Cal's Polish Rozpoznawczy 1st armoured

Hou hier een "dagboek" bij van de vordering van je leger. En Frank, jij mag je dagboek "Kitty" noemen. Of post handige hobby-tips. Of spam, maar dat wordt dan weer naar het Café verplaatst. Foei!

Moderators: Beastherder, Skevan

Re: Cal's Polish Rozpoznawczy 1st armoured

Berichtdoor kaleith » 03 dec 2016 18:07

Betekent dat je met creatieve oplossingen moet komen voor je problemen, in plaats van de standaard oplossing.
Legers die ik speel: Fantasy:Dark Elves, Vampire Counts 40k: Death Korps of Krieg Flames of War: Soviets Mordheim: Undead,Druchii (rebalanced dark elves)
kaleith
Difficult terrain made from cork

Berichtdoor Beastherder » 04 dec 2016 15:29

'What they said' ^_^

Ik wou er ook nog wat over zeggen (wij FoW liefhebbers kunnen het natuurlijk niet laten gebeuren dat iemand beweert dat het spel ongebalanceerd is :wink: ) maar eigenlijk is alles wel gezegd

Fow is zeker gebalanceerd, maar er zijn heel diverse soorten units en soms kun je gewoon iets tegen komen waar je leger slecht op is voorbereid

In andere spellen is dit niet anders, als je in 40k iedereen met anti-tank wapens uitrust en je komt tegenover een infantrie horde heb je ook een probleem :yes:
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: Old World Skaven, Cathay, Dwergen en Beastmen, ASoIaF, verschillende KillTeams en talloze andere projecten
Beastherder
BOFH

Berichtdoor Gotrek » 04 dec 2016 15:38

Ik heb al jaren geen 40k meer gespeeld dus ben maar niet bang dat ik het daarmee verglijk :P
Maar ik merk al dat het dus echt aan het leger van Laurens ligt (of zijn speelstijl voordat ik weer op iemands tenen trap ;) ).

Ik ben zelf nooit aan flames of war begonnen omdat ik gewoon niet zo geinteresseerd ben in de 2e wereldoorlog, maar heb me zeker inn Engeland altijd bewonderd over de speeltafels die werden neer gezet (ik vind terein erg belangrijk en dat zag er altijd indrukwekkend uit met 2 legers erop).
Website: http://www.sanderschoonbeek.nl

I fight better drunk than you do sober
Legers die ik speel: WHFB: Dwarfs, Warriors of Chaos. WH40k Genestealer Cults
Gotrek
Chaos Squat with the hat of Abaddon

Berichtdoor Johan » 05 dec 2016 06:45

Het licht zeker voor een deel aan de lijst die hij speelt, maar er zijn dus zat lijsten die soortgelijke problemen hebben. Dit soort lijsten zijn een beetje een 'one truck pony'. Ze zijn op 1 vlak erg sterk en op alle andere vlakken duidelijk wat minder.

FoW kent ook spelvarianten in koude oorlog stijl. Wellicht vind je dat dan wel leuk.
If you are going through hell, keep going.

"w. churchill"
Legers die ik speel: FOW: Duitsers (Grenadiers en Panzer), Amerikanen (3rd Armoured), Britten. Team Yankee: WarPact forces, Soviets, Britten, Amerikanen en Israeliers, SAGA Normandiërs, Anglo Danes, Anglo Saxons en Ieren
Johan
Nurgle in a petticoat

Berichtdoor Gotrek » 05 dec 2016 15:27

Ik was geinteresseerd in de Vietnam versie, maar Frannk heeft mij ooit verteld dat dat gewoon niet zo populair was (oa). Ik ben nu net met het in elkaar zetten van Genestealer cults begonnen dus nog een leger/systeem erbij zal er niet in zitten (ben er juist een hoop de deur uit aan het doen om dat niet alles hier in Japan word gespeeld/verkrijgbaar is).
Website: http://www.sanderschoonbeek.nl

I fight better drunk than you do sober
Legers die ik speel: WHFB: Dwarfs, Warriors of Chaos. WH40k Genestealer Cults
Gotrek
Chaos Squat with the hat of Abaddon

Berichtdoor Caladai Doomblade » 02 jan 2017 17:14

Afgelopen donderdag een pot gespeeld tegen Beastherders SS-ers, dus even een kort verslagje van mijn eerste overwinning met poolse cromwells!

1850 punten. De SS-ers hadden 9 of 10 panzer IV's, 3 stugs, een tiger, 6 gepanserte verkennings-jeeps, een peleton infanterie met panzerfausts en een stelletje nebelwerfers. Vooral de Tiger baarde me zorgen.

De polen bestonden uit 14 cromwells, 2 cromwell CS tanks, 3 Stuart tanks, 2 crusader AA tanks en 4 M10C tank-destroyers.

De missie was 'no retreat', en de duitsers besloten te verdedigen (op zich slim want hij had infantery die ik niet weg ging krijgen).

