door Son of a Dreadnaught » 18 jan 2013 22:04
Dat is dus juist het duidelijke, het is langzaam in vergelijking, maar het is wel logischer.
Men kijkt bij de to hit wat er KAN raken, omdat je zelf mag kiezen welke wounds er eerst moeten worden gesaved doe je zelf logisch gezien de short range wapens eerst kiezen, resolve je daarna de long range.
Ik bedoel de andere kant op zou belachelijk zijn, een bolt pistol doet niet plots 48" range omdat er een lascannon o.i.d. in de squad zit.
Mijn idee van de regel hier zou dit zijn.
Squad SM
7 bouters 24"
Sgt met bp/CCW 12"
Missile 48"
Flamer Template (12" o.i.d.?)
Tweede squad met 10 units allemaal 1 wound standaard 3+ save
Afstand tussen squads verste bolter en eerste enemy unit is 22" (BP/template staat zelfde afstand as bolter, voor gemakt zegt men dat de bouters op een lijn staan van 22"tot model 1 van vijand. met missile achterin)
Volgens de pre faq regels raken nu alleen de Bolters en missile omdat ze in bereik zijn, en alle wounds worden naar de squad gepompt ongeacht de units achterin (omdat de SM verste unit hem kon raken). ergo 8 wounds die kant op via 2 wound pools.
Met de Faq gebeurt er dit volgens mijzelf en vrij veel anderen: de bolters kunnen hen raken maar de rest van de andere squad staat buiten bereik van deze bolters en kunnen dus alleen de eerste raken (de volgende units staan steeds 1"naar achteren). ala meting zou dit zeggen je kan tot aan de 2é raken. de missile haalt de hele squad natuurlijk.
Als men dan shoot komen er weer 8 wounds via 2 pools, als de bouters logisch gezien eerst gaan en geen enkele wound gesaved wordt kunnen de overige 5 bolter wounds de squad niks meer doen, de missile kan nog steeds raken omdat zijn range lang genoeg is.
When making a Shooting attack against a unit, can Wounds from the Wound Pool be allocated to models that were not within range any of the shooting models
De 5 bolter shoten when To Hit rolls were made waar je vooraf al moet meten of je genoeg range hebt om uberhaupt te schieten
(i.e. half the targeted model are in the shooting models’ range, and half are not) De squad die 1"per model naar achter staat
I sexually identify as an Dreadnought. Ever since I was an Aspirant I dreamed of rumbling over planet dropping hot sticky plasma on heretics. From now on I want you guys to call me "Dreads”. If you can’t accept me you’re a dreadnophobe.
Legers die ik speel: Spezz Mahweens, Rope, Golden fruit