Ze zijn naar mijn inzien erg makkelijk neer te halen in tegenstelling tot de baneblade die 10x enger is voor net wat meer punten.
Er zijn theoretisch een aantal manieren om het te doen met wapens en squads die in principe met elke codex wel te krijgen zijn.
Per codex (waar ik genoeg vanaf weet):
Space Marines: Bikers met Meltaguns. 2 - 3 squads laten flanken en een "Explodes!" result krijgen op 5'en met de nieuwe damage table maakt kort werk van soortgelijke 6HP superheavies. Flyers zorgen ook voor reliable anti-tank platforms in de vorm van de stormraven etc. en als je in een gekke bui zit zouden Centurions ook nog wel eens willen werken.
Dark Angels: Hetzelfde truckje als de Space Marines bikers maar dan met Ravenwing.
Dark Eldar: Wyches met Haywire grenades en lances. Dark Eldar hebben er genoeg van en het voordeel van de Wyches is dat deze een 4+ invuln krijgen in CC, dus deze kunnen de knight erg efficient tarpitten.
Eldar: Fire Dragons (al vind ik deze persoonlijk heel wat minder), Swooping Hawks hebben ook haywire grenades en je kunt er genoeg van krijgen om een knight, een aantal andere superheavies en nog wat vehicles neer te halen terwijl je bezig bent, en ze zijn er ook snel genoeg voor. Warp Spiders hebben een gigantisch volume aan Str 6 shots (Str 7 als de target 3 Init of minder heeft, knights hebben 4

) Waarmee ze met enige zekerheid een groot aantal hullpoints kunnen strippen van de back armor die maar een magere 12 is. Daarnaast hebben ze ook Vaul's Weapon Battery die toegang heeft tot Str 10 AP 1 small blast wapens en Wraithguard die simpelweg Str 10 AP 1 geweren hebben. ELDAR TRICKERY, HAHAH!
Imperial Gua-... Astra Militarum: Meltavets in Chimeras zijn dodelijk as is. De guard krijgt ook een aantal mooie Lascannon platforms zoals Sentinels en watniet die tevens multi-meltas kunnen nemen en ze hebben de Vendetta die toch zeker wat schade aan zou moeten richten. Het mooiste daaraan is dat de Knight niets terug kan doen omdat zijn template weapons geen flyers raken. Ook heeft de guard artillerie. Meer dan genoeg daarvan en kan met een aantal schoten zelfs een knight laten bidden naar de Emperor voor hulp.
Necrons: Ik geloof niet dat deze Gauss negeert nee, ook werkt entropic touch waarmee je een knight van nat karton kunt maken die niet net als Eldar ook nog eens jink krijgt om zichzelf enigzins te redden. Verder hebben ze geloof ik ook nog een aantal beam weapons met str 10 of soortgelijk en laten ze geen knight zich veilig voelen.
Inquisition: Hetzelfde idee als met de guard, alleen kan men hier acolytes voor gebruiken met meltaguns. Erg goedkope en efficiente oplossing... Mogelijk niet al te reliable echter.
Orks: Meganobz met saws, Tankbustas (Als je hier first blood mee krijgt, kudos

) en natuurlijk Biker Nobz met Powerklaws. Orks zijn met hun nieuwe codex heren en meesters van de assault en krijgen de tools om daar ook te komen. Ook stond er laatst een battle report op Dakka waarin iemand met een grot list een volledige Knight detachment heeft verslagen en er zelfs één heeft neergehaald.
Adepta Sororitas: Alles. Dit meen ik. Bijna alles in die codex kan tegen een knight aan trappen. Rhinos met 10- woman Adepta Sororitas squads kunnen 4 meltas nemen. Dominions squads kunnen met melta/multi-melta outflanken. Die ongoddelijke Excorcist kan ook een barrage erop loslaten en over het algemeen hebben ze zeker opties. Ik zou bijna overwegen ze te spelen.
Tau: Tau hebben een aardig arsenaal aan anti-tank en ik denk dat Tau spelers dit zelf wel weten, maar als je in een gekke bui zit ZOU je MOGELIJK je fire warriors EMP grenades kunnen geven, ze vertellen dat het voor "THE GREATER GOOD!" is en ze op een knight af laten chargen... Ik raad dit niet aan door hun lage WS, maar het zou wel voor een van de vetste desperate charges maken ooit. Laat dit je trouwens niet terughouden om dit bij andere vehicles te doen. In 7de editie mogen vehicles dan wel WS1 hebben, Fire Warriors raken nog steeds op een 3+ met hun haywire charge.
Er zijn zeker nog andere opties, maar ik zal er eerlijk in zijn dat ik die codices bij verre na niet goed genoeg ken om er iets over te zeggen. Het belangrijkste is waarschijnlijk om "snelle" anti-tank te hebben om van meerdere kanten te kunnen komen, en over het algemeen hebben de meeste codices hier genoeg opties voor. Maar ze tarpitten of met een high-strength melee unit chargen lijkt me het effectiefst. Ik hoop dat dit helpt!