FAQ updates zijn uit.

Kom hier om te babbelen over ruimtemannetjes en raketwerpers en andere futuristische verschijnselen. Baard met kaas is een veel voorkomend begrip in 40K.

Moderator: Skevan

FAQ updates zijn uit.

Berichtdoor Son of a Dreadnaught » 16 jan 2013 14:58

https://www.games-workshop.com/gws/cont ... 19&start=2

Bah nog steeds geen grenades.

Q: When making a Shooting attack against a unit, can Wounds
from the Wound Pool be allocated to models that were not within
range any of the shooting models when To Hit rolls were made (i.e.
half the targeted model are in the shooting models’ range, and half
are not)? (p15)
A: No.

HURRRRR
I sexually identify as an Dreadnought. Ever since I was an Aspirant I dreamed of rumbling over planet dropping hot sticky plasma on heretics. From now on I want you guys to call me "Dreads”. If you can’t accept me you’re a dreadnophobe.
Legers die ik speel: Spezz Mahweens, Rope, Golden fruit
Son of a Dreadnaught
Mastah

Re: FAQ updates zijn uit.

Berichtdoor Chris » 16 jan 2013 16:45

Q: Can models from an Allied Detachment that have the ability to
repair Hull Points or Immobilised/Weapon Destroyed results from
the Vehicle Damage Table use this ability on Allied vehicles? (p112)

Waarom? Waarom een slechte ability nog slechter maken?
Never play leapfrog with a unicorn.
Legers die ik speel: 40K: Steel Confessors(SM), Imperial Guard, Space Wolves, Tau, Orks. Fantasy: Lizardmen, Wood Elves.
Chris
Lord Lion-O

Berichtdoor Son of a Dreadnaught » 16 jan 2013 18:37

Omdat niemand ooit het idee mag hebben dat techmarines nuttig zijn!
I sexually identify as an Dreadnought. Ever since I was an Aspirant I dreamed of rumbling over planet dropping hot sticky plasma on heretics. From now on I want you guys to call me "Dreads”. If you can’t accept me you’re a dreadnophobe.
Son of a Dreadnaught
Mastah

Berichtdoor Lert » 17 jan 2013 09:54

Bleh, nog geen antwoord op mijn twee vragen. Nou ja, dan gaan we maar gewoon uit van wat voor mijn tegenstander het handigst is.
Thousands of feet march to the beat, it's an army on the march. Long way, from home, paying the price in young men's lives
What's the price of a mile?
Legers die ik speel: Ingeblikte duistertjes (FOW), dronken russen (Bolt action en ook FOW)
Lert
Some guy in Mousillon ... smelling funny

Berichtdoor Son of a Dreadnaught » 17 jan 2013 10:33

[quote="Lert"]Bleh, nog geen antwoord op mijn twee vragen. Nou ja, dan gaan we maar gewoon uit van wat voor mijn tegenstander het handigst is.

Gooi het in de groep!
Son of a Dreadnaught
Mastah

Berichtdoor TROLL » 17 jan 2013 11:37

Jep gooi het in de groep, dan kunnen we er als club over babbelen.
Legers die ik speel: Tomb Kings, Chaos Daemons, Legion: Imperial. Fallout Wasteland warfare
TROLL
Bandana Waddle Dee

Berichtdoor shogun » 18 jan 2013 09:21

[quote="Son of a Dreadnaught"]
are not)? (p15)

HURRRRR

rare regel: je hebt 10 marines die met bolt pistols schieten maar van de enemy unit is er maar 1 model in range en je kunt er dus maar 1 doodschieten. Nu schiet dezelfde unit met een extra 48 inch lascannon en nu kan wel iedereen een wound krijgen....raaaar...
Stats are like bikini's. the show a lot but not everything.
Legers die ik speel: 40k: (chaos) marines, tyranids
shogun
Chaos Squat with the hat of Abaddon

Berichtdoor Son of a Dreadnaught » 18 jan 2013 10:25

[quote="shogun"][quote="Son of a Dreadnaught"]
are not)? (p15)

HURRRRR

rare regel: je hebt 10 marines die met bolt pistols schieten maar van de enemy unit is er maar 1 model in range en je kunt er dus maar 1 doodschieten. Nu schiet dezelfde unit met een extra 48 inch lascannon en nu kan wel iedereen een wound krijgen....raaaar...

