New army woodelves

Hou hier een "dagboek" bij van de vordering van je leger. En Frank, jij mag je dagboek "Kitty" noemen. Of post handige hobby-tips. Of spam, maar dat wordt dan weer naar het Café verplaatst. Foei!

Moderators: Beastherder, Skevan

Re: New army woodelves

Berichtdoor Bram1988 » 29 nov 2009 19:22

Hey beastherder en richard,

Thanks voor de feedback.. inderdaad mijn lijst is redelijk fluffy. maar dat is ook aan de ene kant wel de bedoeling. dan blijft het wel leuk om er tegen en mee te spelen..

om te beginnen een wardancer lord.. ik zie serieus NOOIT iemand die gebruiken ..... dat moet een rede hebben.... maar omdat ik altijd tegen de keer in doe :P wil ik het eens proberen
de bsb is duur maar lijkt me wel leuk om te gebruiken.. maar ben wel erg bang dat hij na 1 combat ronde neer is geslagen.. dus dit wordt wel uit testen!

de musicans ik weet niet als ik de punten heb neem ik ze maar kan er net zo goed iets anders voor pakken.. wordt ook een beetje uit testen denk ik.

eternal quard. tja zou twintig genoeg zijn om er leuk mee te kunnen spelen denk je? of zou 25 beter zijn.. ook hierover zie ik op forums weinig info (niemand gebruikt deze jongens :P )
maarja voor de fluf/rolplaying crap.. zijn ze wel erg stoer! ik wil de unit sowieso gebruiken alleen geen idee hoeveel.. want volgends mij hang je een ronde of 3/4 in een bos of achter een bos rond :P

wardancers ik heb er duidelijk meer nodig.. je raad aan rond de 9/10 modellen? maar verlies ik dan niet een helehoop bewegings vrijheid?

waywatchers richard:P heb ik erg goede ervaring mee tegen heavy cav dus die wil ik echt persee weer eens gebruiken om te kijken of ze het nogsteeds kunnen :P

ik moet even deze school week doorkomen en eff wat units kopen en dan bied ik me aan om potjes te spelen :P
Legers die ik speel: High Elves
Bram1988
Chaos Space Marine Posessed Ballerina

Berichtdoor Richard » 29 nov 2009 19:32

Ik denk dat de wardancers beter naar 9 of 10 kunnen omdat je dan wat meer slagkracht behoud.
Er is een flinke kans dat de tegenstander er in de eerste paar beurten met iets op kan schieten.
Als een eenheid standaard elven boogschutters nu op je kleine units schiet, gaan er 2 dood.
Dan houd je er nog maar 3 over....
Dit is niet genoeg om nog iets nuttigs mee te beginnen ( behalve misschien een cannoncrew doodmaken ).
Als je een unit van 8 overhoud is dit nog steeds genoeg om een vijandelijke unit frontaal tot moes te meppen. :tu:

Het gebrek aan bewegingsvrijheid zou ik me met skirmischers niet zo druk over maken.
Je leger is toch al supermobiel...
Sterker nog... je hebt nu minder bewegingsvrijheid nodig.
Met 5 -6 mannetjes kan je een groot blok alleen in de flank aan, waarvoor je redelijk mobiel moet zijn.
Nu kun je eenheden frontaal aanpakken, wat je een beurt manouvreren scheelt....

maargoed, alle wegen leiden naar rome...
speel er een paar keer mee, en je komt er vanzelf achter!
Afbeelding Afbeelding

WORKOUT FOR THE NEXT BATTLE !! Always use propper safety equipment
Legers die ik speel: Necron's 2400 pts (95% painted) , Skaven 4000 pts (95%painted), Lizardmen 3000 pts (75% painted), Daemon hunter ( 75% painted ), Araby... wip
Richard
Nurgle in a petticoat

Berichtdoor Bram1988 » 29 nov 2009 20:02

true. nice tip ik ga dit vanavond eff in de lijst verwerken morgen staat er een aangepaste lijst van mij op!

ik waardeer de snelle reactie!! echt top dit!!
Bram1988

Berichtdoor Bram1988 » 30 nov 2009 12:28

Dit is de nieuwe lijst..
gooi de comments er maar uit.:D
graag een discussie over mijn BSB noble.. want ik vind het lastig om deze uit te rusten met equipment /items ben bang dat een groep van 20 fear causing eternal guard niet genoeg is. en de 100 punten van die banner een beetje in het niets gooien.

Wood elves army list 2250pts.

Lords and heroes.
Wood elf highborn 145pts
Wardancer kindred+50pts
Magic items/spirits: Blades of loec +35pts, Stone of crystal mere+30pts an annoyance of netlings+25pts
Total points 285.

Wood elf Noble 75pts
Battle standard+15pts
Magic items/spirits:None
Magic Standard: The Royal standard of ariel+100pts ( met een block van 20 ethernal quard is deze banner nog steeds handig? of is het een waste?) of terug brengen naar een normal bsb en hem magic items geven..
Options: Great weapon+4pts, light armour+2
Total points196pts

Spellsinger 90pts
Upgrade level 2+35pts
Magic items/spirits: Divination orb+25pts, Dispelscroll+25pts
Total points 175

Spellsinger 90pts
Upgrade level 2+35pts
Magic items/spirits: Ranu’s Heartstone+20pts, Dispelscroll+25pts
Total points 170

Total character points:824

Core units
10 Glade guard 120pts (6 punten over dus een hoornblazer erbij genomen.)
Musician+6pts
Total points 126
10 Glade guard 120pts

5 Glade riders 120pts
Musician+6pts
Total points 126

5 Glade riders 120pts
Musician+6pts
Total points 126

20 Eternal guard 240pts (terug gebracht naar 20 +geen warbanner)
Full command+30pts

Total points:270

Special Units
9 Wardancer troupe 162pts(groep van 9 van gemaakt + lord hierin)

10 Wardancer troupe 180pts(aangepasts en naar eengroep van 10 gebracht)

3 Warhawk riders 120pts

Rare units

1 Great eagle 50pts
6 Waywatchers 144pts( 6 van gemaakt)

Total Army Points 2249
Bram1988

Berichtdoor TROLL » 30 nov 2009 16:19

hmm effe over de noble.

