Space Marines

Hou hier een "dagboek" bij van de vordering van je leger. En Frank, jij mag je dagboek "Kitty" noemen. Of post handige hobby-tips. Of spam, maar dat wordt dan weer naar het Café verplaatst. Foei!

Moderators: Beastherder, Skevan

Re: Space Marines

Berichtdoor drava » 10 maart 2012 20:56

Zo gisteravond was een vriendin van me op bezoek en we zijn even samen naar een ontwerp voor mijn Siege Breakers gaan kijken. Heb wat input gegeven en zij is lekker gaan tekenen. Dit is het resultaat, een simpel maar duidelijk logo :).

Afbeelding
They drown them in that shit

Zou ik daar extra knoflooksaus bij mogen?
Legers die ik speel: WHFB: Orcs & Goblins, Chaos Warriors en Vampire Counts 40K: Space Marines.
drava
BOFH

Berichtdoor Chris » 10 maart 2012 21:38

Wil je ze overal freehand op schilderen? Je kan ook een greenstuff stempel maken die je snel en makkelijk op je hele leger aan kan brengen. Als je zin hebt zelfs in relief :)
Never play leapfrog with a unicorn.
Legers die ik speel: 40K: Steel Confessors(SM), Imperial Guard, Space Wolves, Tau, Orks. Fantasy: Lizardmen, Wood Elves.
Chris
Lord Lion-O

Berichtdoor drava » 10 maart 2012 21:54

Wel denk ik gewoon voor de freehand gaan. Heb niet zo'n belachelijk veel troepen om te schilderen, zullen er tussen de 30 en 40 worden voor 1600 punten. De rest komt op tanks en droppods en daar heb ik andere formaten voor nodig :).

Legers die ik speel: WHFB: Orcs & Goblins, Chaos Warriors en Vampire Counts 40K: Space Marines.
drava
BOFH

Berichtdoor drava » 11 maart 2012 15:37

Wel laten we het tempo hoog houden. Ik heb mijn chaplain afgeschildert :).

Afbeelding

Afbeelding

drava
BOFH

Berichtdoor drava » 14 maart 2012 14:03

Na een aantal kleinere potjes gespeelt te hebben wil ik langzaam overgaan naar 1500 punten (zogauw mijn portomonee dat toelaat). Hiervoor heb ik de onderstaande armylist gebouwd. Wat denken jullie ervan? Zitten er grote zwakheden in?

HQ

1 Chaplain met jump pack(gaat bij de Assault Marines), digital weapons, combi melta en melta bombs. (145 punten)

Troops

10 Tactical Marines met flamer en multimelta. De Sergeant heeft een power sword, combi melta en melta bombs. Ze zitten in een drop pod met missile launcher. (250 punten)

10 Tactical Marines met flamer en missile launcher. De Sergeant heeft een power sword, en een combi melta. Ze zitten in een drop pod met missile launcher. (245 punten)

Elites

Iron Clad Dreadnought met een seismic hammer(met meltagun) en een dreadnought close combat weapon(met heavy flamer), ironclad assault launcher en twee hunter killer missiles. Hij zit in een droppod met missile launcher (230 punten)

Fast Attack

10 Assault Marines met 2 plasma pistols en een Sergeant met 2 lightning claws en melta bombs(255 punten)

Heavy Support

Vindicator met siege shield (125 punten)

In totaal is dit precies 1500 punten

drava
BOFH

Berichtdoor vhati » 14 maart 2012 15:38

ik heb nu niet de tijd om echt goed naar de lijst te kijken, maar ik wil een paar dingen aangeven, en een paar vraagjes stellen. Ook kan ik kijken of je een paar extra punten over kan houden voor iets anders

- hou er rekening mee dat je na het podden niet mag schieten, persoonlijk vind ik de launchers daarom niet de punten waard
- is het je 5 punten waard om de dangerous terrain test te negeren of is een reroll voldoende, dozer blad ipv siege shield
- volgens een berekening zijn claws beter dan power weapons just so you know je vervangt de pistols ook al voor combiweapons dus de +1 attack krijg je toch al niet.
- power weapon plus meltabombs is bijna net zo duur als een power fist ...

3 vindicators zijn leuk, maar durf je ze af te schieten als je eigen mannetjes vlak in de buurt staan van je doelwitten, je pod ze er naast. je kan je eigen ergste vijand worden met een scatter. ze zijn ook niet goed tegen monstrous creatures ( doen maar 1 wound) wat voor mij je grootste zwakte is, ik denk dat predators of devastators een leuk alternatief zijn, zeker voor 1 vindicator.

1 ding wat ik je wil meegeven is dat op de club 3 vindicators (units 'spammen' in het algemeen trouwens) een heel kazig imago hebben, na een paar keer spelen kan men het niet leuk gaan vinden . en aangezien je aangeeft dat je niet veel geld te besteden hebt kan je misschien beter een wat veelzijdiger leger maken. zodat je kan blijven spelen, again een predator (autocannon +lascannon sponsons) of een devastator squad geeft een heel ander beeld en zijn minstens znet zo goed.
I just got lost in thought. It was unfamiliar territory

Why? Just because I can

Painted? What's that?
Legers die ik speel: Eldar, Space Marines, Tau, Tyranids, Chaos Daemons, High Elves, Skaven
vhati
Four Ogres, all with nifty pigtails

Berichtdoor Chris » 14 maart 2012 18:36

Zoals Frank ook al zei ben je redelijk eenzijdig in je potjes op deze manier. Ik zou het iets breder houden als budget een issue is, zodat je meer plezier van je units hebt.

