tsssk tssk, jongens
wat moet die arme Skaoot wel niet van ons denken
....
maar ze zei geen nee
Laat ik maar gewoon over mn Orks gaan praten
Eerste battle tegen Bob gespeeld, en nog daadwerkelijk gewonnen ook
Ik geef de schuld aan een flinke dosis beginnersgeluk, want het was nou niet echt alsof ik zo'n geniaal plan had.
"Plant de Grots op een objective en smijt de rest zo snel mogelijk naar voren" was wel zo'n beetje al het denkwerk dat ik heb gedaan
Maar waar het natuurlijk echt om ging was welke unit het voorecht van wat verf kon verdienen
De Stormboyz waren lekker snel, maar verwachten dat ze in hun eentje een unit Marines uit een gebouw konden meppen was wat optimistisch. Dat werd een lange meppartij, waarbij langzaam aan alle Stormboyz het loodje legden.
Bob had geen vehicles, dus de Tankbustas konden niet echt hun ding doen. Wel een briljant moment toen de gast met een raket op een stokje de Chaplain omlegde

, maar verder hadden ze niet veel invloed.
De Kommandos kwamen wat langzaam op gang, maar toen ze zich gingen bemoeien met de combat van de Stomboyz waren ze aardig indrukwekkend. Ze roeiden de laatste Devastators uit, en een complete Tactical Squad (en daarmee Bob's laatste Troops, dus voor hem geen objectives meer

)
Toen gingen ze verder met de Terminators die uit de lucht kwamen vallen. Storm Shields (3+inv. save

) maar ze kregen het toch voor elkaar om er 4 te vermoorden
Het worden dus Kommandos
Ik heb het nog niet voor elkaar gekregen om de volgende groep Boyz en Runtherd af te krijgen (zelfs zonder vriendin

) maar ze zijn in de laatste fase
Wel alvast een testje gemaakt voor wat ideeën voor de Kommandos, op een een AOBR Ork die al eerder af was (hij staat hier ook al in de eerste post, met zn oude kloffie aan)
gekeken naar de mogelijheid voor het schilderen van camo-verf op huid en een idee voor de kleding
het camo-schema is gebaseerd op Vietnam-stijl Tijgerstreep, die de Special Forces daar droegen, leek me erg toepasselijk