Ik wilde weer eens een nieuw gebied verkennen en dat is zelf een hele mini sculpten. Dat betekent dus compleet van de grond af aan, alleen gebruikmakend van 'ruwe' materialen zoals Green Stuff, Milliput, plasticard en paperclips. Geen geprefabriceerde bits of dergelijke.
Belangrijk was dat ik dit model in ieder geval als IETS in kan zetten. Verder moet er ook makkelijk een mal van te maken zijn, zodat ik meerdere kopieën kan krijgen. Dat betekent dus dat het niet uit te veel verschillende onderdelen moet bestaan, maar wel genoeg dat elk model nog enigszins anders te poseren is.
Een goede kandidaat leek mij de 'Razorwing Flock' van de Dark Eldar. Het GW model hiervoor vind ik persoonlijk niks en is ook idioot geprijsd (goh). Ik had alleen geen zin om zo'n klein model te maken en ook nog verschillende exemplaren (of voor elke base 2 à 3 kopieën). Dus ik hield het maar op één model. Niet echt logisch met betrekking tot de naam van deze unit en de stat line, maar ik kan nu wel gelijk twee vliegen in één klap slaan en dit model een dubbele functie geven als Tzeentch Screamer.
OK, hier komt ie dan! Verwacht vooral niks mega indrukwekkends. Ik wilde niet te ambitieus beginnen en mijn vaardigheden laten ook voldoende te wensen achter.
Eerst maar eens een frame maken:

Op dit moment heb ik nog eigenlijk geen flauw benul hoe het model er precies uit moet komen te zien. Behalve dan dat het een lichaam moet hebben en wat vleugels.
Wat het formaat van de vleugels moest zijn, was dus nog vrij onduidelijk, en ik had daarom maar twee verschillende versies gemaakt. Gezien de symmetrie kan de vleugel met het juiste formaat gewoon gekopieerd worden om een linker- en rechtervleugel te krijgen.

Nu het lichaam:

Meer volume toevoegen aan het lichaam met milliput en alvast met green stuff aangeven waar de verschillende features moeten komen:

Meer kenmerken en details toegevoegd, o.a een keelwam:

NEEDS MORE GREEN! Bepaalde zaken moesten nog goed afgewerkt worden. Gelijk wat hoorns gegeven en meer euh... haar?

AF!
Dan rest ons alleen nog maar een mal te maken en de productielijn op te starten.
Eerste kopie was niet al te best en had redelijk wat reparatiewerk nodig. Na er vervolgens wat verf op te smijten was dit het resultaat:

Dit is dus de geverfde kopie, en niet het originele model. Zoals ik al zei, niet mega indrukwekkend, maar ik ben er wel tevreden mee voor een eerste poging.
Door het lichaam en de vleugels anders te positioneren zouden de verschillende exemplaren wel genoeg van elkaar moeten afwijken zodat het niet te veel opvalt dat precies dezelfde onderdelen gebruikt zijn.