How to: kill a Knight

Kom hier om te babbelen over ruimtemannetjes en raketwerpers en andere futuristische verschijnselen. Baard met kaas is een veel voorkomend begrip in 40K.

Moderator: Skevan

How to: kill a Knight

Berichtdoor Leandertje » 21 feb 2014 09:42

Ze gaan er aan komen, de grote jongens.

maar de vraag is hoe komen we ervan af?

6HP, AV13 en een 4+ invulsave.

en als ze gaan slaan of schieten...

lastig, lastig.

Hoe ik het aan zou pakken?
-Kharn is een goede optie hoewel het een zelfmoord actie zal zijn.
-3 tau crisis suits met elk 2 fusionblasters en de shas'vre met een PEN chip
-tau XV107 R'varna maar das een hoop FW centjes.

andere ideeen?
"If you can remain calm in a time where everyone else panics, then you have probably not understood the extent of the problem."
Legers die ik speel: IRON WARRIORS
Leandertje
Nauseating Blue

Re: How to: kill a Knight

Berichtdoor TROLL » 21 feb 2014 09:57

gauss them to death?:) of negeert hij dat?

die 4+ invul is maar aan 1 kant als ik me niet vergis? van meerdere kanten bestoken met S7-10 wapens :)
Legers die ik speel: Tomb Kings, Chaos Daemons, Legion: Imperial. Fallout Wasteland warfare
TROLL
Bandana Waddle Dee

Berichtdoor Aeran Meadowgale » 21 feb 2014 12:14

alles wat met melta's mag deep-striken, infiltraten of outflanken?
- Mick
Legers die ik speel: WARHAMMER: High Elves, Empire, Dwarfs, Orcs & Goblins / LOTR: Moria Goblins / MORDHEIM: Mercenaries, Possessed, Dwarfs, Orcs & Goblins / 40K: Adepta Sororitas / FLAMES OF WAR: Italianen
Aeran Meadowgale
Allergic to spore mines

Berichtdoor Chris » 21 feb 2014 14:13

Ze gaan sneller liggen dan je denkt. Gewoon een beetje speedbumpen zoals je met elke deathstar zou doen terwijl je erop schiet.
Never play leapfrog with a unicorn.
Legers die ik speel: 40K: Steel Confessors(SM), Imperial Guard, Space Wolves, Tau, Orks. Fantasy: Lizardmen, Wood Elves.
Chris
Lord Lion-O

Berichtdoor Aeran Meadowgale » 21 feb 2014 15:13

shit, ik ga een How to: kill things that can kill a Knight nodig hebben... :P

In ieder geval: combat is denk ik niet echt je beste keuze, als je hem ook daadwerkelijk neer wilt hebben. Ze kunnen locked in combat worden, dus ze een battle lang tarpitten is helemaal geen slecht plan, maar dat gaat geen damage uitdelen. Daarentegen, als je ze aanvalt met S7+ aanvallen/wapens in close combat, ben je wel een heel erg juicy target voor zijn strength D chainsword... Ik denk dat je beste optie armourbane of melta ranged attacks is, of eventueel de heidense strength D wapens...
- Mick
Legers die ik speel: WARHAMMER: High Elves, Empire, Dwarfs, Orcs & Goblins / LOTR: Moria Goblins / MORDHEIM: Mercenaries, Possessed, Dwarfs, Orcs & Goblins / 40K: Adepta Sororitas / FLAMES OF WAR: Italianen
Aeran Meadowgale
Allergic to spore mines

Berichtdoor Chris » 21 feb 2014 16:01

Niet te moeilijk denken. De warhound gister raakte 7 hull points in 1 beurt kwijt puur door beetje random knallen. Wat lascannons, een vanquisher, een melta, een turret. Hoe sloop je een willekeurig iets met 13 armor zoals een ironclad dreadnought of predator? Zo sloop je dit ding ook. Een land raider is moeilijker te slopen, omdat je daar bijna perse melta voor nodig hebt.
Ja hij heeft een 4+ invul, maar alleen 1 kant. Een aangezien het ding het beste is als hij agressief gebruikt wordt zal hij redelijk vooraan staan, dus hij gaat never nooit niet voor je hele leger een schild hebben. Het is niet erg als hij 1 of 2 tanks sloopt voor je hem neer krijgt, dan heeft hij alsnog zijn punten niet terug. 4/5 Beurten lang een cheapy unit van 50 punten ervoor gooien betekent ook dat hij op zn best quite speelt. Laat je niet intimideren door zijn grootte, maar kijk gewoon naar de statline.
Legers die ik speel: 40K: Steel Confessors(SM), Imperial Guard, Space Wolves, Tau, Orks. Fantasy: Lizardmen, Wood Elves.
Chris
Lord Lion-O

