Cal's Polish Rozpoznawczy 1st armoured

Hou hier een "dagboek" bij van de vordering van je leger. En Frank, jij mag je dagboek "Kitty" noemen. Of post handige hobby-tips. Of spam, maar dat wordt dan weer naar het Café verplaatst. Foei!

Moderators: Beastherder, Skevan

Re: Cal's Polish Rozpoznawczy 1st armoured

Berichtdoor Caladai Doomblade » 29 nov 2016 19:56

Yep, kniptang doet wonderen :wink:
Do you know what the chain of command is? It's the chain I go get and beat you with till you understand who's in command ~Jayne

The best argument against democracy is a five-minute conversation with the average voter ~Churchill
Legers die ik speel: Dark Angels, IG: Jantine Patricians, Thousand Sons High Elves. Dreadball. FOW: Germans & Polish. Mordheim Skaven. Necromunda Orlocks. Shadespire Reavers & Orruks
Caladai Doomblade
BOFH

Berichtdoor Beastherder » 30 nov 2016 09:54

Prima :tu:

De puristen zullen natuurlijk van alles kunnen vinden dat niet klopt, maar dat zijn duidelijk Crusaders met een twin AA kanon :yes:
Niet te verwarren met iets anders
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: Old World Skaven, Cathay, Dwergen en Beastmen, ASoIaF, verschillende KillTeams en talloze andere projecten
Beastherder
BOFH

Berichtdoor Johan » 01 dec 2016 12:39

Zoals ik de foto's heb gezien van de oorspronkelijke AA Crusaders zat daar onderling ook veel verschil in. Het was immers ook niet anders dan een twin AA canon op de chassis van verouderde tank. Hoe ze er allemaal precies uit hebben gezien staat dus nergens vast. Wie zegt dat er niet een paar tussen zaten die er op deze manier uitzagen?
If you are going through hell, keep going.

"w. churchill"
Legers die ik speel: FOW: Duitsers (Grenadiers en Panzer), Amerikanen (3rd Armoured), Britten. Team Yankee: WarPact forces, Soviets, Britten, Amerikanen en Israeliers, SAGA Normandiërs, Anglo Danes, Anglo Saxons en Ieren
Johan
Nurgle in a petticoat

Berichtdoor Caladai Doomblade » 02 dec 2016 09:44

Gisteren dus tegen Johan gespeeld. Er zijn enkele polen die de veldslag overleefd hebben door te vluchten.... :whistle:

Ik stond voor de taak om een door infanterie bewaakt objective te veroveren. Beide objectives stonden in een bos, dus ik ging voor het dichtsbijzijnde, naderend door het bos om uit het zicht van Tigers en Flak88's te blijven. Ik denk dat dat deel van de strategie niet eens zo slecht was, echter is het assaulten van een platoon met 2 panzerfausts niet een heel aanlokkelijk perspectief en zeker niet als je tanks maar in groepjes van 3 zijn. Helaas laten de regels het niet toe om een massale charge te maken met meerdere units, anders was het wellicht anders gelopen.

Na 2 units kapotgelopen te hebben op de infanterie en wat tanks door schieten verloren te hebben was er nog maar weinig hoop om te winnen. Mijn polen vochten dapper door tot de laatste man. Het geluk met de dobbelstenen was ook raar verdeeld, ik haalde bijna al mijn bogging-checks om door het bos te rijden, maar moraal testen voor mijn Fearless troepen heb ik de eerste 10 zo'n beetje gefaald (zelfs met re-rolls).

Een leuke pot in ieder geval, en weer wat bijgeleerd!
- Tigers zijn niet grappig.
- Flak88's zijn OOK niet grappig

Tips om infanterie mee te nemen sla ik in de wind, maar een typhoon en in de toekomst een paar sextons zijn misschien toch niet zo'n slecht idee. :dry:
Do you know what the chain of command is? It's the chain I go get and beat you with till you understand who's in command ~Jayne

The best argument against democracy is a five-minute conversation with the average voter ~Churchill
Legers die ik speel: Dark Angels, IG: Jantine Patricians, Thousand Sons High Elves. Dreadball. FOW: Germans & Polish. Mordheim Skaven. Necromunda Orlocks. Shadespire Reavers & Orruks
Caladai Doomblade
BOFH

Berichtdoor Gotrek » 02 dec 2016 12:05

Ik moet zeggen dat ik door het lezen van jouw ervarinngen ik een heel slecht beeld van het spel krijg. Ik speel het zelf niet, maar het lijkt echt alsof bepaalde legers vele malen sterker zijn dan andere.
Nou begrijp ik dat in het echt de Duitsers ook vele malen betere techniek in huis hadden, maar ik vraag me af of het wel voor een leeuk spel zorgt. Op onze club valt het mee, maar ik ben met mijn vele reizen genoeg mensen tegen gekomen die altijd de sterkste combinaties uitzoeken ipv welk leger ze het meeste aanspreekt.
Ligt het echt puur aan het beginner zijn/pech met de dobbelstenen of is het spel qua balans gewoon niet zo goed verdeelt?
Website: http://www.sanderschoonbeek.nl

