Guy's vlammende oorlogsblog

Vlammen van oorlog, bout actie, koningen van oorlog historisch, pieken en schieten, piekman’s lament.

Moderators: Beastherder, Guy

Re: Guy's vlammende oorlogsblog

Berichtdoor Guy » 04 nov 2009 11:55

Nu weet ik bijzonder weinig van Axis & Allies. Ik denk dat je i.i.g. kan stellen dat het er min of meer uitziet als, maar dat is geen verassing als je bedenkt dat het beide WO2 wargames zijn.
Flames of War modellen zijn echter van resin en/of metaal en moeten nog geschilderd worden, in tegenstelling tot de kant en klare boosters die bij A&A horen. Ik vind dat FoW meer werkt als een hobby zoals warhammer, waarbij je zelf je leger bouwt, schildert en convert, terwijl A&A meer lijkt op bijvoorbeeld Magic, in de zin dat je je speelstukken kant en klaar koopt en gelijk aan de gang gaat.
De verschillen in spelregels zijn weet ik niet, maar ik ben geneigd te zeggen dat FoW wat complexer is.

Wat de schaal betreft, in FOW wordt meestal gevochten op company-niveau. Een company bestaat , in de militaire zin, uit 75-200 man.
Die manschappen zijn weer verdeeld over een aantal 'platoons', meestal 3-5 per company. Het precieze aantal hangt een beetje af van het land en het type eenheid. Rifle platoons zijn voor mijn leger een soort 'core units', die daadwerkelijk bestaan uit 31 modellen, je kan dus rustig zeggen dat 1 FoW model ook 1 echte soldaat/tank/enz. voorstelt.
linkje naar brits rifle platoon
http://www.flamesofwar.com/hobby.aspx?art_id=268
Là a'bhlàir's math na càirdean
Legers die ik speel: Guild Ball, Flames of War, Team Yankee, Kill Team, Wolsung, Saga
Guy
BOFH

Berichtdoor Beastherder » 15 nov 2009 21:47

[quote="Richard"]:unsure: Misschien stiekum een USSR-greatcoat legertje ... :disturbed:

http://www.flamesofwar.com/hobby.aspx?art_id=1355 :wink:

edit:
gebruik gemaakt van mn Mod-powers om dit topic te verplaatsen naar het nieuwe Flames of War forum
(Powerrrrr!!! B) )
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: Old World Skaven, Cathay, Dwergen en Beastmen, ASoIaF, verschillende KillTeams en talloze andere projecten
Beastherder
BOFH

Berichtdoor Guy » 16 nov 2009 19:36

Kleine update; heb afgelopen vrijdag m'n eerste Flames of War bestelling binnengekregen:

Heavy machine gun platoon
Afbeelding

en een rifle company. In de doos zitten maar liefst 125 kleine metalen soldaatjes, genoeg om 3 rifle platoons en command te bouwen. Dat zijn in een keer alle 'core' units die ik nodig heb om een legale lijst te maken, plus een extra platoon.
Afbeelding

Ik ben inmiddels ook begonnen aan het schilderen van m'n schotse command team, alleen de goede kleuren voor de kilts liggen in Limburg. Zodra ik weer een keer thuis ben geweest, en m'n flagellants af heb voor de Golden Griffon, kan ik daar mee verder.
Legers die ik speel: Guild Ball, Flames of War, Team Yankee, Kill Team, Wolsung, Saga
Guy
BOFH

Berichtdoor Guy » 25 jan 2010 20:50

Na een tijd niks weer een update. Nu Ben zo hard bezig is met schilderen ben ik ook maar eens begonnen met m'n infanterie in de verf te zetten. De eerste twee bases zijn af; aanvoerder van de company en een gewoon rifle team

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Heb ook geprobeerd om het divisie logo op de uniformen te schilderen;
Afbeelding
Afbeelding

Op zo'n grote foto vind ik het er een beetje rommelig uitzien, maar voor de schaal is het toch aardig gelukt. Hier het echte logo van de 51st Highland Division:
Afbeelding
Guy
BOFH

Berichtdoor Benman » 25 jan 2010 21:15

Ziet er goed uit ..... en ook dat logo zit er goed op. :wub:
[quote="Beastherder"]Damn, Ben, ik haat je[/quote]
Legers die ik speel: FOW: Germans Late War
Benman
BOFH

Berichtdoor drava » 26 jan 2010 10:33

Wauw leuk gedaan Guy! Vooral leuk dat ze ook kilts aan hebben :grijns: .
They drown them in that shit

Zou ik daar extra knoflooksaus bij mogen?
Legers die ik speel: WHFB: Orcs & Goblins, Chaos Warriors en Vampire Counts 40K: Space Marines.
drava
BOFH

Berichtdoor Squiggoth » 26 jan 2010 10:55

Sexy kuiten, Guy. :grijns:
Squiggoth

Berichtdoor Beastherder » 31 jan 2010 16:40

Cool B)

Blijkbaar zijn we nu alledrie zo gek om te proberen de markings op die pupkes te prutsen :disturbed:

Ik heb het idee dat we zo wel een heel hoog schilderniveau-gemiddelde aan het halen zijn voor een FoW club hier in Nijmegen :grijns:

Heb je die gasten met kilt en doedelzak zo kunnen kopen, of ben je daadwerkelijk aan het converteren geweest op deze schaal?
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: Old World Skaven, Cathay, Dwergen en Beastmen, ASoIaF, verschillende KillTeams en talloze andere projecten
Beastherder
BOFH

Berichtdoor Guy » 01 feb 2010 13:19

De pupkes met kilt en doedelzak heb ik deels zo kunnen kopen, 't is een Scottish command team:
http://www.flamesofwar.com/Default.aspx ... ageIndex=2

't mannetje met de doedelzak heeft van oorsprong al een kilt aan. De andere twee dragen een korte broek , die heb ik met een beetje greenstuff in een kilt veranderd.
Guy
BOFH

Berichtdoor Guy » 22 feb 2010 14:39

Het FOW-virus begint hard om zich heen te slaan op de club. Het tempo van Ben kan ik niet evenaren, maar heb zeker niet stilgezeten de afgelopen weken.
Een logistiek probleem (pupkes in Limburg, fototoestel in Nijmegen) heeft voor wat vertraging gezorgd, maar nu weer een update van m'n Highlanders.

Eerste Rifle Platoon is af:
Afbeelding
Afbeelding

6 ponders (anti-tank geschut) met vervoer
Afbeelding
Guy
BOFH

VorigeVolgende

Keer terug naar Historische wargames