Ja das wat RAW spelers nu proberen te doen, de RAI is vrij duidelijk maar dwingt je om alles te dubbel te checken m.b.t. afstand van je shooting units.
Son of a Dreadnaught
Mastah

Berichtdoor shogun » 18 jan 2013 20:13

[quote="Son of a Dreadnaught"][quote="shogun"][quote="Son of a Dreadnaught"]
are not)? (p15)

HURRRRR

Ja das wat RAW spelers nu proberen te doen, de RAI is vrij duidelijk maar dwingt je om alles te dubbel te checken m.b.t. afstand van je shooting units.

Wat is voor jou dan RAI? Er zijn juist vele discussies hierover omdat het juist niet duidelijk is wat is "intended". Denk jij dan dat het de bedoeling is dat wapens alleen maar wounds kunnen creëren bij modellen in range? Dan moet je bij elk individueel wapen gaan kijken tot hoe ver ie wounds kan maken. Dus voor elke individuele lasgun of bolter moet je gaan bekijken tot hoe ver ie een wound kan creëren. en hoe zit dit dan met templates?

raaaar
Stats are like bikini's. the show a lot but not everything.
Legers die ik speel: 40k: (chaos) marines, tyranids
shogun
Chaos Squat with the hat of Abaddon

Berichtdoor Son of a Dreadnaught » 18 jan 2013 22:04

Dat is dus juist het duidelijke, het is langzaam in vergelijking, maar het is wel logischer.
Men kijkt bij de to hit wat er KAN raken, omdat je zelf mag kiezen welke wounds er eerst moeten worden gesaved doe je zelf logisch gezien de short range wapens eerst kiezen, resolve je daarna de long range.
Ik bedoel de andere kant op zou belachelijk zijn, een bolt pistol doet niet plots 48" range omdat er een lascannon o.i.d. in de squad zit.

Mijn idee van de regel hier zou dit zijn.

Squad SM
7 bouters 24"
Sgt met bp/CCW 12"
Missile 48"
Flamer Template (12" o.i.d.?)

Tweede squad met 10 units allemaal 1 wound standaard 3+ save

Afstand tussen squads verste bolter en eerste enemy unit is 22" (BP/template staat zelfde afstand as bolter, voor gemakt zegt men dat de bouters op een lijn staan van 22"tot model 1 van vijand. met missile achterin)
Volgens de pre faq regels raken nu alleen de Bolters en missile omdat ze in bereik zijn, en alle wounds worden naar de squad gepompt ongeacht de units achterin (omdat de SM verste unit hem kon raken). ergo 8 wounds die kant op via 2 wound pools.

Met de Faq gebeurt er dit volgens mijzelf en vrij veel anderen: de bolters kunnen hen raken maar de rest van de andere squad staat buiten bereik van deze bolters en kunnen dus alleen de eerste raken (de volgende units staan steeds 1"naar achteren). ala meting zou dit zeggen je kan tot aan de 2é raken. de missile haalt de hele squad natuurlijk.
Als men dan shoot komen er weer 8 wounds via 2 pools, als de bouters logisch gezien eerst gaan en geen enkele wound gesaved wordt kunnen de overige 5 bolter wounds de squad niks meer doen, de missile kan nog steeds raken omdat zijn range lang genoeg is.

When making a Shooting attack against a unit, can Wounds from the Wound Pool be allocated to models that were not within range any of the shooting models
De 5 bolter shoten when To Hit rolls were made waar je vooraf al moet meten of je genoeg range hebt om uberhaupt te schieten
(i.e. half the targeted model are in the shooting models’ range, and half are not) De squad die 1"per model naar achter staat
Laatst bijgewerkt door Son of a Dreadnaught op 18 jan 2013 22:37, in het totaal 1 keer bewerkt
Son of a Dreadnaught
Mastah

Volgende

Keer terug naar WH 40.000