I fight better drunk than you do sober
Legers die ik speel: WHFB: Dwarfs, Warriors of Chaos. WH40k Genestealer Cults
Gotrek
Chaos Squat with the hat of Abaddon

Berichtdoor Caladai Doomblade » 02 dec 2016 15:37

Het spel is echt zeer goed in balans hoor, daar heb ik eigenlijk weinig klachten over. Net als met andere wargames loop je altijd het risico dat je precies een lijst tegen komt waar jouw leger net heel slecht tegen is, of je rolt een scenario dat jouw leger niet goed ligt. Mijn Poolse lijst is nogal 1-dimensionaal en ik loop dus wat sneller het risico dat ik legers tegen kom waar ik moeite mee heb, maar dat wist ik van tevoren.

Flames of War heeft een aantal lijsten met een redelijk rock-paper-scissors gehalte, maar als je een flexibelere lijst maakt dan maak je altijd een goede kans. Er is echter geen enkele lijst die 'onverslaanbaar' is of 'significant beter'.

Caladai Doomblade
BOFH

Berichtdoor Gotrek » 02 dec 2016 16:06

Dat is goed om te horen, dat ligt bij een hoop systemen wel anders. Word er altijd een beetje moe van om te zien hoe bij sommige spellen bepaalde legers meer "love" krijgen dan andere.
Website: http://www.sanderschoonbeek.nl

I fight better drunk than you do sober
Legers die ik speel: WHFB: Dwarfs, Warriors of Chaos. WH40k Genestealer Cults
Gotrek
Chaos Squat with the hat of Abaddon

Berichtdoor Johan » 02 dec 2016 16:38

Ik sluit me aan bij wat Laurens zegt. Zijn Polen waren enorm snel, wat een tactisch voordeel kan opleveren. Echter, doordat hij zo vroeg op mijn infanterie met goed anti tank materiaal inreed werd het al snel een redelijk statisch gevecht waarbij ik in het voordeel was. 1 dimensionale lijsten zijn in sommige opzichten waanzinnig sterk, maar lopen ook sneller het risico stuk te lopen op de punten waar ze zwak in zijn.

FoW heeft veel minder dan bijv. 40k dat 1 of enkele units enorm sterk zijn en andere waanzinnig slecht. Elke unit heeft zijn eigen sterkte punten en eigen zwaktes. Elk leger is in principe te verslaan. Er zijn units die erg krachtig zijn maar die zijn (Bijvoorbeeld Tiger II tanks) dan zo duur in punten dat je er maar enkele kan meenemen. Dat is dan meteen ook zwakte, want mocht je tegen een leger komen te staan bestaande uit 100 dirt ass cheap infantry bases dan heb je never nooit niet genoeg schoten om ze allemaal om te leggen.
If you are going through hell, keep going.

"w. churchill"
Legers die ik speel: FOW: Duitsers (Grenadiers en Panzer), Amerikanen (3rd Armoured), Britten. Team Yankee: WarPact forces, Soviets, Britten, Amerikanen en Israeliers, SAGA Normandiërs, Anglo Danes, Anglo Saxons en Ieren
Johan
Nurgle in a petticoat

Berichtdoor kaleith » 02 dec 2016 22:58

Kan dit zeker bevestigen. Heb een aantal one-trick pony lijsten verslagen puur op het feit dat soviets gewoon met zoveel meer zut aan komen zetten dan andere landen. Maakt dan vaak niet zo uit dat ze prut zijn, als een King Tiger 1 die per assault ronde rolt heeft hij toch echt 21+ rondes nodig om door een enkele unit strelkovy te komen met perfect geluk.

Gebalanceerde lijsten hebben gewoon een goede kans tegen iedere lijst die er is. One-trick lijsten vallen vaak op hun gezicht omdat hun trucje niet lukt- FoW is geen game van 2+ rerollable dice, veruit het meeste gaat op een 3+ of erger. Plus de objectives betekenen dat je wel super sterke units kan hebben maar als ze de hele tijd van de objective af geduwd worden verlies je nog ookal heb je geen enkele casualty genomen. Zo won ik ook mijn eerste game in het laatste toernooi wat ik speelde- ik heb letterlijk geen enkele schade aan mijn tegenstander gedaan, maar hij kon gewoon niet op de objective.
Legers die ik speel: Fantasy:Dark Elves, Vampire Counts 40k: Death Korps of Krieg Flames of War: Soviets Mordheim: Undead,Druchii (rebalanced dark elves)
kaleith
Difficult terrain made from cork

Berichtdoor Caladai Doomblade » 03 dec 2016 12:19

En zo is mijn Poolse lijst een aardige 1-trick-pony lijst. Ik heb gewoonweg geen antwoorden tegen sommige units of strategiën. Daar heb ik bewust voor gekozen, en dan moet ik accepteren dat ik het soms heel lastig ga krijgen. Mooie uitdaging toch!

Caladai Doomblade
BOFH

VorigeVolgende

Keer terug naar Hive Novio Blogs