Lorenzo's Grossdeutschland Panzergrenadiers

Vlammen van oorlog, bout actie, koningen van oorlog historisch, pieken en schieten, piekman’s lament.

Moderators: Beastherder, Guy

Re: Lorenzo's Grossdeutschland Panzergrenadiers

Berichtdoor Beastherder » 24 nov 2014 16:17

Woeh!
Funky B)

Hip camo-schema, doet me denken aan het Britse 'Caunter' schema met die harde lijnen

Ziet er goed uit

Ik zou zelf nog even een zwarte wash over de metallics heen gooien, om die wat af te zwakken
Een hele lichte drybrush met geel over de camo-kleuren zorgt er voor dat ze wat meer 1 geheel worden met de ondergrond

Die 2 schijven achterop zijn reserve-wielen, dus de buitenste rand moet zwart rubber zijn

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/c/cc/Stug_III-2.jpg

(de wielen bij de rupsbanden zouden dus ook nog een zwart randje moeten krijgen, maar ik kan je vergeven dat je voor dat rotklusje geen zin kan vinden)
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: Old World Skaven, Cathay, Dwergen en Beastmen, ASoIaF, verschillende KillTeams en talloze andere projecten
Beastherder
BOFH

Berichtdoor Caladai Doomblade » 26 nov 2014 15:43

Thanks!

Voor het camo heb ik het halve internet afgestruind, maar ik vond het eigenlijk allemaal net niets. De harde lijnen komen ook bij mijn 40K IG terug dus dat leek me wel wat, en ik vond dit schema heel vet (maar vast niet historisch correct):
http://cobra6.deviantart.com/art/2-Panthers-with-splinter-camo-54326494

Ik heb je tip opgevolgd en er nog een gele drybrush overheen gegooid en dat is inderdaad veel beter. De metallics hebben al een aardige wash, ik denk dat het op de foto wat meer blinkt.

Ik dacht dat die 2 dingen achterop een soort van ventilatie-kanalen waren of zo. Ik ga ze nog even een zwarte rand geven!

Eens kijken of ik vanavond nog een platoon van 6 af kan maken...
Do you know what the chain of command is? It's the chain I go get and beat you with till you understand who's in command ~Jayne

The best argument against democracy is a five-minute conversation with the average voter ~Churchill
Legers die ik speel: Dark Angels, IG: Jantine Patricians, Thousand Sons High Elves. Dreadball. FOW: Germans & Polish. Mordheim Skaven. Necromunda Orlocks. Shadespire Reavers & Orruks
Caladai Doomblade
BOFH

Berichtdoor Guy » 26 nov 2014 21:03

Goed bezig Laurens, dat schiet aardig op zo :tu: Waar blijven de Panzerschreck teams :wink: ?
Camouflageschema ziet er prima uit, ben benieuwd hoe de drybrush heeft uitgepakt.
Là a'bhlàir's math na càirdean
Legers die ik speel: Guild Ball, Flames of War, Team Yankee, Kill Team, Wolsung, Saga
Guy
BOFH

Berichtdoor Caladai Doomblade » 28 nov 2014 10:59

Gisteren mijn derde battle gespeeld, en mijn tweede met mijn eigen pupkes, tegen inferno-chris. 1000 punten.

Ik met standaard grenadiers.
CiC en 2iC met panzerfausts, 1 panzerschreck team en 1 sniper
2 volle rifle/MG platoons van 6 met panzerfausts voor de commanders
1 platoon van 9 rifle/MG pioneers met panzerfaust commander
3 StuH 42's (proxy door StuG IV's)

Chris met britse Cromwell lijst
2 cromwell command
3 cromwells
2 cromwells en 1 challenger
een infantry platoontje met piat, mortar en trucks.

Dust-up scenario, dus beginnen in de hoeken en delayed reserves.

Het was een spannende battle. Chris kreeg zijn reserves in beurt 3 en 4, ik in beurt 5 en 6. De StuH42 hebben het prima gedaan. Firepower 2+ is fantastisch. Chris werd er bang van en hield zijn tanks een beetje achter in de eerste beurten, en toen hij ze naar voren schoof om mijn StuH's definitief uit te schakelen kwam hij binnen assault range van mijn infanterie die uiteindelijk de battle beslisten door 5 van zijn tanks op te eten. Zeker geen makkelijke battle, want de snelheid van die Cromwells is echt een grote dreiging, plus het enorme kanon van die challenger heeft 2 van de 3 StuH's uitgeschakeld.

Ik denk dat ik geluk had dat Chris voorzichtig begon. Als zijn tanks me gerushed hadden had ik het denk ik niet overleeft. Daarnaast had hij ook wat pech met zijn Firepower rolls.

Als laatste denk ik dat het een pracht-idee van me was (per ongeluk) om een grote unit pioneers te nemen om mijn eigen objectives te verdedigen. Hun tank-assault van 5 had Chris nog aardig hoofdpijn kunnen bezorgen als hij zelf ging assaulten.

