FAQ updates zijn uit.

Kom hier om te babbelen over ruimtemannetjes en raketwerpers en andere futuristische verschijnselen. Baard met kaas is een veel voorkomend begrip in 40K.

Moderator: Skevan

Re: FAQ updates zijn uit.

Berichtdoor Son of a Dreadnaught » 19 jan 2013 02:00

ITT: ik kan niet met tekst fatsoenlijk uitleggen wat ik bedoel zonder massa verwarring te veroorzaken, score one for the boys in black.
[quote="Terentius"]Er zit niks anders op dan te wachten op een nieuwe FAQ :)

Wanneer komt de volgende codex ook alweer uit :whistle:
I sexually identify as an Dreadnought. Ever since I was an Aspirant I dreamed of rumbling over planet dropping hot sticky plasma on heretics. From now on I want you guys to call me "Dreads”. If you can’t accept me you’re a dreadnophobe.
Legers die ik speel: Spezz Mahweens, Rope, Golden fruit
Son of a Dreadnaught
Mastah

Berichtdoor Chris » 19 jan 2013 08:11

Ja of we spelen gewoon door zoals we altijd gedaan hebben. De hele paar situaties waar dit daadwerkelijk zo voor zou komen komen we met logsich nadenken verder dan met zowel RAW als RAI. Ze zoeken het zich daar maar uit met hun klote proofreading. Lijken wel een zooi dyslectischen (pun intended) af en toe (niet dat ik iets tegen dyslecten heb, maar als regels schrijvers is het iets minder handig.).
Never play leapfrog with a unicorn.
Legers die ik speel: 40K: Steel Confessors(SM), Imperial Guard, Space Wolves, Tau, Orks. Fantasy: Lizardmen, Wood Elves.
Chris
Lord Lion-O

Berichtdoor Terentius » 19 jan 2013 12:49

Het punt is, dat het goed mogelijk is dat de RaW ook daadwerkelijk de RaI zijn. Als je zo de regels leest, zijn ze eigenlijk niet voor meer dan één uitleg vatbaar. De RaW zijn hartstikke duidelijk, dus er is geen 2de FAQ nodig als dit ook de RaI zijn. Het gaat er meer om dat mensen deze regel zo absurd vinden dat ze niet (willen?) geloven dat dit ook daadwerkelijk de echte regel is en dus denkt men dat GW het wel verkeerd zou hebben moeten opgeschreven, terwijl het goed mogelijk is dat ze het ook daadwerkelijk zo bedoeld hadden. Het lijkt me logischer dat RaW gewoon als RaI aangenomen worden, simpelweg omdat de regels niet voor twijfel vatbaar zijn. Het boeit me verder niet zo heel veel hoe wij het spelen of wat we als huisregels aannemen, maar als het gaat om wat zogenaamd de 'echte regels' zijn, is het logischer om de regels die niet dubbelzinnig of niet onduidelijk zijn gewoon als de waarheid aan te nemen. In plaats van aan te nemen dat GW het verkeerd zou hebben opgeschreven, maar eigenlijk iets anders bedoeld zou hebben. Natuurlijk laat het verleden zien dat dit wel vaker het geval was, maar ja, dat wil nog niet zeggen dat dat nu ook het geval is.
...
Legers die ik speel: Chaos Space Marines & Dark Eldar
Terentius
Hormagaunts

Berichtdoor Terentius » 26 apr 2013 14:19

Ik meld het hier maar even, voor de mensen die het nog niet gezien hadden, dat er weer nieuwe FAQs uit zijn. De regel waar we hierboven over zaten te discussiëren is onaangetast gebleven, wat ook enigszins mijn verwachting was. Voor de rest moeten jullie het zelf maar bekijken.
...
Legers die ik speel: Chaos Space Marines & Dark Eldar
Terentius
Hormagaunts

Vorige

Keer terug naar WH 40.000