40K campaign praatgroep

Voorbereiding, Fluff Stuff, voortgang etc mag hierin.

Re: 40K campaign praatgroep

Berichtdoor Caladai Doomblade » 02 sep 2009 15:52

Gezellig! Maar zonder Jako wordt het nog steeds een beetje lastig... :(
Do you know what the chain of command is? It's the chain I go get and beat you with till you understand who's in command ~Jayne

The best argument against democracy is a five-minute conversation with the average voter ~Churchill
Legers die ik speel: Dark Angels, IG: Jantine Patricians, Thousand Sons High Elves. Dreadball. FOW: Germans & Polish. Mordheim Skaven. Necromunda Orlocks. Shadespire Reavers & Orruks
Caladai Doomblade
BOFH

Berichtdoor Sanguine » 02 sep 2009 17:20

Aaah, wacht op mij :P
Ik ben net terug van m'n tweede vakantie, donderdag zal ik er zijn :D
Victorious warriors win first and then go to war, while defeated warriors go to war first and then seek to win.
Legers die ik speel: deathwing, speed freeks
Sanguine
Favourite High Elf of the Week

Berichtdoor Caladai Doomblade » 02 sep 2009 17:43

Te gek. Dan kunnen we spelen.

Hoe laat zijn jullie er dan? Het is een redelijk grote battle, dus hoe vroeger hoe beter denk ik?
Do you know what the chain of command is? It's the chain I go get and beat you with till you understand who's in command ~Jayne

The best argument against democracy is a five-minute conversation with the average voter ~Churchill
Legers die ik speel: Dark Angels, IG: Jantine Patricians, Thousand Sons High Elves. Dreadball. FOW: Germans & Polish. Mordheim Skaven. Necromunda Orlocks. Shadespire Reavers & Orruks
Caladai Doomblade
BOFH

Berichtdoor Sanguine » 02 sep 2009 20:54

Ik ben er om 19.00
Victorious warriors win first and then go to war, while defeated warriors go to war first and then seek to win.
Sanguine

Berichtdoor vhati » 03 sep 2009 08:31

zal er wel rond half 8 zijn denk ik
I just got lost in thought. It was unfamiliar territory

Why? Just because I can

Painted? What's that?
Legers die ik speel: Eldar, Space Marines, Tau, Tyranids, Chaos Daemons, High Elves, Skaven
vhati
Four Ogres, all with nifty pigtails

Berichtdoor vhati » 03 sep 2009 15:28

of toch niet ... ik ga het vandaag niet meer redden om te komen. Dus word andere keer, of je moet zelf 650 puntjes marines meenemen. Sorry voor het ongemak
I just got lost in thought. It was unfamiliar territory

Why? Just because I can

Painted? What's that?
Legers die ik speel: Eldar, Space Marines, Tau, Tyranids, Chaos Daemons, High Elves, Skaven
vhati
Four Ogres, all with nifty pigtails

Berichtdoor Sanguine » 03 sep 2009 16:22

Ik neem iig 650 puntjes marines mee, want de volgende paar weken ben ik er denk ik niet.
Sanguine

Berichtdoor Caladai Doomblade » 04 sep 2009 13:48

We hebben gisteren dus wel scenario 13 gespeeld, met in plaats van Vhati's Salamanders een tiental terminators onder commando van Joost.

@Vhati: Als je de battle zelf graag nog wil spelen vind ik dat best, als het je niet uitmaakt dan houden we het resultaat van gisteren aan. Jij mag het zeggen, ik vind het allebei best.

Caladai Doomblade
BOFH

Berichtdoor Zandor » 04 sep 2009 14:37

Gisteravond werd ook de missie gespeeld tussen de Iron Warriors, de Eldar en de Imperial Guard.

De IG hadden mee een HQ met missile launcher, 1e platoon HQ met missile launcer een lascannon squad en 2 squad met elk een meltagun, 2e platoon HQ met heavy bolter een heavy bolter squad en 2 squad met 1 flamer en 1 grenade launcher, veteran squad met 2 melta's en 1 flamer, ogryn squad van 4, 2 leman russ's en 1 demolisher.
Bob had 6 jetbikes in twee squads, 6 Howling Banshee's, een farseer en 4 dark reapers.
Leander's leger bestond uit twee Rhino's, een Land Raider, een Defiler, 2 squads met 10 marines, 10 Khorne berserkers en Melchior.

Ik moest een mijn verdedigen tegen de twee tegenstanders waarbij zij de mijn moesten betreden en uiteindelijk alleen over te blijven. Een spannende en sportieve battle werd er gespeeld. Aangezien de eldar van Bob maar 600 pts hadden bleven die relatief lang ongeschonden. Leander was met 1400 pts een grotere bedreiging en ik heb dus ook het grootste deel van mijn 1500 pts naar hem opgesteld.

Meer volgt snel
Legers die ik speel: Imperial Guard, Ultramarines, Grey Knights, Necrons
Zandor
One of Nurgle's many boils

Berichtdoor Zandor » 04 sep 2009 16:01

Van de eerst drie beurten weet ik niet veel meer van, behalve dat leander naar voren scheurde met zijn rhino's en bob zijn yetbikes en banshee's naar voren had gestuurd. Qua slachtoffers viel het mee, een paar guard neergeschoten aan mijn kant en aan leanders kant een rhino opgeblazen en de landraider was een brandend wrak.
Helaas bleef hij komen en kreeg hij zijn khorne berserkers en melchior in CC met mijn ogryns en 1 squad guard. De guard werd weggevaagd, maar de ogryns zijn twee beurten blijven staan! In die tussen tijd kon ik ook de tweede rhino uitschakelen en de overgebleven passagiers zoveel mogelijk neer schieten. Helaas moesten mijn veteranen er aan geloven en werden overrompeld door de chaos marines. Toen melchio de mijn inging was er na een schietfase van mijn demolisher nog 1 khorne berserker die met hem meeging. De banshee's die ook dichterbij kwamen werden verminderd tot 1 model door het vuur van de heavy bolters en een squad guardsmen. De yetbikes werden door lasgun vuur en een leman russ geveld. De laatse 2 gingen in cc met twee heavy bolters om ook nog eens te verliezen.
Bob schoot met zijn dark reapers een unit van ongeveer 5 marines in 1 keer weg. Nu stond er buiten de mijn nog maar 1 unit van marines die nog een beurt moesten wachten voordat ze weer konden gaan lopen. Helaas voor hun kon de guard weer gaan schieten, waarna van deze squad ook niks meer over was. de rest van de guard vloog de mijn in om te voorkomen dat melchior toch nog zo kunnen overwinnen. De overgebleven banshee kon nog een hq van het tweede platoon uitschakelen, om vervolgens door de bolsters van een leman russ te worden neergeschoten.
Uiteindelijk stond alleen leander en ik in de mijn. Leander met 1 khorne berserker en melchior. Ikzelfd met een weapon team, drie sergeants, 10 guardsmen en mijn kolonel. Na veel heen en weer gemep in het donker kon leander zijn armoursave's niet blijven halen. De guard was gewoon met teveel en bleef dus uiteindelijk alleen over.

Na 4 missies te spelen kon de guard de laatste en belangrijkste missie toch winnen. Maar of ze begrijpen waarover het gaat en wat ze verdedigde tot de laatste is hun nog onduidelijk. Vele soldaten zijn gevallen en hun planeet is verwoest.
Legers die ik speel: Imperial Guard, Ultramarines, Grey Knights, Necrons
Zandor
One of Nurgle's many boils

VorigeVolgende

Keer terug naar Warhammer 40,000 Campaign 2009