Workstation of Chaos

Hou hier een "dagboek" bij van de vordering van je leger. En Frank, jij mag je dagboek "Kitty" noemen. Of post handige hobby-tips. Of spam, maar dat wordt dan weer naar het Café verplaatst. Foei!

Moderators: Beastherder, Skevan

Workstation of Chaos

Berichtdoor theWoodcutter » 02 jan 2012 23:07

Ha mensen,

welkom bij mijn blog. Een blog waarin ik de vorderingen van de diverse legers die ik schilder, speel en verzamel ga bijhouden. Gezien mijn chaotische legers en mijn verspreidde interesses is de naam van toepassing... :wink:
Binnenkort voorzien van wat fotootjes, maar voor nu allereerst de doelen die ik voor dit jaar stel:
-het afschilderen van ongeveer 2000 punten Warriors of Chaos (+/- 25% gedaan)
-alle churchmodellen van Anima tactics (+/- 50% gedaan)
-het afschilderen van een 1000 punten Dystopian Wars leger (+/- 50% gedaan)
-het spelen van 24 (war)games en daarvan verslag leggen. Waarbij zeker 8 keer Fantasy en 8 keer 40K. De andere 8 zullen verdeeld worden over andere spellen (Anima Tactics, Space Hulk, Heroquest).
Het liefst met zo veel mogelijk verschillende tegenstanders (qua legers dan).

Binnenkort meer!

Battles:
1 (05-01-2012) Fantasy WoC vs Pepijn (Lizardmen) 2400 punten
2 (19-01-2012) Fantasy WoC vs Troll/Theo (Vampire Counts) 1000 punten
3 (26-01-2012) Fantasy WoC vs Onnozel/Onno (Ogre Kingdoms) 2400 punten
4 (09-02-2012) Dreadfleet vs Chris (met hulp van Tim aan mijn kant)
5 (16-02-2012) Anima Tactics Black Sun vs Martin (Empire) 300 levels
6 (03-05-2012) Flames of War Germans vs Guy (Britten) 1000 punten
7 (10-05-2012) Fantasy WoC vs Pijnappel/Tim (Empire) 1500 punten
8 (07-06-2012) Talisman (Frank M, Irene, Stefan, Chris & Bob)
9 (14-06-2012) Saga Scots 4 pt vs Troll/Theo (Welsh) en daarna vs Skevan/Stefan (Jomsvikings)
10 (05-07-2012) 40K Dark Angels vs Bobske/Bob (Tyranids) 1000 punten
11 (19-07-2012) Saga Scots 4pt vs Braxandur/Chris (Vikings)
12 (02-08-2012) Fantasy Monsters vs Pijnappel/Tim (Empire) 2000 punten
13 (16-08-2012) Fantasy WoC vs Troll/Theo (Dark Elves) 3000 punten
14 (23-08-2012) Fantasy Monsters vs Chris (WoC Troll lijst) 2000 punten
15 (30-08-2012) Fantasy WoC vs Bram (Bretonnia) 2400 punten
16 (06-09-2012) 40K Dark Angels vs Caladai Doomblade/Laurens (Dark Angels) 1200 punten
17 (27-09-2012) 40K Dark Angels vs Johan (Space Wolves) 2500 punten
18 (04-10-2012) 40K Dark Angels vs Drava/Chaim (Space Marines) 1500 punten
19 (11-10-2012) X-wing/Starship Battles vs Skevan/Stefan
20 (18-10-2012) 40K Dark Angels vs Bobkse/Bob

Teller:
8x Fantasy
4x 40K
6x diversen
Laatst bijgewerkt door theWoodcutter op 04 maart 2012 21:01, in het totaal 3 keer bewerkt
Science is made up of so many things that appear obvious after they are explained.
Pardot Kynes
Miniaturen schilderen eerste zaterdag van de maand? Zie https://djonijmegen.nl/jongeren/warhammer-scenery/
Legers die ik speel: WHFB: DoC/WoC/Skaven;Bretonnia BP; WH 40K:DA; AT; FoW: Finns, WGoA: Tethru, SAGA:Scots, Jomsvikings, Anglo-Saxons
theWoodcutter
Mastah

