Kickstarters anyone

Kwebbel over de kleur van je onderbroek (die van mij is vandaag grijs) of de grootte van een bijzonder omvangrijke tulp in je tuin. Of over iets anders. Begin gewoon een Word Association Thread!
Voorheen ook wel bekend als hive cafe

Moderators: Bobske, Skevan

Re: Kickstarters anyone

Berichtdoor Bobske » 27 sep 2015 10:39

Minaturen van Mantic blijf ik :sick: vinden
TROLL schreef:
bob, gij zijt vervloekt!

#hobbybutterfly :panic:
Legers die ik speel: Warhammer 40,000: Tyranids, Kill-Team; Raveners & Death Watch, ToW: Chaos Warriors, Warcry: Untamed Beasts
Bobske
BOFH

Berichtdoor Beastherder » 27 sep 2015 15:12

:sick: vind ik wat ver gaan.
De modellen van GW zijn duidelijk beter, maar dit spul is echt niet slecht.

Het is wel nog steeds erg 'hit & miss'
Sommige modellen zijn uitstekend, maar er zit ook bagger tussen :dunno:

Die Enforcers bv. zijn prima, en die Forge Fathers vind er ook steeds beter uit zien (véél beter dan de originele Squats van GW :wink: )
De Plague en Veer-myn daarentegen... :unsure:

En er staat natuurlijk ook een prijskaartje tegenover
Het GW model is misschien mooier, maar is ie zo veel mooier dat je er 2,5 keer zo veel voor wilt betalen....
Dat is een afweging die iedereen voor zichzelf moet maken

[quote="Benman"]Nog een dikke concurrent voor Games Workshop.

Is dezelfde concurrent als Kings of War, allebei Mantic :yes:
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: Old World Skaven, Cathay, Dwergen en Beastmen, ASoIaF, verschillende KillTeams en talloze andere projecten
Beastherder
BOFH

Berichtdoor Gotrek » 27 sep 2015 17:03

Toch snap ik nooit dat deze ontwerpers dit zelf echt niet zien. Kwalitatief is er volgens mij niks mis met Mantic, en er zitten inmiddels idd ook mooie modellen bij. Maar sommige gaan gewoon echt niet. Hoewel GW hier ook wel wat van heeft.

Ik vraag mij dus af of dit gewoon puur met smaak te maken heeft, want een mooi ontwerp kost qua productie (afgezien van design misschien), toch net zo veel als een lelijk model van dezelfde kwaliteit?
Website: http://www.sanderschoonbeek.nl

I fight better drunk than you do sober
Legers die ik speel: WHFB: Dwarfs, Warriors of Chaos. WH40k Genestealer Cults
Gotrek
Chaos Squat with the hat of Abaddon

Berichtdoor Furios666 » 27 sep 2015 17:23

Helemaal met je eens Frank. :sick: gaat me ook wat ver, maar er zitten wel twijfelachtige modellen bij. Anderen zijn weer uitstekend.

Overall is de kwaliteit (voor mijn smaak) van GW beter, maar Mantic heeft toch hele aardige modellen voor een zeer redelijke prijs. GW is namelijk wel echt duur.

Verder ben ik wel benieuwd naar Warpath. Als het op dezelfde wijze werkt als Kings of War (easy to lear, hard to master) dan ben ik wel geïnteresseerd. Ik heb immers nog wel een zooitje space marines liggen die ik er nog voor kan gebruiken eventueel. Om mee te doen met de kickstarter...meh, niet echt trek in.
Legers die ik speel: Kings of War: Empire of Dust, Varangur; WH40k: Space Marines, Militarum Tempestus
Furios666
Elf on a hot tin roof

Berichtdoor Beastherder » 27 sep 2015 19:44

[quote="Gotrek"]een mooi ontwerp kost qua productie (afgezien van design misschien), toch net zo veel als een lelijk model van dezelfde kwaliteit?

En Tijd :yes:

Ik denk dat daar het grootste probleem zit: Mantic doet bijna alles via Kickstartser campagnes.
Dat is wel lekker natuurlijk, want je krijgt je geld voordat de productie begint, maar het zorgt er wel voor dat een grote groep mensen ongeduldig zitten te wachten op producten waar ze al voor betaald hebben.
Een ontwerp afkeuren omdat het niet goed genoeg is word dan extra lastig, want er is een grote tijdsdruk om alles voor de beloofde datum af te krijgen.

Ik zou zelf graag zien dat Mantic zou stoppen met hun Kickstarters :yes:
Dit geeft ze de tijd om de kwaliteit van hun modellen te vergroten, en omdat de markt niet word overspoelt door goedkope Kickstarter producten worden ze ook een stuk interessanter voor winkels om in hun programma op te nemen.

Kickstarter is een prachtige manier voor nieuwe bedrijven om een voet aan de grond te krijgen, en heeft Mantic gemaakt tot wat ze nu zijn, maar ik dacht dat ze dit nu toch wel ontgroeid zijn.

Legers die ik speel: Old World Skaven, Cathay, Dwergen en Beastmen, ASoIaF, verschillende KillTeams en talloze andere projecten
Beastherder
BOFH

Berichtdoor Gotrek » 28 sep 2015 07:30

Zijn de modellen dan niet al bekend voor de kickstarter begint? Jammer dat ze dan niet voor de kickstarter even wat meer de tijd nemen, want ze kunnen het wel (vandaar de vraag of het gewoon aan smaak licht).
Website: http://www.sanderschoonbeek.nl

I fight better drunk than you do sober
Legers die ik speel: WHFB: Dwarfs, Warriors of Chaos. WH40k Genestealer Cults
Gotrek
Chaos Squat with the hat of Abaddon

Berichtdoor Beastherder » 28 sep 2015 11:29

Het hele idee van Kickstarter is dat het opgehaalde geld word gebruikt voor de ontwikkelingskosten, om het zo mogelijk te maken voor beginnende bedrijven om op te starten.
Als alles al klaar staat voor productie is het geen Kickstarter maar een pre-order.

Bij de meeste Mantic kickstarters is er een aantal modellen al klaar, maar van sommige alleen nog maar een concept art.
Tussen oorspronkelijke concept art en uiteindelijk model kan nogal een verschil zitten.

Beastherder
BOFH

Berichtdoor Benman » 12 okt 2015 18:22

[quote="Beastherder"]Damn, Ben, ik haat je[/quote]
Legers die ik speel: FOW: Germans Late War
Benman
BOFH

Berichtdoor Skevan » 03 dec 2015 05:24

Laatste 18uur.
Dropfleet commander. Space / orbital fleet engagement gemaakt door andy chamber en Dave(achternaam vergeten. De disigner van dropzone commander)

https://www.kickstarter.com/projects/ha ... escription
With Ate by his side come hot from hell, Shall in these confines with a monarch's voice
Cry 'Havoc,' and let slip the dogs of war;That this foul deed shall smell above the earth
With carrion men, groaning for burial.
Skevan
BOFH

Berichtdoor Rudi XXL » 11 apr 2016 08:22

Hele vette mini s voor de 2e keer op Kickstarter van deze meneer. Inclusief een kolossale Nurgle/Undead deamon lord-dinges!

https://www.kickstarter.com/projects/16 ... nderdeep-2
Never use the term: I just need a 2 or more to...
Rudi XXL
Difficult terrain made from cork

VorigeVolgende

Keer terug naar De kroeg