Gezellige battle, en weer een hoop geleerd. Met dank aan de nabije FOW goden Frank en Guy :worship:
Do you know what the chain of command is? It's the chain I go get and beat you with till you understand who's in command ~Jayne

The best argument against democracy is a five-minute conversation with the average voter ~Churchill
Legers die ik speel: Dark Angels, IG: Jantine Patricians, Thousand Sons High Elves. Dreadball. FOW: Germans & Polish. Mordheim Skaven. Necromunda Orlocks. Shadespire Reavers & Orruks
Caladai Doomblade
BOFH

Berichtdoor Beastherder » 30 nov 2014 18:11

[quote="Caladai Doomblade"]ik vond dit schema heel vet (maar vast niet historisch correct):
http://cobra6.deviantart.com/art/2-Panthers-with-splinter-camo-54326494

Nee hoor, dat schema is historisch correct :yes:
Het is een typisch heel, héél laat kleurenschema. Verdediging van Berlijn, zeg maar

Het bruin-rood is geen verf, maar de fabrieks primer laag ^_^

Gefeliciteerd met de winst
Als je weer een potje wilt spelen moet je het maar laten weten :yes:

Legers die ik speel: Old World Skaven, Cathay, Dwergen en Beastmen, ASoIaF, verschillende KillTeams en talloze andere projecten
Beastherder
BOFH

Berichtdoor Caladai Doomblade » 05 dec 2014 13:26

Mijn 3 StuG's zijn af, op transfers na, maar die moet ik eerst nog kopen.

Afbeelding
Afbeelding

En inmiddels 12 infantry teams af en 6 die nog alleen de bases moeten.

Begin nu toch serieus na te denken over mijn volgende aanschaf, en ik denk dat het in ieder geval tanks worden. Mijn leger mist nog wat AT firepower, 3 StuG's is prima, maar niet genoeg. Nu dus het grote dilemma: Panzer IV H, Panther, of Tigers? Voor rond de 500 punten:

Panzer IV: 5 tanks, 10 schoten, casualties zijn minder belangrijk en ik vind het hele mooie modellen
Panther: 3 tanks, Armour 10 front. Armour 10 front. Armour 10 front. Oh ja, en AT 14 gun! Helaas vind ik de Panther ook de lelijkste van de drie...
Tigers: maar 2 tanks, minder front armour dan Panther, minder AT op de gun (maar meer range), maar wel stevige zijkanten en dus goed in assault en TANK ACES (cool factor is dus hoog)

Oh oh oh, ik weet het echt niet. Misschien vraag ik ze gewoon alle drie voor kerst en kijk ik welke ik krijg? :disturbed:

Caladai Doomblade
BOFH

Berichtdoor Beastherder » 05 dec 2014 15:01

Of je koopt ze gewoon allemaal :D

Ik denk persoonlijk dat de Panzer IV's de beste keuze zijn, zolang je geen zware tanklijst (IS-2 of Perschings of zo) tegen je krijgt

Ik vind dat zelf de minst mooie, vandaar dat ik ze nog niet heb -> Rule of Cool voor alles ! B)
dus kies lekker de tanks die je zelf het mooist vind, ze hebben allemaal hun voor en nadelen -_-

Stugs zien er goed uit :tu:

Beastherder
BOFH

Berichtdoor Caladai Doomblade » 05 dec 2014 19:06

Hoor net dat Skevan misschien een paar tigers voor me heeft en heb vanmiddag op marktplaats op een stel panthers geboden, dus misschien word het inderdaad een beetje van alles... :whistle:

[quote="Beastherder"]
Stugs zien er goed uit :tu:

Thanks!

Caladai Doomblade
BOFH

Berichtdoor Guy » 07 dec 2014 14:41

Mooi werk Laurens, StuG's zien er hip uit!

Wat de keuze voor tanks betreft, er wordt tegenwoordig een hoop gezeurd over dat Tigers niet meer de moeite waard zijn op slagvelden die dichtbevolkt zijn met Amerikaanse Tankdestroyers
en Fireflies e.d.. Persoonlijk vind ik die reacties wat overdreven; in mijn ogen is het vooral geklaag van mensen die eerst een onkwetsbaar speeltje hadden en nu daadwerkelijk moeten gaan
nadenken over hoe ze dat ding gaan gebruiken. Een Tiger is voor heel veel geallieerde tanks nog steeds een heel enge tegenstander :tu:
Là a'bhlàir's math na càirdean
Legers die ik speel: Guild Ball, Flames of War, Team Yankee, Kill Team, Wolsung, Saga
Guy
BOFH

Berichtdoor Caladai Doomblade » 10 dec 2014 21:36

De keuze is gelukkig voor me gemaakt. Ik koop 2 tigers over van Skevan, dus dan heb ik mijn eerste tankjes en mijn eerste 1500 punten compleet!

mmmh, tigers :wub:

Marktplaats valt af. 6 halftracks, 5 panthers en een bubs infantry werd mij te duur omdat ik de infantry niet nodig heb. Voor de liefhebber die wel nog wil bieden: http://www.marktplaats.nl/a/hobby-en-vr ... ousPage=lr

Caladai Doomblade
BOFH

VorigeVolgende

Keer terug naar Historische wargames