Re: Workstation of Chaos

Berichtdoor Chris » 03 jan 2012 00:23

Al dat schilderen klinkt als een hoop werk, succes met het volbrengen van deze doelstelling!
Never play leapfrog with a unicorn.
Legers die ik speel: 40K: Steel Confessors(SM), Imperial Guard, Space Wolves, Tau, Orks. Fantasy: Lizardmen, Wood Elves.
Chris
Lord Lion-O

Berichtdoor theWoodcutter » 08 jan 2012 00:05

Goed, de eerste battle van 2012 weer gehad. Een overduidelijke massacre tegen. Ik zal even wat hoogte en dieptepunten aanstippen.
Ik kreeg geen kans om ook maar adem te halen of ik werd weer voor 5 of 6 gethunderstomped door de stegadons. We hebben beurt 5 niet gehaald. Pepijn speelde een volledig uitgeruste Slann: ethereal, Wizards alle 6'en discarden, eerste miscast doorgeven, +1 Leadership vlag, stubborn, en loremaster lore of shadows. Ik had maar vier dingen die wat aan die slann konden doen en daar profiteerde Pepijn heel goed van. Mijn knights, mijn exalted heroes (2x, allebei met magic weapon) en mijn wizard (level 4, Heavens).
Daarnaast speelde hij nog twee blokken saurussen, twee karakters, twee stegadons (1 ancient), wat skinks en chameleon skinks, en twee units Salamanders (van 1 en 2 stuks respectievelijk). Ik had 50 marauders met Mark of Tzeentch. 14 warriors met Mark of Tzeentch, 15 warriors met Halberds/Mark of Nurgle, 6 knights met Mark of Tzeentch, 2 exalted heroes (1 te paard, 1 BSB), 1 Sorceror lord (Spell Familiar/Talisman of Protection), 1 Hellcannon, 2x6 hondjes en 5 Marauder Horsemen

-De salamanders combineerde lelijk met de -D3 toughness spell: mijn marauderhorde was zo 21 modellen kwijt.
-Ik heb nog nooit zoveel 5'en en 6'en gezien voor allerlei worpen (behalve de cold blooded leadership tests): op 1 na alle thunderstomps, 2 van de 3 keer impact hits.
-Comet of Cassandora die mij zelf meer schade deed (6 dode knights na 13 hits!) dan Pepijn zijn Saurussen.
-Hellcannon heeft 2 keer kunnen schieten voordat in beurt 3 een pit of shades daar een einde aanmaakte. Slechts 8 saurussen dood.
-Slann die doodleuk de halberd warriors ging ophouden.

Aan de andere kant was het ondanks het zware verlies (ik alles kwijt, Pepijn wat losse modellen her en der en 1 unit Skinks) wel een leuke pot en zeker gezellig.

Leerpunten voor mij:
-iets aggressiever spelen met knights
-een iets mobieler iets meenemen wat met ethereals e.d. kan afrekenen: goedkope firewizard/tzeentch killing machine op disk.
-eigen dobbelstenen meenemen. Die zijn tenminste toilet-getrained en gooien beter dan die van de club. :P
Science is made up of so many things that appear obvious after they are explained.
Pardot Kynes
Miniaturen schilderen eerste zaterdag van de maand? Zie https://djonijmegen.nl/jongeren/warhammer-scenery/
Legers die ik speel: WHFB: DoC/WoC/Skaven;Bretonnia BP; WH 40K:DA; AT; FoW: Finns, WGoA: Tethru, SAGA:Scots, Jomsvikings, Anglo-Saxons
theWoodcutter
Mastah

Berichtdoor theWoodcutter » 09 jan 2012 07:40

En wat plaatjes (mea culpa voor de slechte kwaliteit, het blijven telefoonfoto's):
1 shot van de battle van afgelopen donderdag:
Afbeelding

2 Convenant of Antarctica Battleship en Dreadnought:
Afbeelding
Pardot Kynes
theWoodcutter
Mastah

Berichtdoor drava » 09 jan 2012 14:28

Het leren van potjes hoort erbij. Dat vindt ik zo gaaf aan het GW spel. Er is niet een weg naar een bepaald doel maar dat is geheel afhankelijk van je leger en dat van de tegenstander en variatie doet eten ;).

