door Beastherder » 27 sep 2015 19:44
[quote="Gotrek"]een mooi ontwerp kost qua productie (afgezien van design misschien), toch net zo veel als een lelijk model van dezelfde kwaliteit?
En Tijd
Ik denk dat daar het grootste probleem zit: Mantic doet bijna alles via Kickstartser campagnes.
Dat is wel lekker natuurlijk, want je krijgt je geld voordat de productie begint, maar het zorgt er wel voor dat een grote groep mensen ongeduldig zitten te wachten op producten waar ze al voor betaald hebben.
Een ontwerp afkeuren omdat het niet goed genoeg is word dan extra lastig, want er is een grote tijdsdruk om alles voor de beloofde datum af te krijgen.
Ik zou zelf graag zien dat Mantic zou stoppen met hun Kickstarters
Dit geeft ze de tijd om de kwaliteit van hun modellen te vergroten, en omdat de markt niet word overspoelt door goedkope Kickstarter producten worden ze ook een stuk interessanter voor winkels om in hun programma op te nemen.
Kickstarter is een prachtige manier voor nieuwe bedrijven om een voet aan de grond te krijgen, en heeft Mantic gemaakt tot wat ze nu zijn, maar ik dacht dat ze dit nu toch wel ontgroeid zijn.