Met het plan om zo veel mogelijk tankettes op een tafel te krijgen als mogelijk (en alle blije special rules) heb ik ervoor gekozen om (EW) Italianen te gaan verzamelen. Ik heb laatst een order geplaatst voor het volgende 480 punten-lijstje:
Battaglione Bersaglieri - CinC rifle, 2iC rifle, Solothurn anti-tank rifle - 40
Bersaglieri platoon - Command rifle/MG, 6x rifle/MG - 110
Bersaglieri platoon - Command rifle/MG, 6x rifle/MG - 110
Tankette platoon - Command L3/35, 2x L3/35, L3/35 Solothurn - 100
Self-propelled coastal gun platoon - Command autocannonne da 102/35 - 120
Voeg er nog een platoon aan toe en je zit precies of bijna aan de 600 punten. In principe neemt de autocannonne da 102/35 nu de enige slot in waar ik vlammenwerper tankettes in mee kan nemen, maar dat moet maar even wachten tot ik iets meer alternatieve anti-tank in mijn legertje heb zitten (en een 40", ROF 2, AT 11, FP 2+ breaktrough gun is toch wel handig).
Dat leidt mij tot mijn eerste probleem: wil ik ze in het groen of het beige schilderen? Ik kan namelijk de Bersaglieri ook in late-war lijsten gebruiken, wat toch misschien wel handig is voor de hoeveelheid tegenstanders. Het probleem is dat eigenlijk alle early-war conflicten in de woestijn plaatsvonden en alle late-war conflicten in Europa (afaik).
Ik heb op drie random modellen met de juiste schaal wat kleurenschema's geprobeerd, welke vinden jullie het beste?

Als ik het over mijn hart kan krijgen ga ik ze strippen en enkele groene schemes erop proberen.