Als je graag met veel droppods speelt is mischien sternguard een optie, ipv 2 keer tactical marines in de pods. Je kan ze op een hoop verschillende manieren equipen, waardoor je leuk kunt experimenteren. Ze zijn ook makkelijk zelf te maken van gewone marines door ze wat op te leuken met veel purity seals e.d.

Je hebt erg veel upgrades overal opzitten. Space marines zijn al een elite leger, dan ook overal alle opties op pakken maakt dat je wel heel erg weinig spul op tafel hebt staan. Zeker de siege shield is naar mijn mening een beetje overkill over de dozer blade. Helemaal als je ze op alledrie hebt. Wat je kunt doen is 2 dozer blades, en de 3e kaal. Lijkt me sterk dat de hele tafel zo vol terrain staat dat je er eentje niet voor een open firing lane kunt zetten.

Ook al heb je droppods, ik vind je leger nog steeds redelijk statisch. Tegen alles met een beetje mobiliteit krijg je alleen zodra je land een kans, daarna is het voorbij. Denk aan mech eldar, space marine/ork bikers, landspeeders, stormravens, vendetta's en dat soort ongein. Die rijden gewoon weg, en krijg je nooit meer te pakken. En je hebt ook helemaal niks met long range om dingen te stunnen zodat je er wel weer bij kunt.

Persoonlijk vind ik een chaplain redelijk zwak. Terminators hebben het meestal niet nodig, behalve tegen deathstars, en assault marines zijn niet bepaald de sterkste unit uit de codex. Wat je zou kunnen doen als je met sternguards aan de slag gaat is een librarian met die teleport gebruiken. Dan kun je ze de tafel rond laten "deepstriken", zodat je wel weer bij die snelle jongens kunt komen met je melta's. Dan blijf je wel in thema met je leger, maar heb je die grote zwakheid niet meer.
Legers die ik speel: 40K: Steel Confessors(SM), Imperial Guard, Space Wolves, Tau, Orks. Fantasy: Lizardmen, Wood Elves.
Chris
Lord Lion-O

Berichtdoor Benman » 14 maart 2012 20:52

Oei, turquoise. Prima kleur. :tu:
[quote="Beastherder"]Damn, Ben, ik haat je[/quote]
Legers die ik speel: FOW: Germans Late War
Benman
BOFH

Berichtdoor drava » 14 maart 2012 23:26

Even voor de waslijst aan reactie, hartelijk dank voor de feedback :yes:

- hou er rekening mee dat je na het podden niet mag schieten, persoonlijk vind ik de launchers daarom niet de punten waard
- is het je 5 punten waard om de dangerous terrain test te negeren of is een reroll voldoende, dozer blad ipv siege shield
- volgens een berekening zijn claws beter dan power weapons just so you know je vervangt de pistols ook al voor combiweapons dus de +1 attack krijg je toch al niet.
- power weapon plus meltabombs is bijna net zo duur als een power fist ...

Ai! Tot nu toe heb ik al mijn potjes vanaf de eerste beurt met de missile launchers geschoten! Ik was in de veronderstelling dat gewoon kon :unsure: . Nog even FQA en regelboek erop na geslagen maar je hebt gelijk, geen idee hoe ik ook bij die gedachte ben gekomen. Dat maakt de missile launcher een stuk minder, zeker met maar een range van 12. Misschien dan maar eruit halen, na de eerste beurt kun je er al vaak niet zoveel meer mee.

Siege shields op mijn vindicators is een fluff must. Ze heten niet voor niets de Siege Breakers. ^_^

Wel mijn laatste battles kwam ik duidelijk anti tank tekort en daar wou ik het extra schot van de combimelta. Dan had ik (samen met de plasma pistols) meer kans een transport kapot te schieten en dan te chargen.

Zelf ben ik geen fan van als laatste slaan wat je door een powerfist krijgt. Ik zie zeker de voordelen van het dingen maar als je al dood bent kunt je niet meer terug slaan. Ik zou eens moeten gaan zoeken waar je gemiddelt meer aan hebt.

Wel de combi van drie Vindicators kan sterk zijn maar het zijn is ook maar 1 schot per beurt, scatter je tever dan heb je er niets meer aan. Maar wellicht is het wel handiger voor de rest van mijn leger om het aantal in te perken. Een Vindicator eruit moet wel lukken, even denken wat ik dan met de punten zal gaan doen.

Ook al heb je droppods, ik vind je leger nog steeds redelijk statisch. Tegen alles met een beetje mobiliteit krijg je alleen zodra je land een kans, daarna is het voorbij. Denk aan mech eldar, space marine/ork bikers, landspeeders, stormravens, vendetta's en dat soort ongein. Die rijden gewoon weg, en krijg je nooit meer te pakken. En je hebt ook helemaal niks met long range om dingen te stunnen zodat je er wel weer bij kunt. ]

Daar heb je wel gelijk in. Nu dacht ik de combi (drop pod) missile launcher plus unit tactical marines in de eerste beurt te kunnen laten schieten maar dat kan dus niet. Dat kon ervoor zorgen dat er geen vijand was om weg te rennen. Maar nu dat helder is zal ik inderdaad daar eens naar moeten gaan kijken....

Persoonlijk vind ik een chaplain redelijk zwak. Terminators hebben het meestal niet nodig, behalve tegen deathstars, en assault marines zijn niet bepaald de sterkste unit uit de codex.

Momenteel is de combinatie chaplain/assault marines erg goed bevallen. Vaak heb ik de charge wel en de reroll to hit kan (zeker bij een dobbelstenen spelletje) enorm veel uitmaken. Dus ik blijf hem nog even houden :).

drava
BOFH

Berichtdoor Chris » 15 maart 2012 02:23

Vooral blijven gebruiken wat je leuk vindt!
Chris
Lord Lion-O

VorigeVolgende

Keer terug naar Hive Novio Blogs