 08:46

[quote="Johan"]
Uiteraard overdrijf ik nogal in het voorbeeld dat ik geef. Dit doe ik om een punt te maken. Het is zeker niet effectief maar het is sowieso vreemd dat het kan. Lasguns zijn een bedreiging geworden voor Landraiders. Of op zijn minst ondersteunen ze de anti tank wapens in het uitschakelen van de tanks. Alleen al het rollen van de extra dobbelstenen omdat er nu eenmaal een kansje is op een extra wond vind ik nadelig voor het spel.

Het gaat om de flexibiliteit in combinatie met de prijs/kwaliteit-verhouding die lasguns met zich meebrengen. De flexibiliteit zit em dan in de 'split fire' waarbij astra M. de mogelijkheid heeft om het schieten vanuit een unit te verdelen onder de enemy units, een kracht die voorheen alleen tau had (even los van machine spirit e.d.).

Dus stel dat je puur infantry pakt met enkele lascannons dan ga je zo ver je kan eerst je lascannons gebruiken om een landraider neer te halen, en als ie nog maar een paar woundjes over heeft dan kun je de lasguns gebruiken om het werk af te maken.

de prijs kwaliteit verhouding zit em in het principe dat 3 infantry models met een lasgun voor dezelfde prijs als een enkele bolter space marine, een goede deal kan zijn. Vooral omdat infantry nu makkelijker een save hebben tegen anti-infantry wapens. Voorbeeld: flak armor = 5+ maar een boltersschot geeft ze een -1, maar van cover krijgen ze weer een +1 dus toch gewoon een 5+ save.

De vraag is hoe 'allies' gaan werken. GW liet weten dat je die nieuwe dikke marines kan gebruiken bij je astra militarum leger dus naar verwachting mogen marines joinen met Astra M. Ik hoop dan niet dat het 'beste' leger in 8th edition gaat bestaan uit shooty Astra M in combinatie met 1 bruut space marine counter attack unit, voor het geval er iets te dichtbij komt. Fijn dat het spel sneller gaat maar als dat betekent dat je nu sneller van het bord wordt geschoten dan is het geen vooruitgang.
Stats are like bikini's. the show a lot but not everything.
Legers die ik speel: 40k: (chaos) marines, tyranids
shogun
Chaos Squat with the hat of Abaddon

Berichtdoor Caladai Doomblade » 17 mei 2017 10:21

Hoe onrealistisch het ook is om met een lasgun een land-raider kapot te schieten ben ik het met Shogun eens dit slechts zelden geprobeerd zal worden. Het heeft zo weinig zin om het 8 lasguns op een landraider te schieten dat dit weinig voor komt. Het enige irritante vind ik dat je het wel gaat proberen als je geen andere targets hebt, en dat vertraagt het spel terwijl je er heel weinig mee bereikt.

Wellicht dat sommige tanks wel speciale regels krijgen die ze imuun maakt tegen rend 0 wapens bijvoorbeeld.
Do you know what the chain of command is? It's the chain I go get and beat you with till you understand who's in command ~Jayne

The best argument against democracy is a five-minute conversation with the average voter ~Churchill
Legers die ik speel: Dark Angels, IG: Jantine Patricians, Thousand Sons High Elves. Dreadball. FOW: Germans & Polish. Mordheim Skaven. Necromunda Orlocks. Shadespire Reavers & Orruks
Caladai Doomblade
BOFH

Berichtdoor Bobske » 17 mei 2017 11:14

Hoe onrealistisch het ook is om met een lasgun een land-raider kapot te schieten

Een fictief SF spel, dus waarom hebben we het over realisme? maar...
Het is niet meer onrealistisch als je bedenkt dat Monsters en tanks nu slechter worden naarmate ze meer Wounds krijgen
Een Landraider helemaal heel kapotgeschoten door lasguns??
Maar een Landraider die stilstaat omdat zijn tracks er af liggen en de wapens eraf geblazen zijn, een deur er af hangt etc.
Dan kan ik het wel zien dat lasguns er schade aan doen (ik stel me zo voor dat iedereen toch wel granaten e.d. heeft maar dat je daar niet apart voor hoeft te rollen, Space Marine granaten wel maar die zijn natuurlijk een stuk sterker als die van de Imperial Guard :harhar: )

En uit vorige edities weet ik wel dat (bijna) niemand op de Land Raider gaat schieten met lasguns.(think Wraithlords, daar was het ook zo T8 3+ save, lat maar schieten met termagants) Alleen idd als hij de laatste beurt een objective claimt, nog 1 wonden heeft en je geen andere doelen hebt. En dan vind ik het wel leuk als je zo'n YES momentje hebt. (of NOOO)

Maar zonder alle regels is het onzinnig om je druk te maken. Hoeveel wonden heeft een Landraider? Heeft hij een repair functie of Feel no Pain tegen Armour 0 modifiers etc.