De banner is opzich leuk het geeft fear, en magic resistance 1 aan alle friendly units binnen 12.

Hoewel magic resistance leuk is, zul je zien dat het niet heel veel units betreft bij de meeste wood elf leger.
- een wood elf houd zijn units over het algemeen niet dicht op mekaar want hij/zij wilt uit meerdere punten aan kunnen vallen. De ring van 12 is dan niet genoeg om veel units te bereiken. Dit kan wel als een defensive leger speelt met eternal gaurd, archers en treekin. Maar dan zou je veel van je andere units laten varen.
- Daarbij komt dat 2 units(wardancers en wild riders) al magic resistance 1 hebben, en er staat niet bij de banner dat het optelbaar is. Dus voor hun werkt dat al niet. Aangezien jij 2 units wardancers gebruikt is die magic resistance bonus nogal useless.
- de fear op de banner unit, het werkt heel goed, echter heb je niet de aantallen om de vijand te outnumberen, daarnaast wanneer de tegenstander met je in combat komt, o? heb jij een bsb die fear geeft aan de unit? Dan heeft het mannetje: T3 light armour? hehe meppen! :grijns: . Je bsb is dan zo een simpel doelwit om te slopen dat je daarna het banner effect kwijt bent.

Leuke items voor een woodelfs bsb in een unit eternal gaurd.
amber pendant(35pts) alle enemies in base contact met je bsb slaat automatisch als laatste.(ja zelfs high elfjes :P )

Amaranthine brooch(35pts) je krijgt 3+ wardsave tegen non magical attacks.

Met beide items heeft je bsb een redelijke overlevingskans.

Met daarbij: Gwytherc's horn(15). Je unit word immune to psychology. tot je volgende beurt. Op het moment dat je Immune tot psychology bent flea je niet automatisch voor fear causing enemies etc. Dit geeft je ook tegen een fear causing enemy(deamons, undead, chaos knights monsters en such) de zelfde LD 9 stubborn re-roll breaktest. En deze is te gebruiken met een van bovenstaande 2 items.

Hierdoor is de unit eternal gaurd redelijk verzekerd dat zei hun stubborn, ld 9 re-roll breaktest houden. Hiermee kan je niet alleen elite units van de vijand stil zetten, er komt bij dat wanneer je een beurt later klaar bent om een flank charge te maken met wild riders, wardancers, treekin, treemen of ander hard hittin gespuis dat je vijand op dat moment waarschijnlijk verslagen word. Let er hierbij op dat je waarschijnlijk een aantal eternal gaurd gaat verliezen en je dit grapje waarschijnlijk niet 2 keer in een battle kunt proberen, daarbij komt wel dat je waarschijnlijk ook niet 2 keer per battle in zo een situatie komt.
Legers die ik speel: Tomb Kings, Chaos Daemons, Legion: Imperial. Fallout Wasteland warfare
TROLL
Bandana Waddle Dee

Berichtdoor Zombiemartijn » 30 nov 2009 19:11

Is orion er nog regeltechnisch, ik krijg zin om dat miniatuur te schilderen..... owja, en welkom..
..Dear god.. .. Stay the hell out of my way!
Legers die ik speel: Skaven, Space Marines
Zombiemartijn
Tau kung-fu master

Berichtdoor TROLL » 01 dec 2009 07:25

ja die bestaat nog :)
Legers die ik speel: Tomb Kings, Chaos Daemons, Legion: Imperial. Fallout Wasteland warfare
TROLL
Bandana Waddle Dee

Berichtdoor Bram1988 » 06 dec 2009 09:46

Thanks voor de goede reacties:O

Hier zijn wat fotos van mijn woodelves tot zo ver

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

en tips?(A)
Bram1988

Berichtdoor TROLL » 06 dec 2009 10:53

Hmm de foto's zijn best wazig gemaakt, maareh ik wil ze graag keer int echt zien.

Wat gebruik je allemaal voor je groene en bruine kleuren?
TROLL
Bandana Waddle Dee

Berichtdoor henerius » 06 dec 2009 11:59

Maak een afspraakje op de dating gedeelte. Vraag daar voor iemand een camera mee te nemen om je troepjes eens goed te laten fotograferen. Er zijn zo uit mijn blote bolletje zeker 4 mensen die goed foto's kunnen maken met hun camera. Als er 1 reageert is het al voldoende.
Mocht jezelf een camera gebruikt hebben en geen telefoon -> even met de focus/ in-uitzoom functie van je camera pielen dat zal een heel beter beeld opleveren. Je moet ver weg staan (voor de flits) en je moet er dichtbij ophangen (voor de details) dat doe je nu eenmaal het beste door te zoomen. Bij mijn camera moet ik ongeveer een halve meter of meer wegblijven. Dan verspreid de flits zich regelmatiger over de modellen. .. Succes ermee!

De 2e foto is de foto die me doet vermoeden dat je er te dicht ophangt met de camera. Als jezelf zo boven modellen gaat hangen en je doet 1 oog dicht krijg je hetzelfde beeld :grijns:

Wat ik nu van je modellen kan zien, moet ik zeggen, ziet het er netjes uit. :tu:
Don't cry because it's over, smile because it happened.
Legers die ik speel: diverse
henerius
Mastah

VorigeVolgende

Keer terug naar Hive Novio Blogs