door Terentius » 19 jan 2013 12:49
Het punt is, dat het goed mogelijk is dat de RaW ook daadwerkelijk de RaI zijn. Als je zo de regels leest, zijn ze eigenlijk niet voor meer dan één uitleg vatbaar. De RaW zijn hartstikke duidelijk, dus er is geen 2de FAQ nodig als dit ook de RaI zijn. Het gaat er meer om dat mensen deze regel zo absurd vinden dat ze niet (willen?) geloven dat dit ook daadwerkelijk de echte regel is en dus denkt men dat GW het wel verkeerd zou hebben moeten opgeschreven, terwijl het goed mogelijk is dat ze het ook daadwerkelijk zo bedoeld hadden. Het lijkt me logischer dat RaW gewoon als RaI aangenomen worden, simpelweg omdat de regels niet voor twijfel vatbaar zijn. Het boeit me verder niet zo heel veel hoe wij het spelen of wat we als huisregels aannemen, maar als het gaat om wat zogenaamd de 'echte regels' zijn, is het logischer om de regels die niet dubbelzinnig of niet onduidelijk zijn gewoon als de waarheid aan te nemen. In plaats van aan te nemen dat GW het verkeerd zou hebben opgeschreven, maar eigenlijk iets anders bedoeld zou hebben. Natuurlijk laat het verleden zien dat dit wel vaker het geval was, maar ja, dat wil nog niet zeggen dat dat nu ook het geval is.
...
Legers die ik speel: Chaos Space Marines & Dark Eldar