release rumors

Kom hier om te babbelen over ruimtemannetjes en raketwerpers en andere futuristische verschijnselen. Baard met kaas is een veel voorkomend begrip in 40K.

Moderator: Skevan

Re: release rumors

Berichtdoor Beastherder » 15 mei 2017 16:28

https://www.warhammer-community.com/2017/05/15/primaris-space-marines-faq-may15gw-homepage-post-2/

Oh, zulke enorme tegenstrijdige emoties! :disturbed:

Aan de ene kant: F*ck Yes! :yes:
Eindelijk Space Marines die er uit zien zoals ze in de fluff worden beschreven. Geweldige modellen :thumbup:
Proper 'true-scale' Marines (met Mark IV helmen B) )

Aan de andere kant: Urgh :sick:
Was het nou echt nodig om zulke grote veranderingen in de setting te maken om nieuwe Marines te kunnen verkopen :(
Gewoon 'ze zien er veel beter uit' zou toch ook genoeg kunnen zijn :dunno:

Oh, en Mark X armour?
Wat is er gebeurd met Mark IX?
http://wh40k.lexicanum.com/wiki/Power_Armour
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: Old World Skaven, Cathay, Dwergen en Beastmen, ASoIaF, verschillende KillTeams en talloze andere projecten
Beastherder
BOFH

Berichtdoor Bobske » 15 mei 2017 18:20

F*ck Yes!

Daar ben ik het helemaal mee eens.

Was het nou echt nodig om zulke grote veranderingen in de setting te maken om nieuwe Marines te kunnen verkopen

Yup!
Brilliante zet van GW vind ik het. Van hetzelfde niveau als AoS.(en zelfs de Stormcast Eternals)
Het kon zo niet doorgaan.
Als ze "zomaar" nieuwe space marines hadden gedaan dan was het: Dat doen ze alleen maar om te verkopen, maar mijn <vul naam leger in> hebben l lang geen update gehad.Gave miniaturen maar blah, Space Marines

Zoals al op de club gezegd ik denk dat 40K ook deels/langzaam naar het AoS model gaat.
Skirmish achtige codexen/army books. Je kunt er een groot leger van maken en grote battles mee spelen. Je kunt ook meerdere legers van dezelfde fractie combineren tot een groot leger zonder beardy combinations (keywords for the win)
Kijk naar de nieuwe vliegende dwergen.

Zo heb ik al voorspeld: Chaos krijgt ook grotere/elite modellen (nieuwe possesed a la FW die er dus wel goed uit zien?). Dat worden misschien de Chaos Legion:Thousand sons hebben we al en Death Guard komt er aan.
Fulgrim en Angron zijn ook al gerumoured.

Nids vechten tegen Orks in de Octarius sector. Bij de laatste Nids codex was al gehint: Orks houden van vechten, worden daardoor groter en sterker, een goede matpartij trekt steeds meer orks aan. Nid evolueren om dit te verslaan en meer Orks is meer biomassa om te groeien (nieuwe Nid bring it on baby)

Tau bouwen andere battlesuits, of mini battlesuits voor elke Fire warrior.
Necrons maken oude grotere constructs wakker
Sisters of battle komen gewoon in plastic
Eldar... plastic aspect warriors (of nieuwe gecombineerde aspects/eldar legers zoals de Ynnaeri) met een heel leger van alleen maar Aspect warriors geleid door de Avatar (kon vroeger ook)
etc.

Yeah baby, bring it on.
Call me exited
Ik heb weer zin in 40k, mijn hobby sinds WD 140 aug 1991 :thumbup: :thumbup: :thumbup:

p.s Da Plan: basisdoos: Primaris SPace Marines vs Death Guard
Ik de Marines Skevan de Death Guard
TROLL schreef:
bob, gij zijt vervloekt!

#hobbybutterfly :panic:
Legers die ik speel: Warhammer 40,000: Tyranids, Kill-Team; Raveners & Death Watch, ToW: Chaos Warriors, Warcry: Untamed Beasts
Bobske
BOFH

Berichtdoor Beastherder » 15 mei 2017 18:55

Nu word het echt interessant. .....