De tiger, stugs en nebelwerfers stonden in reserve, en een unit van 5 panzer IV tanks stonden in ambush. 1 objective lag in het midden van de deployment zone verdedigd door de infantry die zich in huizen hadden verschansd, en 1 objective op de flank verdedigd door 3 panzer IV's waarvan er 2 in de benedenverdieping van 2 huizen stonden. op de andere flank stonden 3 jeeps.

Ik begon met mijn leger een beetje verspreid, maar voornamelijk op de flank met het objective en besteede de eerste 2 beurten met snel naar voren crossen. Mijn andere flank jaagde de jeeps op en mijn stuarts zorgde voor dekking tegen de panzers in ambush. Ik stormde in beurt 3 de deployment zone van de duitsers in en omsingelde de panzers met cromwells, daar waren ze niet op gebouwd en al gauw waren er een aantal panzers dood.

Door slechte (heel slechte) reserve rolls kwam de eerste versterking pas in beurt 3 op tafel (tiger), maar ook 5 ambushing panzers kwamen in beurt 3 en dat leek toch een aardige domper te worden, maar de cromwells overleefden het meeste en slaagden er in om via zij- en achterkant schoten de panzers allemaal uit te schakelen. De tiger bleek echter onkwetsbaar voor cromwells en de 2 schoten van de tank-destroyers misten allebei.

Beurt 4: 3 stugs komen de tafel op ter versterking. De stugs schieten 2 tank-destroyers af. De tiger stuift naar voren om het objective terug te pakken (anders won ik namelijk) en mist in zijn haast compleet. Een stormtrooper move is er voor nodig om op het objective te komen, en hij rolt een 2! Net genoeg, want de tiger heeft als skill SNELL gerolt waardoor hij de rol op een 2+ haalt ipv een 3+!!

De cromwells slagen er vervolgens in 1 stug en de SS-commandant uit te schakelen, de CS tanks en enige niet-bailed stuart schakelen de jeeps uit en als de overgebleven tank-destroyers vervolgens de tiger doodschieten is het gedaan. De SS-ers hebben niets dat op het objective zou kunnen komen, maar crucialer is dat ze onder half strength zijn en zonder commandant falen ze automatisch hun company morale check en trekken zich terug! Victory for Poland!

Ik vond het een mooie battle. Het was in de schiet-duels duidelijk dat de ingegraven duitsers duidelijk dodelijker waren dan de cromwells. Echter door gebruik te maken van numeriek overwicht, snelheid en omsingeling konden de cromwells het verschil maken.

Lessen:
- Niet bang zijn om vlakbij je tegenstander te gaan staan, gewoon met je 10 cromwells tegen die 5 panzers aan gaan staan, dan maakt het aantal schoten juist het verschil.
- Crusader AA guns kunnen prima een observer uit een kerktoren knallen :whistle:
- M10's zijn heel moeilijk goed te gebruiken. Ze gaan ZO snel dood, dus uit het zicht houden tot je die 4 schoten op een goed doelwit kunt maken.
Do you know what the chain of command is? It's the chain I go get and beat you with till you understand who's in command ~Jayne

The best argument against democracy is a five-minute conversation with the average voter ~Churchill
Legers die ik speel: Dark Angels, IG: Jantine Patricians, Thousand Sons High Elves. Dreadball. FOW: Germans & Polish. Mordheim Skaven. Necromunda Orlocks. Shadespire Reavers & Orruks
Caladai Doomblade
BOFH

Berichtdoor Beastherder » 02 jan 2017 19:48

Yep, vermakelijke battle, maar niet het meest briljante debuut van mijn Duitse Panzers :dry:

Ze maakten duidelijk wel indruk, want de vijand overdrijft hun aantallen (het waren maar 7 Panzer IV's :wink: )

Ze waren duidelijk niet gewend aan gewone Reserves en deden alsof het Delayed Reserves waren :roll:
Betekende dat mijn toen mijn Reserves eindelijk op kwamen dagen ze op volle snelheid naar het Objective moesten racen en dus niet genoeg schade konden doen

Panzergrenadiers met Pz.Fausts waren ideaal voor verdedigende missie, compleet onoverwinnelijk voor Laurens zn Cromwells. Hij heeft ze dan ook wijselijk compleet genegeerd en zich geconcentreerd op de andere Objective.
Mijn Recon pantserautootjes waren daarentegen redelijk nutteloos in een verdedigende missie. :(

Laurens gebruikte de juiste tactiek voor zijn leger en deze tegenstander: volle vaart naar voren met die snelle tanks en gaan voor de flank schoten :yes:
Tegen een ander leger had ik toch een beurt schieten extra gehad voor hij tegen me aan stond

Die M10's zijn tricky idd
Echt een glazen hamer
Als je zelf moet verdedigen zijn ze perfect voor ambush of verbergen achter bossen en zo, maar als je aanvalt zijn ze heel moeilijk in positie te brengen.
Ik zou ze nog steeds meenemen, want veel andere dingen die een Tiger kunnen pakken heb je niet
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: Old World Skaven, Cathay, Dwergen en Beastmen, ASoIaF, verschillende KillTeams en talloze andere projecten
Beastherder
BOFH

Vorige

Keer terug naar Hive Novio Blogs