Berichtdoor Randozart » 13 jul 2014 15:53

Ze zijn naar mijn inzien erg makkelijk neer te halen in tegenstelling tot de baneblade die 10x enger is voor net wat meer punten.
Er zijn theoretisch een aantal manieren om het te doen met wapens en squads die in principe met elke codex wel te krijgen zijn.
Per codex (waar ik genoeg vanaf weet):

Space Marines: Bikers met Meltaguns. 2 - 3 squads laten flanken en een "Explodes!" result krijgen op 5'en met de nieuwe damage table maakt kort werk van soortgelijke 6HP superheavies. Flyers zorgen ook voor reliable anti-tank platforms in de vorm van de stormraven etc. en als je in een gekke bui zit zouden Centurions ook nog wel eens willen werken.

Dark Angels: Hetzelfde truckje als de Space Marines bikers maar dan met Ravenwing.

Dark Eldar: Wyches met Haywire grenades en lances. Dark Eldar hebben er genoeg van en het voordeel van de Wyches is dat deze een 4+ invuln krijgen in CC, dus deze kunnen de knight erg efficient tarpitten.

Eldar: Fire Dragons (al vind ik deze persoonlijk heel wat minder), Swooping Hawks hebben ook haywire grenades en je kunt er genoeg van krijgen om een knight, een aantal andere superheavies en nog wat vehicles neer te halen terwijl je bezig bent, en ze zijn er ook snel genoeg voor. Warp Spiders hebben een gigantisch volume aan Str 6 shots (Str 7 als de target 3 Init of minder heeft, knights hebben 4 :( ) Waarmee ze met enige zekerheid een groot aantal hullpoints kunnen strippen van de back armor die maar een magere 12 is. Daarnaast hebben ze ook Vaul's Weapon Battery die toegang heeft tot Str 10 AP 1 small blast wapens en Wraithguard die simpelweg Str 10 AP 1 geweren hebben. ELDAR TRICKERY, HAHAH!

Imperial Gua-... Astra Militarum: Meltavets in Chimeras zijn dodelijk as is. De guard krijgt ook een aantal mooie Lascannon platforms zoals Sentinels en watniet die tevens multi-meltas kunnen nemen en ze hebben de Vendetta die toch zeker wat schade aan zou moeten richten. Het mooiste daaraan is dat de Knight niets terug kan doen omdat zijn template weapons geen flyers raken. Ook heeft de guard artillerie. Meer dan genoeg daarvan en kan met een aantal schoten zelfs een knight laten bidden naar de Emperor voor hulp.

Necrons: Ik geloof niet dat deze Gauss negeert nee, ook werkt entropic touch waarmee je een knight van nat karton kunt maken die niet net als Eldar ook nog eens jink krijgt om zichzelf enigzins te redden. Verder hebben ze geloof ik ook nog een aantal beam weapons met str 10 of soortgelijk en laten ze geen knight zich veilig voelen.

Inquisition: Hetzelfde idee als met de guard, alleen kan men hier acolytes voor gebruiken met meltaguns. Erg goedkope en efficiente oplossing... Mogelijk niet al te reliable echter.

Orks: Meganobz met saws, Tankbustas (Als je hier first blood mee krijgt, kudos :worship: ) en natuurlijk Biker Nobz met Powerklaws. Orks zijn met hun nieuwe codex heren en meesters van de assault en krijgen de tools om daar ook te komen. Ook stond er laatst een battle report op Dakka waarin iemand met een grot list een volledige Knight detachment heeft verslagen en er zelfs één heeft neergehaald.

Adepta Sororitas: Alles. Dit meen ik. Bijna alles in die codex kan tegen een knight aan trappen. Rhinos met 10- woman Adepta Sororitas squads kunnen 4 meltas nemen. Dominions squads kunnen met melta/multi-melta outflanken. Die ongoddelijke Excorcist kan ook een barrage erop loslaten en over het algemeen hebben ze zeker opties. Ik zou bijna overwegen ze te spelen.

