Gisteren mijn derde battle gespeeld, en mijn tweede met mijn eigen pupkes, tegen inferno-chris. 1000 punten.
Ik met standaard grenadiers.
CiC en 2iC met panzerfausts, 1 panzerschreck team en 1 sniper
2 volle rifle/MG platoons van 6 met panzerfausts voor de commanders
1 platoon van 9 rifle/MG pioneers met panzerfaust commander
3 StuH 42's (proxy door StuG IV's)
Chris met britse Cromwell lijst
2 cromwell command
3 cromwells
2 cromwells en 1 challenger
een infantry platoontje met piat, mortar en trucks.
Dust-up scenario, dus beginnen in de hoeken en delayed reserves.
Het was een spannende battle. Chris kreeg zijn reserves in beurt 3 en 4, ik in beurt 5 en 6. De StuH42 hebben het prima gedaan. Firepower 2+ is fantastisch. Chris werd er bang van en hield zijn tanks een beetje achter in de eerste beurten, en toen hij ze naar voren schoof om mijn StuH's definitief uit te schakelen kwam hij binnen assault range van mijn infanterie die uiteindelijk de battle beslisten door 5 van zijn tanks op te eten. Zeker geen makkelijke battle, want de snelheid van die Cromwells is echt een grote dreiging, plus het enorme kanon van die challenger heeft 2 van de 3 StuH's uitgeschakeld.
Ik denk dat ik geluk had dat Chris voorzichtig begon. Als zijn tanks me gerushed hadden had ik het denk ik niet overleeft. Daarnaast had hij ook wat pech met zijn Firepower rolls.
Als laatste denk ik dat het een pracht-idee van me was (per ongeluk) om een grote unit pioneers te nemen om mijn eigen objectives te verdedigen. Hun tank-assault van 5 had Chris nog aardig hoofdpijn kunnen bezorgen als hij zelf ging assaulten.
Gezellige battle, en weer een hoop geleerd. Met dank aan de nabije FOW goden Frank en Guy

Do you know what the chain of command is? It's the chain I go get and beat you with till you understand who's in command ~Jayne
The best argument against democracy is a five-minute conversation with the average voter ~Churchill