Maar lekker bezig met gamen en schilderen. Keep it up :)
They drown them in that shit

Zou ik daar extra knoflooksaus bij mogen?
Legers die ik speel: WHFB: Orcs & Goblins, Chaos Warriors en Vampire Counts 40K: Space Marines.
drava
BOFH

Berichtdoor theWoodcutter » 04 maart 2012 22:26

Oef het is al weer even geleden dat ik een update heb gedaan. Beetje te druk bezig met andere dingen dan bloggen. ( :whistle: @ Tom Clancy boeken)
Maar wel ondertussen nog doorgeschilderd en geknutseld. Voor nu echter geen foto's daarvan. Maar ben wel weer een stukje verder met het schilderen van mijn Dystopian Wars en Anima Tactics. Tevens hebben ik mijn allerkleinste minis weer eens bekeken om deze voor te bereiden op de schildertafel.

Op 19 januari twee potjes gespeeld tegen Theo zijn Vampire Counts. Hij speelde twee licht verschillende lijsten. Deze bevatten wat Ethereals en een Warriors lijst kan daar eigenlijk niet zo goed tegen. Het enige wapen buiten characters met magical weapons en wizards met magic missiles zijn Chaos Knights en die worden helemaal niet zo gelukkig van Hex Wraiths. Zeker in kleine punten aantallen is het lastig om een goed antwoord te verzinnen hierop.
Theo won dus ook twee keer overtuigend. Nu zal mijn matige strategie en mijn abominabele dobbelrollen vast een rol gespeeld hebben in de spoedigheid hiervan, maar het blijft een feit dat Theo gewoon een heel goede speler is en van elk van mijn fouten terecht gebruik gemaakt heeft.

Op 26 januari was het Onno zijn beurt om mij alle hoeken van het speelveld te laten zien. Het leek aan het begin heel erg goed te gaan. Ik deed wel wat wondjes her en der en kreeg de grote combat zoals ik die wilde. Echter mijn trollen waren al tegen de firebelly aangelopen en dat was ze een beetje te heet onder de voeten geworden. Zonder echt wat te doen gingen ze verloren. Mijn Hellcannon scatterde constant mis.
De grote battle, met mijn horde unit Marauders, unit met Nurgle Warriors met Frenzy vlag aan mijn kant en twee grote units aan Onno's kant, ging aardig gelijk op (mijn warriors werden wel een beetje makkelijk uitgemoord, maar bleven netjes staan), tot het moment dat mijn Shadow wizard zichzelf opblies nadat hij al 19 (!) Marauders naar gene zijde had meegenomen. Toen werd het toch een beetje problematisch in die hoek. In de andere hoek had ik gelukkig nog een andere unit warriors met een Tzeentch wizard. Deze bleven dapper stand houden (het klinkt net als Asterix & Obelix, maar dan nu waren het de Romeinen die omsingeld waren). Uiteindelijk had ik nauwelijks iets echt dood gekregen bij Onno en hij had een ruime 1500 punten (+ allerlei boni voor vlaggen en generaal) van mij weg.

Om even van de Fantasy af te blijven in de hoop dat het met iets anders wel goed ging, tijd gemaakt om een potje Dreadfleet te spelen tegen Chris op 9 februari.
Samen met de, op dat moment bijna jarige Tim, gespeeld. Onze missie was om de kapitein van de Heldenhammer terug te krijgen naar zijn schip en het verder met hem te overleven (we moesten toch van het bord af met dat schip?). Omdat wij beiden nog niet eerder een potje gespeeld hadden, maakten we eigenlijk de enige fout die je kunt maken in die missie: dat de Heldenhammer omsingeld wordt, zonder dat er de mogelijkheid was om deze te ontzetten.
Gelukkig dat de Heldenhammer een heel taai schip is. Ik geloof dat Tim er ruim 20 kaarten op gekregen had en nog was het schip niet gezonken.
Uiteindelijk gebeurde dat natuurlijk wel en won Chris daarmee. Maar het is wel gebleken dat Dreadfleet een leuk spelletje is, waar toch nog aardig wat tactiek bij komt kijken.