[rimg]https://www.dakkadakka.com/dakkaforum/posts/downloadAttach/265351.page[/rimg]

dat zijn Alpha Legion marines in de nieuwe Mark X armour :o

what the feth happened there?

Legers die ik speel: Old World Skaven, Cathay, Dwergen en Beastmen, ASoIaF, verschillende KillTeams en talloze andere projecten
Beastherder
BOFH

Berichtdoor Furios666 » 15 mei 2017 20:05

Ik sluit me aan bij @brammo1991 z'n avatar...

Het is een klein beetje geforceerd, maar toch is het een plausibele backstory. Het maakt me ook geen reet uit eigenlijk, eindelijk marines zoals ze horen! :grijns:

I have an EXITE!!!! :cheer: :ole: :yeah: :panic:

+
[quote="Beastherder"]

... F*ck Yes! :yes: ...
Legers die ik speel: Kings of War: Empire of Dust, Varangur; WH40k: Space Marines, Militarum Tempestus
Furios666
Elf on a hot tin roof

Berichtdoor mathijs97 » 16 mei 2017 01:24

ik ben zelf een stuk minder enthousiast over de volgende editie. :dunno:
voor mij persoonlijk is de lore een stuk belangrijker dan het spel omdat ik daar veel meer tijd aan besteed.
vooral hoe moral gaat werken vind ik behoorlijk bout. misschien dat dit komt doordat ik al langere tijd merk dat ik aan het wegdrijven ben van 40k.
achja mocht ik het niks vinden kan ik altijd fow weer oppakken tot de volgende editie of meer aan mn auto gaan hobbyen. :)
Legers die ik speel: 30k: World Eaters & Ultramar Auxillia Mordheim: Beastmen Black Powder: Östenreich
mathijs97
Suicidal Nurgling, playing with soap

Berichtdoor Johan » 16 mei 2017 06:34

Wegdrijven van een spelsysteem is prima. Check alle luitjes die een paar edities geleden gestopt zijn en nu weer volop enthousiast zijn om weer te beginnen. Na een tijd veranderen de regels wel weer zo dat jij ze leuk vind.

Intussen is FoW ook een tof spelsysteem en er zijn echt wel mensen op de club die een battle tegen je willen spelen.
If you are going through hell, keep going.

"w. churchill"
Legers die ik speel: FOW: Duitsers (Grenadiers en Panzer), Amerikanen (3rd Armoured), Britten. Team Yankee: WarPact forces, Soviets, Britten, Amerikanen en Israeliers, SAGA Normandiërs, Anglo Danes, Anglo Saxons en Ieren
Johan
Nurgle in a petticoat

Berichtdoor shogun » 16 mei 2017 07:43

Spelers moeten inzien dat het hele systeem op de kop gaat en dat daardoor de balans weer wat wordt rechtgetrokken. Er zijn nu al spelers die klagen dat Tau units minder goed gaan schieten omdat ze waarschijnlijk geen 2+ met reroll to hit kunnen bewerkstelligen. :nono: Ook worden veel units/modellen goedkoper dus je hebt meer op het veld staan en dus meer schoten, maar de heavy weapons zijn dan wel weer duurder. Alle legers zullen 'milder' worden en dat is maar goed ook.

Ben een beetje huiverig voor de massa astra militarum legers aangezien een lasgun nu ook een landraider kan wounden.
Stats are like bikini's. the show a lot but not everything.
Legers die ik speel: 40k: (chaos) marines, tyranids
shogun
Chaos Squat with the hat of Abaddon

Berichtdoor Johan » 16 mei 2017 08:22

Dat is tot nog toe de enige verandering die ik echt bout vind. Dat je met 100+ schoten een extreem grote, enge allied neerhaalt kan ik me iets bij indenken en vind ik een toevoeging voor het spel en maakt het in mijn beleving meer balanceren. (Die enge allied kon in zijn eentje een squad van 30 Guardian aan. Nu heb je een fighting chance om wat terug te doen.) Maar dat mijn lasguns kansen hebben tegen een Landraider!!??? Die dingen waren al bout tegen horde army's, en nu kan ik ze ook al van een afstand slopen met mijn lasguns??? Waar moeten mijn Vendetta's dan nog op schieten dan?
If you are going through hell, keep going.

