Hoe onrealistisch het ook is om met een lasgun een land-raider kapot te schieten
Een fictief SF spel, dus waarom hebben we het over realisme? maar...
Het is niet meer onrealistisch als je bedenkt dat Monsters en tanks nu slechter worden naarmate ze meer Wounds krijgen
Een Landraider helemaal heel kapotgeschoten door lasguns??
Maar een Landraider die stilstaat omdat zijn tracks er af liggen en de wapens eraf geblazen zijn, een deur er af hangt etc.
Dan kan ik het wel zien dat lasguns er schade aan doen (ik stel me zo voor dat iedereen toch wel granaten e.d. heeft maar dat je daar niet apart voor hoeft te rollen, Space Marine granaten wel maar die zijn natuurlijk een stuk sterker als die van de Imperial Guard

)
En uit vorige edities weet ik wel dat (bijna) niemand op de Land Raider gaat schieten met lasguns.(think Wraithlords, daar was het ook zo T8 3+ save, lat maar schieten met termagants) Alleen idd als hij de laatste beurt een objective claimt, nog 1 wonden heeft en je geen andere doelen hebt. En dan vind ik het wel leuk als je zo'n YES momentje hebt. (of NOOO)
Maar zonder alle regels is het onzinnig om je druk te maken. Hoeveel wonden heeft een Landraider? Heeft hij een repair functie of Feel no Pain tegen Armour 0 modifiers etc.
Allies gaan waarschijnlijk zoals AoS
Keywords, dus je mag ze samen doen maar ze hebben veel minder voordelen van elkaar. bv een keyword Imperium dan heeft je Guard en je Marines er profijt van
Keyword Marines, alleen je marines. Keyword Terminator, alleen je Terminators.
Fluff wise zou ik het leuk vinden als de verhaallijn door blijft gaan. Dat de Indominus Crusade die Warp Rift weer doet weg gaan (maar er nog vele kleine blijven)
Aangezien de Space Marines, snel, snel zijn gecrëeerd omdat de Primarchs gekidnapped waren door Chaos en ze dus zonder goede template en met fouten in het geneseed gemaakt zijn, waardoor oa de Heresy, en Guilliman die altijd de long game speelt.. vind ik de nieuwe marines echt een brilliante vinding.
Het is retro, geen retcon
Maar het blijft cool hoe iedereen er mee bezig is. Good one GW