Avanti!

Vlammen van oorlog, bout actie, koningen van oorlog historisch, pieken en schieten, piekman’s lament.

Moderators: Beastherder, Guy

Avanti!

Berichtdoor Aeran Meadowgale » 13 okt 2014 19:53

De strijd om Market Garden in de kelder laatst heeft me nu toch overgehaald om FoW een keer te proberen!

Met het plan om zo veel mogelijk tankettes op een tafel te krijgen als mogelijk (en alle blije special rules) heb ik ervoor gekozen om (EW) Italianen te gaan verzamelen. Ik heb laatst een order geplaatst voor het volgende 480 punten-lijstje:
Battaglione Bersaglieri - CinC rifle, 2iC rifle, Solothurn anti-tank rifle - 40
Bersaglieri platoon - Command rifle/MG, 6x rifle/MG - 110
Bersaglieri platoon - Command rifle/MG, 6x rifle/MG - 110
Tankette platoon - Command L3/35, 2x L3/35, L3/35 Solothurn - 100
Self-propelled coastal gun platoon - Command autocannonne da 102/35 - 120

Voeg er nog een platoon aan toe en je zit precies of bijna aan de 600 punten. In principe neemt de autocannonne da 102/35 nu de enige slot in waar ik vlammenwerper tankettes in mee kan nemen, maar dat moet maar even wachten tot ik iets meer alternatieve anti-tank in mijn legertje heb zitten (en een 40", ROF 2, AT 11, FP 2+ breaktrough gun is toch wel handig).

Dat leidt mij tot mijn eerste probleem: wil ik ze in het groen of het beige schilderen? Ik kan namelijk de Bersaglieri ook in late-war lijsten gebruiken, wat toch misschien wel handig is voor de hoeveelheid tegenstanders. Het probleem is dat eigenlijk alle early-war conflicten in de woestijn plaatsvonden en alle late-war conflicten in Europa (afaik).

Ik heb op drie random modellen met de juiste schaal wat kleurenschema's geprobeerd, welke vinden jullie het beste?
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Als ik het over mijn hart kan krijgen ga ik ze strippen en enkele groene schemes erop proberen.
Laatst bijgewerkt door Aeran Meadowgale op 04 jan 2015 17:55, in het totaal 2 keer bewerkt
- Mick
Legers die ik speel: WARHAMMER: High Elves, Empire, Dwarfs, Orcs & Goblins / LOTR: Moria Goblins / MORDHEIM: Mercenaries, Possessed, Dwarfs, Orcs & Goblins / 40K: Adepta Sororitas / FLAMES OF WAR: Italianen
Aeran Meadowgale
Allergic to spore mines

Re: Avanti!

Berichtdoor Guy » 13 okt 2014 20:13

Ah, een nieuwe FoW-enthousiasteling! Welkom bij de compagnie :wink:
Vind je eerste kleurenschema het meest geslaagd. Nadeel is inderdaad dat Bersaglieri er aan het einde van de oorlog
andere uniformen op na houden dan die ze aan het begin droegen. Khaki klinkt echter als een veilige keus, zou eerder daarvoor
kiezen dan een groen kleurenschema.
Là a'bhlàir's math na càirdean
Legers die ik speel: Guild Ball, Flames of War, Team Yankee, Kill Team, Wolsung, Saga
Guy
BOFH

Berichtdoor Aeran Meadowgale » 13 okt 2014 20:54

Bedoel je de eerste op de groepsfoto of de eerste op de individuele foto's?

Ik ben er net trouwens dat zowel in Europa als in Afrika er een soort lichte olijfgroen gedragen werd, dat is ook nog een optie.

EDIT: het probleem is niet zozeer de uniformen die nog algemeen te maken zijn maar ook de basing...
- Mick
Legers die ik speel: WARHAMMER: High Elves, Empire, Dwarfs, Orcs & Goblins / LOTR: Moria Goblins / MORDHEIM: Mercenaries, Possessed, Dwarfs, Orcs & Goblins / 40K: Adepta Sororitas / FLAMES OF WAR: Italianen
Aeran Meadowgale
Allergic to spore mines

Berichtdoor henerius » 13 okt 2014 21:31

http://www.pinterest.com/gregspeck/worl ... n-posters/

verder dan wat gekleurde plaatjes hiero kom ik niet.
Don't cry because it's over, smile because it happened.
Legers die ik speel: diverse
henerius
Mastah

Berichtdoor Aeran Meadowgale » 13 okt 2014 21:44

Ooh daar zitten wel een paar nuttige plaatjes tussen, danku :D
- Mick
Aeran Meadowgale
Allergic to spore mines

Berichtdoor Beastherder » 14 okt 2014 11:20

Afbeelding
Afbeelding
(Bij beide die meest linker dus, de rest zijn Duitsers)

Voor het echte Woestijn uniform:

Afbeelding

Is idd een dilemma welk uniform je neemt
De meest bekende veldslagen van de Italianen zijn in Afrika, maar ze vochten ook op andere plaatsen met dat groene uniform
(bv ook aan het Oostfront tegen de Russen)
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: Old World Skaven, Cathay, Dwergen en Beastmen, ASoIaF, verschillende KillTeams en talloze andere projecten
Beastherder
BOFH

Berichtdoor Aeran Meadowgale » 14 okt 2014 21:03

De linker is toch het populairst, dus ik heb de andere twee in de paint stripper gegooid en ga wat groene schemes op ze proberen. Ik denk eentje zoals die bovenste foto en eentje zoals op de painting guide staat van Battlefront zelf.

Vervolgens nog een vraag: is er iemand die een mini-rulebook over heeft die hij niet gebruikt?
- Mick
Aeran Meadowgale
Allergic to spore mines

Berichtdoor Aeran Meadowgale » 14 dec 2014 17:30

Een beginnetje gemaakt aan de bersaglieri: een normale base en de unknown hero.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
- Mick
Aeran Meadowgale
Allergic to spore mines

Berichtdoor Beastherder » 14 dec 2014 17:52

Itsa the Italians :grijns:

Zien er prima uit

Ik zie dat je ook een handige oplossing hebt om die rare Italiaanse random Ratings bij te houden
Heel slim :yes:

een tip
ook al ga je voor woestijn bases, een paar plukjes (droog, dor) gras kunnen net het oppervlak wat breken en het visueel wat interessanter maken :yes:

Iets als dit:
Afbeelding
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: Old World Skaven, Cathay, Dwergen en Beastmen, ASoIaF, verschillende KillTeams en talloze andere projecten
Beastherder
BOFH

Berichtdoor Aeran Meadowgale » 14 dec 2014 19:26

Ik zat er al aan te denken om wat gras te kopen, maar ben sindsdien nog niet in een hobbywinkel geweest dus heb nog niks gekocht. Ik ga het in ieder geval zeker doen, bedankt voor de tip!
- Mick
Aeran Meadowgale
Allergic to spore mines

Volgende

Keer terug naar Historische wargames