Dennis' Misbaksels [Summer Projects!]

Hou hier een "dagboek" bij van de vordering van je leger. En Frank, jij mag je dagboek "Kitty" noemen. Of post handige hobby-tips. Of spam, maar dat wordt dan weer naar het Café verplaatst. Foei!

Moderators: Beastherder, Skevan

Re: Dennis' Misbaksels [Summer Projects!]

Berichtdoor Chris » 31 mei 2014 20:50

Coole modellen, hou ons op de hoogte!
Never play leapfrog with a unicorn.
Legers die ik speel: 40K: Steel Confessors(SM), Imperial Guard, Space Wolves, Tau, Orks. Fantasy: Lizardmen, Wood Elves.
Chris
Lord Lion-O

Berichtdoor Dannis » 23 jun 2014 15:50

Kleine update.
Ik heb ondertussen bijna alle modellen in elkaar en ben al wat begonnen met het vullen van de gaatjes enzo, die foto's komen wanneer t klaar is (of als ze in undercoat zitten).

Wil wel effe laten zien hoe de kit van Rocco in elkaar zit.....

Had op internet gezocht naar WiP van andere mensen, hoe ze deze zouden schilderen etc. om wat inspiratie op te doen. Ik zag ipv veel WiP's veelal reviews over de kit, en iedereen is er over eens... de details en 't model zijn super, echter pas de kit súperslecht aan elkaar. Zonder veel gapfilling kan je 't model niet gaan schilderen.... 't blijkt dat dit wel bekend is bij deze sculptor/mini-uitgever Figone, en de service is daarnaast vrij slecht. Naja... met dit in gedachte begon ik dus aan 't model.

Afbeelding

Zo zit 't in elkaar, opzich valt 't hier nog wel mee, maar hieronder wat gaps die wel aardig wat aandacht vragen... hoop dat ik met mijn minieme sculpting skills het model eer aan doe!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Verder ben ik nog aan het wachten op verschillende andere dingen (verf, tools) voordat ik begin aan het schilderen van al deze projecten. Ondertussen ben ik nog wel lekker bezig met een commissie van een klant waar ik al enkele LotR modellen voor had gedaan. Het moest simpel, tabletop kwaliteit, zonder al te veel poespas (vrij lage prijs).
Het resultaat: een model zonder veel aandacht aan de details, maar de dingen die duidelijk zichtbaar zijn iets meer aandacht geven (waardoor het oog daar ook iets sneller naar toe gaat) om het toch een mooi algeheel plaatje te geven(cape, schild, banner bijv). Onderstaande model is af.

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Dannis op 26 jun 2014 15:43, in het totaal 1 keer bewerkt
Legers die ik speel: 40k - Black Templars
Dannis
Slaanesh' favourite studded tanga

Berichtdoor Chris » 23 jun 2014 16:44

Dat valt serieus wel mee qua hoe slecht het model is hoor. Heb je wel eens een metalen hellcannon in elkaar proberen te zetten? Bij die van mij kwamen bankschroeven en 2 banken als contra gewichten te pas, om een indicatie te geven. Dit is wat simpel greenstuff vulling, dat is zelfs voor forgeworld begrippen een erg milde build.

Ik zou met zon geschilderd model best tevreden zijn als klant, als het de lage prijs variant is. Alle details zijn gewoon gedaan, er zit was wash over, en er is niet duidelijk slordig geschilderd.
Legers die ik speel: 40K: Steel Confessors(SM), Imperial Guard, Space Wolves, Tau, Orks. Fantasy: Lizardmen, Wood Elves.
Chris
Lord Lion-O

Berichtdoor Dannis » 26 jun 2014 15:50

@Chris:
Haha ja zal best! Toch vind ik het vrij.. poes :P

Update op de commissions: alle lopende modellen zijn gedaan ivm toernooi die de klant deze zaterdag heeft. Ze zijn gister op de post gedaan.
Disclaimer: het gaat om 're'paintjobs, ofwel er zat al een laag verf op. Ik ga dan niet nog eens de moldlines oid bij de modellen verwijderen, hoefde ook niet, aldus klant. Kwaliteit is ~tabletop, ongeveer een uurtje per model over gedaan (zonder basing en droogtijd).

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Dannis

Berichtdoor Chris » 26 jun 2014 18:11

Dat is prima tabletop kwaliteit, zal op een toernooi gewoon painting points vangen. Puur uit interesse, wat vraag je per model voor die finish?
Chris
Lord Lion-O

Berichtdoor Dannis » 27 jun 2014 13:26

Denk eerlijk dat dit wel ietsje boven tabletop kwaliteit is.
Dit is wat ik eruit kan persen in ruim een uurtje per model. Dat is ook meteen hoe ik ongeveer tegen de modellen aankijk, heb ze alle 8 (behalve eomer) tegelijk geschilderd, eerst alle armor > de 'rokken' > faces > capes > etc. Ben er dus ongeveer 8u mee bezig geweest. Ik reken dan ~€10 per uur, dus dit kwam ongeveer uit op een 10tje per model.
Dat is dus meteen de reden dat de ruiters ietsje lagere kwaliteit zijn, daar moet ik ruiter + paard in een uurtje doen.
Dannis

Berichtdoor Terentius » 27 jun 2014 16:43

Dit is inderdaad echt wel wat beter dan tabletop kwaliteit :yes: En hartstikke goed voor maar 1 uur werk. De klant mag er blij mee zijn.
...
Legers die ik speel: Chaos Space Marines & Dark Eldar
Terentius
Hormagaunts

Berichtdoor Dannis » 28 jun 2014 17:51

Thanks!
En.. alles is binnengekomen vandaag! Ik heb mijn oude paintcollectie grotendeels al gedoneerd aan de club (op een paar GW washes en kleurtjes na) en de nieuwe zijn binnen..! Ik wilde alles geheel vernieuwen en met de showcase modellen die ik nu heb en met Kingdom: Death en Journey incoming, dacht ik dat 't wel eens tijd werd. Ben via via bij Scale75 gekomen, wat gebrowsed en de meningen zijn er vrij positief over. Na één setje geprobeerd te hebben al m'n verf daar vernieuwd (zie foto). Meteen ook maar zo'n Hobbyzone stand gehaald, ben er erg blij mee :grijns:

Afbeelding
Afbeelding

Op bovenstaande foto zie je meteen ook de paarden waar ik nu mee bezig ben voor de klant.
Verder.. een very early stage WiP van een project...! :laugh:

Afbeelding
Dannis

Berichtdoor Terentius » 28 jun 2014 19:17

Goeie genade... en dan kom ik aan met mijn miezerige 20 kleurtjes.

En na even wat speurwerk te hebben gedaan, verklaar ik HERESY! op dat WIP project.
...
Legers die ik speel: Chaos Space Marines & Dark Eldar
Terentius
Hormagaunts

Berichtdoor Dannis » 28 jun 2014 20:04

[quote="Terentius"]Goeie genade... en dan kom ik aan met mijn miezerige 20 kleurtjes.

En na even wat speurwerk te hebben gedaan, verklaar ik HERESY! op dat WIP project.

Haha het is niet 40k related, ondanks de naam :P
Dannis

VorigeVolgende

Keer terug naar Hive Novio Blogs