De 16e was het vervolgens tijd om weer eens een keer Anima Tactics te spelen. Ik ben al een tijdje aan het experimenteren met een Black Sun lijst (link leidt naar het Oracle, dwz de site met daarop alle kaartjes van de modellen). In AT is Black Sun de organisatie met de Undead.
Mijn party bestond uit:
1x Clover
1x Promethea
1x Arkham
1x Raziel Archetypum (Dual Raxxors upgrade)
1x Type 005 (type 006 upgrade)
1x Type 005 (niet meer damage resistant upgrade)
1x Faust Orbatos (dit is een wanderer)
Als advantage cards had ik voor Faust een Raphael's Gift, voor Clover Tempus Fugit
voor Arkham de Power Source en voor Promethea Elite Squadron
De upgrades op mijn undead had ik gratis vanwege het organisational advantage van Black Sun

Martin zijn lijst was een Empire lijst:
1x Griever
1x Samiel
1x Kronen
1x Lilian
1x Odin
1x Claire Adelheid
(de precieze advantage cards weet ik niet meer). Organisational Advantage: Combat Mastery (ipv crits op een 10, ook op een 9 en voor poppetjes met Critical Mastery wordt het dan ipv een 9 een 8)
We rolden voor wat we zouden spelen en het was de missie waarbij je aan de andere kant van de tafel mag lopen om zelf de victory points van je eigen poppetjes te scoren. We wisten beiden dat 'em dat niet ging worden en dat we het zouden gaan uitvechten. In ongeveer het midden van de tafel kwamen alle modellen na ongeveer twee beurten aan (zowel empire als black sun zijn niet bepaald de snelste facties in AT). Wederom werd Martin een beetje de das om gedaan, door het natte kranten syndroom. Als hij kon aanvallen was het vaak al mis, zonder dat ik hoefde te dodgen. Echter wat dan wel weer verbazingwekkend goed ging, waren de diverse resistance checks, ondanks dat deze bij een Empire lijst notoir laag zijn. Uiteindelijk was het een vrij overtuigende overwinning voor mij, maar dat kwam voornamelijk doordat bij mij mijn beste anti-Empire wapen (Faust), maar niet dood wilde gaan. Volgende keer beter Martin! (of misschien moeten we een keer een lijst swap doen).

De zaterdag nadat ik tegen Martin speelde, speelde ik in Utrecht met dezelfde lijst tegen David zijn Empire lijst. Hoewel de lijsten op een paar punten verschilden (David gebruikt ipv Samiel, Lilian, Odin en Claire: Vayl, Janus Faith, twee Empire Agents en Dereck Shezard
David probeerde deze keer het organisational advantage "Imperial Armour", daarbij krijgt elk character 1 punt Armour erbij, waarbij geldt dat dit punt nooit of te nimmer genegeerd mag worden. Dit hield hem aardig in de race en als hij niet de fout had gemaakt om mijn leader (Clover) in het eindspel te negeren, had hij gewonnen. Nu was het een hele kleine overwinning voor mij. Dit om even aan te tonen dat op het eerste gezicht deze defensieve keuze ipv een van de twee offensieve keuzes die Empire ook heeft, ook wel speelbaar is. ^_^
Pardot Kynes
theWoodcutter
Mastah

Berichtdoor Chris » 05 maart 2012 07:14

Sterker nog, de move waarmee de Heldenhammer zo mooi in mijn vizier kwam was nadat we de regels nog eens opzochten nog illegaal ook. Dus jullie hadden jezelf (per ongeluk uiteraard) aan de ondergang gecheat :P Maar inderdaad, wat een taai schip zeg!
Never play leapfrog with a unicorn.
Legers die ik speel: 40K: Steel Confessors(SM), Imperial Guard, Space Wolves, Tau, Orks. Fantasy: Lizardmen, Wood Elves.
Chris
Lord Lion-O

