Gisteren dus tegen Johan gespeeld. Er zijn enkele polen die de veldslag overleefd hebben door te vluchten....
Ik stond voor de taak om een door infanterie bewaakt objective te veroveren. Beide objectives stonden in een bos, dus ik ging voor het dichtsbijzijnde, naderend door het bos om uit het zicht van Tigers en Flak88's te blijven. Ik denk dat dat deel van de strategie niet eens zo slecht was, echter is het assaulten van een platoon met 2 panzerfausts niet een heel aanlokkelijk perspectief en zeker niet als je tanks maar in groepjes van 3 zijn. Helaas laten de regels het niet toe om een massale charge te maken met meerdere units, anders was het wellicht anders gelopen.
Na 2 units kapotgelopen te hebben op de infanterie en wat tanks door schieten verloren te hebben was er nog maar weinig hoop om te winnen. Mijn polen vochten dapper door tot de laatste man. Het geluk met de dobbelstenen was ook raar verdeeld, ik haalde bijna al mijn bogging-checks om door het bos te rijden, maar moraal testen voor mijn Fearless troepen heb ik de eerste 10 zo'n beetje gefaald (zelfs met re-rolls).
Een leuke pot in ieder geval, en weer wat bijgeleerd!
- Tigers zijn niet grappig.
- Flak88's zijn OOK niet grappig
Tips om infanterie mee te nemen sla ik in de wind, maar een typhoon en in de toekomst een paar sextons zijn misschien toch niet zo'n slecht idee.

Do you know what the chain of command is? It's the chain I go get and beat you with till you understand who's in command ~Jayne
The best argument against democracy is a five-minute conversation with the average voter ~Churchill