Frank's Dystopia

Hou hier een "dagboek" bij van de vordering van je leger. En Frank, jij mag je dagboek "Kitty" noemen. Of post handige hobby-tips. Of spam, maar dat wordt dan weer naar het Café verplaatst. Foei!

Moderators: Beastherder, Skevan

Frank's Dystopia

Berichtdoor Beastherder » 31 maart 2013 15:12

Zoals ik hier al had laten weten ( http://www.hivenovio.nl/forum/viewtopic.php?f=13&t=14&start=760 ) heb ik laatst maar s wat modellen gekocht van Dystopian Wars.
Voorlopig nog puur voor de variatie in het schilderen, maar wie weet waar het naartoe groeit (maar ik heb dit toch maar alvast bij de Blogs neergezet, dus mijn onderbewuste heeft alvast grotere plannen :wink: )

Schilderen ging verbazingwekkend gemakkelijk en snel, vrijdagmiddag gekocht, zaterdagavond al klaar :o
Laat maar weer s zien hoe goed een beetje variatie werkt voor (mijn) motivatie

Modellen zijn 3 'Stolz'-class Destroyers, van de Pruisen

Afbeelding

Kleurenschema is geïnspireerd door dat van de Tirpitz, ca. 1943 (want Pruisen blijven Duitsers natuurlijk)
Afbeelding
Harde, hoog-contrast lijnen om de vorm te breken, en wit op voor- en achtersteven voor de illusie van een valse lengte

Afbeelding
Afbeelding

Steampunk-duitsers moeten Zeppelins hebben natuurlijk, dus dat is de volgende stap

voor een idee van schaal:
'Stolz' destroyer met 'Pflicht' airship
Afbeelding

en met 'Imperium' Sky Fortress :worship:
Afbeelding

de Pflicht zeppelins staan in de eerste lagen verf (eerst oefenen met de kleintjes voor ik met dat grote monster begin), en ik heb wat goedkope WOI vliegtuigjes van het werk meegenomen voor de Pruissische Kruis decals

Wat rekenwerk laat zien dat wat ik nu heb + de Pruissische box set een leger van 1000 pts oplevert, dus als ik hier verder mee wil is dat de logische volgende stap
Eerst maar s dit afmaken, dan zien we wel verder....
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: Old World Skaven, Cathay, Dwergen en Beastmen, ASoIaF, verschillende KillTeams en talloze andere projecten
Beastherder
BOFH

Re: Frank's Dystopia

Berichtdoor Chris » 31 maart 2013 16:55

Hippe modellekes. Schilderschema heb ik nooit eerder zo gezien, leuk!
Never play leapfrog with a unicorn.
Legers die ik speel: 40K: Steel Confessors(SM), Imperial Guard, Space Wolves, Tau, Orks. Fantasy: Lizardmen, Wood Elves.
Chris
Lord Lion-O

Berichtdoor Son of a Dreadnaught » 31 maart 2013 20:44

Net. ziet er leuk uit.
I sexually identify as an Dreadnought. Ever since I was an Aspirant I dreamed of rumbling over planet dropping hot sticky plasma on heretics. From now on I want you guys to call me "Dreads”. If you can’t accept me you’re a dreadnophobe.
Legers die ik speel: Spezz Mahweens, Rope, Golden fruit
Son of a Dreadnaught
Mastah

Berichtdoor Onnozel » 02 apr 2013 12:45

Stoere camo het lijkt wel abstracte kunst :grijns:
Legers die ik speel: WHFB: Ogre Kingdoms & Lizardmen WWX: Outlaws & Enlightened Guildball: Butcher's guild
Onnozel
Skink, addicted to chocolate

Berichtdoor Skevan » 02 apr 2013 12:49

Jup Ziet er weer strak uit, heel demotiverend om nu mijn CoA te schilderen :worship:
With Ate by his side come hot from hell, Shall in these confines with a monarch's voice
Cry 'Havoc,' and let slip the dogs of war;That this foul deed shall smell above the earth
With carrion men, groaning for burial.
Skevan
BOFH

Berichtdoor Beastherder » 07 apr 2013 15:20

[quote="Skevan"]heel demotiverend om nu mijn CoA te schilderen

Het hoort juist inspirerend te werken, Stefan :wink:

Anderhalve week lang geen kwast aangeraakt (vrij uniek voor mij :huh: ), maar vanochtend dan toch eindelijk wat inspiratie om wat aan mn zeppelins te doen

Nog heel erg WIP, uiteraard, maar de ballon met de camo is zo klaar.
Net als mn schepen gebaseerd op hard-edge camo van Duitsers in WO2, nu de 2-kleurige schema's die ze op hun vliegtuigen hadden.

Afbeelding
Afbeelding

Ik heb er nu weer zin in om ze af te maken, dus hopelijk is er volgende week wat meer te zien

Legers die ik speel: Old World Skaven, Cathay, Dwergen en Beastmen, ASoIaF, verschillende KillTeams en talloze andere projecten
Beastherder
BOFH

Berichtdoor Skevan » 07 apr 2013 19:50

weer strak :wub:

ik ga vrolijk verder met CoA. zodra ik mijn eerste squadron af heb post ik wat pics...
With Ate by his side come hot from hell, Shall in these confines with a monarch's voice
Cry 'Havoc,' and let slip the dogs of war;That this foul deed shall smell above the earth
With carrion men, groaning for burial.
Skevan
BOFH

Berichtdoor Beastherder » 14 apr 2013 15:04

En de eerste zeppelins zijn af B)

Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding

Leidingen en mechanisch onderdelen in koper- en bronstinten, natuurlijk, want anders is het geen steampunk :wink:
De neus is een enorme 'Tesla-coil' bliksem-schietend wapen, dus ik heb de buitenste ringen een blauwe gloed gegeven, alsof ie aan het opladen is
De Balkankreuze komen van een goedkoop WOI vliegtuig-bouwdoosje

Ik ben er erg tevreden mee, en het was vooral een leuke afwisseling van onderwerp en schilderstijl
Smaakt naar meer, dus in een impuls toch maar alvast de 'Battle Group' box-set gekocht :bloos:

zo'n doos is maar 40 euro, maar geeft me in 1 keer dus wel een toernooi-sized, 1000+pts leger
Afbeelding

Beastherder
BOFH

Berichtdoor drava » 14 apr 2013 19:56

Wauw, zoals Stefan al zegt. Mooi strak geschilderd :tu: .
They drown them in that shit

Zou ik daar extra knoflooksaus bij mogen?
Legers die ik speel: WHFB: Orcs & Goblins, Chaos Warriors en Vampire Counts 40K: Space Marines.
drava
BOFH

Berichtdoor Chris » 14 apr 2013 20:03

Zeker op dat formaat :)
Never play leapfrog with a unicorn.
Legers die ik speel: 40K: Steel Confessors(SM), Imperial Guard, Space Wolves, Tau, Orks. Fantasy: Lizardmen, Wood Elves.
Chris
Lord Lion-O

Volgende

Keer terug naar Hive Novio Blogs