Berichtdoor theWoodcutter » 17 jun 2012 12:32

Ik zal maar even geen retro verslagen plaatsen van de battles die ondertussen geweest zijn. Wel de opmerking dan mijn badluck met mijn Warriors dankzij Tim gebroken is. Tim was zo sportief :worship: om een close combat lijst te nemen en dat is tegen Warriors of Chaos niet zo'n goed idee, want op vrijwel alle fronten zijn mijn infrantristen beter daarin. :wub:

Momenteel zijn mijn grootste afleiders mijn Flames of War leger en mijn SAGA warbands (ja ja, meer dan 1 :wink: ). De Scots zitten al aardig in de verf, de Jomsvikings zijn bijna klaar voor primen en mijn Anglo-Saxons zijn in het knip-en-plak stadium, hoewel dat geen volwaardige warband kan zijn met alleen Hearthguard (Thegns).
Pardot Kynes
theWoodcutter
Mastah

Berichtdoor pijnappel » 17 jun 2012 13:02

Het grootste probleem in die battle was dat jij door je idiote wizard mijn sterkste en beste unit in beurt 1 van tafel weg had getoverd.
Anders zag het er wel anders uit.

Ik heb wel geleerd dat een empire leger atlijd iets schietend mee moet nemen.
En met close combat ben ik nog steeds geen goede empire speler, moet meer combo combat creëren dan alleen 1 op 1.

maargoed, het was nog steeds een leuke battle. :yes:
Legers die ik speel: WHFB- Empire
pijnappel
Halfling disguised as Tzeentch

Berichtdoor theWoodcutter » 07 jul 2012 22:40

Okee en dan een klein battle reportje van het eerste potje zesde editie 40K op de club.
In de ene hoek, Bob met zijn rood/paarse nids, in de andere ondergetekende met zijn dork angels.
Afgesproken om 1000 punten te spelen.

Mijn lijst (codex Dark Angels):
HQ
Librarian 120
Troops:
1x 10 man Tactical Squad (A), Plasma Pistol, Flamer en Missile Launcher 195
1x 10 man Tactical Squad (B), Plasma Pistol, Flamer en Plasma Cannon 200
1x 10 man Tactical Squad (C), Power Fist, Flamer en Missile Launcher 205

Fast Attack:
1x 5 man Assault Marines, Power Fist 150

Heavy Support:
1x 5 man Devastators, 1 Plasma Cannon, 1 Missile Launcher 130

Bob zijn lijst (bij benadering en zonder punten):
HQ
Warrior prime

Troops:
30 (?) Hormagaunts
8 Warriors
14 Genestealers + Broodlord

Fast Attack:
3 Raveners

Heavy Support:
1 Carnifex

Onze missie was Emperor's Will: Elk 1 Primary Objective in de deployment zone en 3 Secondary Objectives (Slay the Warlord, First Blood en Linebreaker). Daarnaast waren de Nightfight regels in effect, bij ons ook gelijk vanaf beurt 1. Tevens hadden we mysterious objectives: de mijn gaf een strength 4 AP- klap binnen 1", Bob had dat een capturing unit binnen 3" een 1 betere cover save krijgt.
Deployment was Vanguard Strike (diagonale deployment zones) en onze tafel was ongeveer 4ft bij 4ft. Op de foto:
Afbeelding
(ook in het clubavond topic), kun je zien dat ik mijn Devastators in de hoge ruine in mijn deployment zone had staan. Daar bleven ze ook de hele battle.
Dit omdat ik daar mijn primary objective had.
Verder had ik daar een unit troops (A) in om het objective te bewaken/claimen. Iets voor de ruine aan de rechterkant stond de eenheid (C) met de Librarian (deze had nieuwe speeltjes, te weten twee powers uit Divination: de primaris power Presience en Precognition) . Aan de linkerkant stonden eenheden (B) en de Assault marines.
Bob had zijn primary objective in de ruine met de dobbelsteentjes op het dak. Zijn warriors stonden vanuit mij gezien daar
achter. De carnifex en hormagaunts stonden er links van. Raveners en Genestealers stonden in reserve.