"w. churchill"
Legers die ik speel: FOW: Duitsers (Grenadiers en Panzer), Amerikanen (3rd Armoured), Britten. Team Yankee: WarPact forces, Soviets, Britten, Amerikanen en Israeliers, SAGA Normandiërs, Anglo Danes, Anglo Saxons en Ieren
Johan
Nurgle in a petticoat

Berichtdoor Beastherder » 16 mei 2017 09:03

[rimg]https://17890-presscdn-0-51-pagely.netdna-ssl.com/wp-content/uploads/2017/05/New40kIntercessorDatasheet.jpg[/rimg]

[rimg]http://i.imgur.com/6jlGEcI.jpg[/rimg]
:wub:

[quote="Johan"]Maar dat mijn lasguns kansen hebben tegen een Landraider!!??? Die dingen waren al bout tegen horde army's, en nu kan ik ze ook al van een afstand slopen met mijn lasguns??? Waar moeten mijn Vendetta's dan nog op schieten dan?

Het feit dat er een kleine -theoretische- kans is dat een lasgun schade kan doen aan een LR betekent niet dat dat nu de slimme manier is om ze uit te schakelen -_-
Die Vendetta wil echt nog steeds op die LR schieten :yes:

Met 100 lasgun Guardsmen 4 beurten lang op een LR staan knallen is echt niet de manier om het spel te winnen

Beastherder
BOFH

Berichtdoor Caladai Doomblade » 16 mei 2017 09:50

2 wounds, 2 attacks. Bastards.

Maar goed, een slimme zet van ze. Als SM speler was mijn leger toch wel zo'n beetje compleet nu, dus het uitbrengen van deze nieuwe marines is wel een goede zet.

Het doet voor mij wel af aan het beeld van de Space Marines met allemaal identieke pupkes in power armour en zo. Zelfs terminators e.d. waren uiteindelijk toch gewoon standaard marines, alleen hun bewapening en pantser was anders. Nu krijg je de rare situatie dat er binnen 1 chapter een soort rassen-scheiding komt en het ontzag dat een 'normale' marine opwekt eigenlijk teniet wordt gedaan omdat er nu een soort 'super sayan 2' marines zijn. Het doet af aan de normale marines, zoals ook Danté, Logan Grimnar, Blackmane, Azrael, Calgar, etc. Worden deze characters straks ook vervangen door hun 'betere' broeders? Moet Logan Grimnar straks omhoog kijken om zijn sterkere, snellere, betere primaris marines orders te geven? Loopt Danté dalijk rond tussen een honour guard die allemaal een kop groter zijn dan hij? Ziet toch raar uit vind ik.

Ik was al niet super blij met het uitkomen van de Custodes omdat dat ook het 'speciale' van space marines ondermijnd. En nu dus super-marines. Toffe modellen, dat zeker, maar ik ben niet zo blij met de fluff consequenties.

Power creep.... :disturbed:

Oh, en blijkbaar is plasma technologie niet meer zo 'lost', want ze hebben zo maar even plasma-rifles voor deze marines uitgevonden...
Do you know what the chain of command is? It's the chain I go get and beat you with till you understand who's in command ~Jayne

The best argument against democracy is a five-minute conversation with the average voter ~Churchill
Legers die ik speel: Dark Angels, IG: Jantine Patricians, Thousand Sons High Elves. Dreadball. FOW: Germans & Polish. Mordheim Skaven. Necromunda Orlocks. Shadespire Reavers & Orruks
Caladai Doomblade
BOFH

VorigeVolgende

Keer terug naar WH 40.000