Nu weet ik bijzonder weinig van Axis & Allies. Ik denk dat je i.i.g. kan stellen dat het er min of meer uitziet als, maar dat is geen verassing als je bedenkt dat het beide WO2 wargames zijn.
Flames of War modellen zijn echter van resin en/of metaal en moeten nog geschilderd worden, in tegenstelling tot de kant en klare boosters die bij A&A horen. Ik vind dat FoW meer werkt als een hobby zoals warhammer, waarbij je zelf je leger bouwt, schildert en convert, terwijl A&A meer lijkt op bijvoorbeeld Magic, in de zin dat je je speelstukken kant en klaar koopt en gelijk aan de gang gaat.
De verschillen in spelregels zijn weet ik niet, maar ik ben geneigd te zeggen dat FoW wat complexer is.
Wat de schaal betreft, in FOW wordt meestal gevochten op company-niveau. Een company bestaat , in de militaire zin, uit 75-200 man.
Die manschappen zijn weer verdeeld over een aantal 'platoons', meestal 3-5 per company. Het precieze aantal hangt een beetje af van het land en het type eenheid. Rifle platoons zijn voor mijn leger een soort 'core units', die daadwerkelijk bestaan uit 31 modellen, je kan dus rustig zeggen dat 1 FoW model ook 1 echte soldaat/tank/enz. voorstelt.
linkje naar brits rifle platoon
http://www.flamesofwar.com/hobby.aspx?art_id=268

)

.