Aangezien ik als eerste mocht opzetten en Bob de seize the initiative roll niet haalde, was mijn beurt de eerste.
De assault marines en eenheid (B) bewogen naar links waarbij de assault marines linksom de krater gingen, terwijl de tacticals
dat via rechtsom deden. Eenheid (C) met de Librarian ging naar voren zodat deze binnen schietafstand van de Warriors kwam.
Ik schoot wat en deed een paar wondjes. Helaas was ik vergeten om mijn librarian te gebruiken voordat ik met zijn eenheid ging
schieten, dat had mogelijk wat meer kunnen doen. Ik moet zeggen dat de nieuwe regels hier al hun voordeel begonnen te tonen,
omdat je nu met Bolters ook als je loopt een single shot mag doen op 24"

In Bob zijn beurt 1 kwamen geen van de reserve units op tafel, duh. De Carnifex en de hormagaunts gingen (allebei met ook nog een
runmove) in de richting van mijn assault marines en de warriors gingen meer in het gebouw staan. Een cover save tegen een
krakmissile is toch wel prettig.
Doordat er nog geen combat is, is deze beurt gauw voorbij.

In mijn beurt 2 liet ik de assault marines in de richting van de carnifex bewegen zonder te jumpen, zodat ik van de nieuwe Hammer
and Anvil rule (voor ieder model in de eenheid een auto hit op initiative 10 met de eigen strength en AP-) gebruik mocht maken.
Vervolgens schoot ik met de Assault Marines eenheid (B) en het Devastator Squad erop. Goed voor 1 wondje... De gets hot op het
plasma cannon van eenheid (B) werd gehaald. Mbv de Librarian en de Presience Power werden de warriors onder schot genomen. Nu
begonnen er al wat modellen te sneuvelen. Vervolgens de close combat. Hierbij werd de Carnifex gesloopt, dankzij het falen van 2
armour saves tegen strength 4 hits, want de Sergeant met Power Fist maakte het daarna af. First Blood voor de Dark Angels...
Na een 1" consolidation stonden de 3 overgebleven veel te dichtbij de Hormagaunts.

Bob maakte daar dan ook gretig gebruik van in beurt 2. Eerst kwamen echter de Genestealers op tafel. Doordat Bob een 6 gooide kon
hij ze met de outflank vlak bij mijn primary objective plaatsen. Omdat er tegenwoordig niet meer gecharged mag worden als je
opkomt vanuit reserves (gelukkig maar anders was dit heel akelig geweest), is het enige wat hij kon doen, ze wat uitspreiden
tegen template wapens.
De warriors komen weer wat verder naar voren, maar gaan niet nog veel verder de ruine uit. Op deze manier kunnen ze nog een
coversave claimen of ik kan alleen de modellen slopen die "in the open" staan.
In close combat wordt er niks gesloopt met overwatch en de Assault Marines zijn dood voordat ze ook maar 1 wond konden uitdelen.
Met de consolidation komt Bob niet heel veel verder.

In mijn beurt 3 beweegt eenheid (C) terug naar de ruine zodat de psyker Presience op eenheid (A) kan casten. Dat is niet lief
voor Bob, maar het helpt wel. Eenheid (A) beweegt door de ruine heen zodat zo veel mogelijk modellen kunnen schieten op de
genestealers. Na wat schieten staat alleen de broodlord en nog twee genestealers op tafel. De broodlord heeft op dit punt al 1 of
2 wondjes. De hormagaunts verliezen ook wat modellen aan shooting.

In Bob zijn beurt 3 komen de Raveners nog niet. De hormagaunts bewegen in de richting van eenheid (B). De warriors shufflen weer wat rond het objective (ivm wound allocation). De hormagaunts chargen eenheid (B) en de genestealers eenheid (A). Na wat overwatch is er slechts 1 genestealer in combat, die prompt niks sloopt en in retour het loodje legt. De hormagaunts slopen 3 space marines tegen 2 en ik haal de leadership/morale test.

