door Terentius » 18 jan 2013 23:10
"If after rolling To Wound, the Wound pool contains groups of Wounds with different Strengths, AP values or special rules, then each of these groups is resolved seperately" bla bla "You as the shooting player get to decide the order."
Als je nu twee wapens hebt die precies dezelfde stat line hebben, maar één wapen kan bijvoorbeeld 12 inch verder schieten. Dan zou je die Wounds niet in volgorde mogen aangeven, simpelweg omdat er geen verschil in Strength of AP value of special rules is. In jouw voorbeeld mag dat wel omdat je toevallig hebt gekozen voor een lascannon en bolters, (andere Str, andere AP) maar het zou nogal scheef zijn dat hetzelfde principe dus NIET zou werken bij, laten we zeggen, een meltagun en een multi melta. Zelfde stat line, zelfde special rules, maar een multi melta mag alleen verder schieten dus je mag de volgorde kennelijk niet aangeven (ik lees hier alleen wat er RaW staat).
Dus je schiet bijvoorbeeld met 5 meltaguns en 1 multi melta op een squad, alle wapens zijn in 12 inch range met de voorste 5 vijandelijke modellen, maar er staat 1 model op 13 inch afstand. Je raakt alles, je wound met alles, vervolgens heb je maar één wound pool group omdat de wapens dezelfde Str, AP en special rules hebben. Wat schiet er nu eerst? De multi-melta? Waardoor je maar max. 5 modellen dood kunt krijgen, of de meltaguns, waardoor je 6 dood kunt krijgen? Je mag dat zelf niet kiezen, dus moet dat random bepaald worden? Ik vind het allemaal nogal vaag.
...
Legers die ik speel: Chaos Space Marines & Dark Eldar