Tau: Tau hebben een aardig arsenaal aan anti-tank en ik denk dat Tau spelers dit zelf wel weten, maar als je in een gekke bui zit ZOU je MOGELIJK je fire warriors EMP grenades kunnen geven, ze vertellen dat het voor "THE GREATER GOOD!" is en ze op een knight af laten chargen... Ik raad dit niet aan door hun lage WS, maar het zou wel voor een van de vetste desperate charges maken ooit. Laat dit je trouwens niet terughouden om dit bij andere vehicles te doen. In 7de editie mogen vehicles dan wel WS1 hebben, Fire Warriors raken nog steeds op een 3+ met hun haywire charge.

Er zijn zeker nog andere opties, maar ik zal er eerlijk in zijn dat ik die codices bij verre na niet goed genoeg ken om er iets over te zeggen. Het belangrijkste is waarschijnlijk om "snelle" anti-tank te hebben om van meerdere kanten te kunnen komen, en over het algemeen hebben de meeste codices hier genoeg opties voor. Maar ze tarpitten of met een high-strength melee unit chargen lijkt me het effectiefst. Ik hoop dat dit helpt! :grijns:
Legers die ik speel: Dark Eldar/Eldar, Astra Militarum, Inquisition, Adeptus Mechanicus
Randozart
Towns Fool

Berichtdoor Aeran Meadowgale » 13 jul 2014 16:21

Let er op dat acolytes maar drie meltaguns mogen nemen per unit, en niet bijster veel mogelijkheden hebben om desbetreffende acolytes in leven te houden... Want als je met een land raider op een knight af gaat rijden...

Wat betreft SoBjes: exorcists hebben niet daadwerkelijk barrage he, dus je hebt er nog steeds minimaal twee nodig om rond die nare 4+ te komen... Als je aan iets kan komen om niet te scatteren bij DS (Dante, dacht ik?) kun je ook voor de "hee vier inferno pistols achter je knight"-aanpak gaan :D
- Mick
Aeran Meadowgale
Allergic to spore mines

Berichtdoor Chris » 13 jul 2014 16:42

Gezien de D nerf werkt een unitje hammernaters ook prima nu.
Chris
Lord Lion-O

Berichtdoor Randozart » 13 jul 2014 17:33

[quote="Aeran Meadowgale"]Let er op dat acolytes maar drie meltaguns mogen nemen per unit, en niet bijster veel mogelijkheden hebben om desbetreffende acolytes in leven te houden... Want als je met een land raider op een knight af gaat rijden...

Wat betreft SoBjes: exorcists hebben niet daadwerkelijk barrage he, dus je hebt er nog steeds minimaal twee nodig om rond die nare 4+ te komen... Als je aan iets kan komen om niet te scatteren bij DS (Dante, dacht ik?) kun je ook voor de "hee vier inferno pistols achter je knight"-aanpak gaan :D

Ok dan, ik bedoelde "barrage" ook niet als regel... Zou fussilade dan een betere woordkeuze zijn? :)
Daarnaast hebben acolytes niet héél veel mogelijkheden. 3 Meltagunners en 3 servitors met multi-melta per unit tops. Wat ik meer probeer te benadrukken is dat ze alsnog de mogelijkheid hebben anti-tank (of in dit geval anti-knight) te brengen.
En zeker met inquisitorial razorbacks kun je mogelijk aan wat auxiliary anti-tank komen ookal is dit niet zo verschrikkelijk reliable als in de meeste codices' dedicated anti-tank.

[quote="Chris"]Gezien de D nerf werkt een unitje hammernaters ook prima nu.

En wauw, ik kan niet geloven dat ik de hammernaters (fistinaters?) vergeten ben! Chainfists zijn ERG eng als je ze tegen een tank aan weet te gooien.
Nu dat ik het zeg, bijna alle marines (Chaos included :D ) kunnen dit, alleen terminators zijn wél een BEETJE duur... Then again, dat zijn Meganobz ook. Alleen die hebben de nog net wat goedkopere Klawnobz als mogelijke variant.
Legers die ik speel: Dark Eldar/Eldar, Astra Militarum, Inquisition, Adeptus Mechanicus
Randozart
Towns Fool

Volgende

Keer terug naar WH 40.000