In beurt 4 gaat eenheid (B) weer terug naar de voorkant van de ruine (door de binnenplaats van het gebouw heen) om het weer te verdedigen. Eenheid (C) gaat weer in de richting van de Warriors. Al mijn eenheden schieten op de warriors en er worden her en der wounds uitgedeeld. Omdat mijn Librarian te dicht bij Bob zijn eenheid staat, moet ik mijn psykertest op 3D6 nemen met een 11 faal ik die, maar gelukkig geen dubbel 1 of dubbel 6. Jammer... scheelt weer wat hits.
Na het schieten ligt de Warrior prime echter wel aan gort. Voordeel van de nieuwe targeting regels, hoewel ik bij terugkijken en dit opschrijven met realiseer dat we de look out sir hier vergeten zijn. Dat betekent dat ik hier een Slay the Warlord objective heb gescoord.
In close combat sneuvelen er over en weer wat hormagaunts en space marines, maar de combat blijft.

In Bob's beurt 4 komen eindelijk de Raveners. Die duiken achter het gebouw met het objective op. Met een run move spreiden ze wat uit.
De warriors chargen eenheid (C). Mbv de power fist en de librarian zijn force sword sloop ik wat modellen om er uiteindelijk zelf 2 te verliezen. Omdat de mijne echter meer wounds deden, moest Bob morale testen. Die haalt hij automatisch omdat zijn eenheid fearless is. Fearless eenheden moet je tegenwoordig tot de laatste man uitroeien. ^_^
De andere combat kent over een weer wat verliezen, hoewel de twee voorste mannetjes die de klappen kregen het vrij heroisch lang uithielden voordat ik andere modellen de wounds uit de woundpool moest gaan toekennen. Ik meende dat het deze keer een draw was na de wounds.

In mijn beurt 5 kan ik nergens op schieten. In combat sneuvelen de warriors dankzij de power fist en force weapon shenanigans. Met de consolidation beweeg ik naar Bob zijn deployment zone en zijn objective toe. Een beetje om de greedy bastard te gaan uithangen en ook zijn objective te claimen aangezien de mijne aardig veilig is. :D
In de andere close combat sterven er weer wat hormagaunts en nog 1 space marine. Het begint zich uit te dunnen.

Bob gaat voor dood of de gladiolen en de raveners, die geen last hebben van terrein en 12" mogen lopen, chargen eenheid (C).
Prompt slachten deze de raveners af. De andere combat is even eenzijdig. Er sneuvelt geen marine en de laatste hormagaunt weet weg te breken uit combat.

Er kwam nog een zesde beurt, door de rol aan het einde van beurt 5, maar Bob gaf op dat punt op. Met slechts 1 vluchtende Hormagaunt op tafel en de garantie dat ik ook zijn objective zou kapen en daarmee uiteindelijk ook alle secondary objectives uitgevoerd had, was het inderdaad niet zinvol om dat verder te gaan uitvoeren.

Resultaat:
Dark Angels 5 (9) VP vs Tyranids 0 VP

Geleerde lessen:
-Sergeants (en aanverwante upgrades) zijn niet meer onkwetsbaar tegen shooting. Vooral nobs e.d. zullen dit gaan merken. Zorgvuldig positioneren wordt de norm.
-dat geldt ook voor multi-wound models
-psykers zijn nuttig(er)
-shooting is veel beter geworden
-overwatch klinkt leuk, maar in de praktijk is het eerder een pling-pling effect. Echter het wordt pas ziek met een psyker met Divination en de eerste power Foreboding.

En een volgende keer niet meer vergeten:
-Look out sir...

En verder op de painting tafel:
-Anima Tactics: Anna Never en Theurgia (Hiro's Gear)
-15 repaints voor het aankomende NK D&D miniatures: 12 Black Woods Dryads, 1 Jaraxle, 1 Cattie-Brie, 1 Regis
Pardot Kynes
theWoodcutter
Mastah

Volgende

Keer terug naar Hive Novio Blogs