Allies gaan waarschijnlijk zoals AoS
Keywords, dus je mag ze samen doen maar ze hebben veel minder voordelen van elkaar. bv een keyword Imperium dan heeft je Guard en je Marines er profijt van
Keyword Marines, alleen je marines. Keyword Terminator, alleen je Terminators.

Fluff wise zou ik het leuk vinden als de verhaallijn door blijft gaan. Dat de Indominus Crusade die Warp Rift weer doet weg gaan (maar er nog vele kleine blijven)
Aangezien de Space Marines, snel, snel zijn gecrëeerd omdat de Primarchs gekidnapped waren door Chaos en ze dus zonder goede template en met fouten in het geneseed gemaakt zijn, waardoor oa de Heresy, en Guilliman die altijd de long game speelt.. vind ik de nieuwe marines echt een brilliante vinding.
Het is retro, geen retcon :thumbup: :gerie:

Maar het blijft cool hoe iedereen er mee bezig is. Good one GW :worship:
TROLL schreef:
bob, gij zijt vervloekt!

#hobbybutterfly :panic:
Legers die ik speel: Warhammer 40,000: Tyranids, Kill-Team; Raveners & Death Watch, ToW: Chaos Warriors, Warcry: Untamed Beasts
Bobske
BOFH

Berichtdoor shogun » 17 mei 2017 13:54

[quote="Bobske"]
En uit vorige edities weet ik wel dat (bijna) niemand op de Land Raider gaat schieten met lasguns.(think Wraithlords, daar was het ook zo T8 3+ save, lat maar schieten met termagants) Alleen idd als hij de laatste beurt een objective claimt, nog 1 wonden heeft en je geen andere doelen hebt. En dan vind ik het wel leuk als je zo'n YES momentje hebt. (of NOOO)

Maar zonder alle regels is het onzinnig om je druk te maken. Hoeveel wonden heeft een Landraider? Heeft hij een repair functie of Feel no Pain tegen Armour 0 modifiers etc.

Als 120 lasguns schieten = 60 raak = 10 wounds (6 om te wounden?) en de landraider krijgt een 3+ save dan heb je 3+ wounds. Als deze landraider 12 wounds heeft (ik zeg maar iets..) dan heb je behoorlijk wat schoten verspilt om 1 landraider voor 25% effectiviteit omlaag te krijgen. Misschien krijgt een landraider wel een 2+ save en is het bijna helemaal nutteloos.

S6 en S7 wapens zullen juist minder gebruikt gaan worden aangezien ze niet meer zo makkelijk wounden en hull points wegsnoepen. Voorheen was het mogelijk voor 80 punten aan Eldar scatterlaser jetbikes om een predator in 1 beurt van tafel te schieten (side hull-armor 11).
7de editie: 12 schoten = 8 raak = 4+ om een hull point te verwijderen dus kaput.
8de editie: 12 schoten (stel) = 8 raak = 3 of 4 wounds (toughness 7 of 8?) en dan heeft de predator nog een save?

Daar staat dan wel weer tegenover dat bepaalde wapens meer schoten gaan krijgen (Heavy bolter -> 6 schoten), dus we moeten toch het profiel zien.

Voor de grote vehicles en MC's heb je ook heavy weapons nodig en het is het beste om deze heavy weapons in een stevig unit te plaatsen. Ik weet niet of je veel devastators of heavy weapon platforms gaat zien want die hebben niet veel bodies om schade op te vangen voordat de heavy weapons dood gaan. Ze krijgen een big bullseye op hun hoofd lijkt me.. Het is dus waarschijnlijk weer beter om losse split fire lascannons te hebben in tactical squads of astra M infantry squads. Stevige units zoals lascannon-predators of dreadnoughts met lascannons kunnen weer interessanter worden.
Stats are like bikini's. the show a lot but not everything.
Legers die ik speel: 40k: (chaos) marines, tyranids
shogun
Chaos Squat with the hat of Abaddon

VorigeVolgende

Keer terug naar WH 40.000