Franks Bloodaxes

Hou hier een "dagboek" bij van de vordering van je leger. En Frank, jij mag je dagboek "Kitty" noemen. Of post handige hobby-tips. Of spam, maar dat wordt dan weer naar het Café verplaatst. Foei!

Moderators: Beastherder, Skevan

Berichtdoor Caladai Doomblade » 08 feb 2009 21:06

Misschien moet je anders een leuke boodschap op de raket schrijven, zoals ze ook wel met bommen deden in WOII en Vietnam/Korea. Iets van 'Eat Dis!' of zoiets?
Do you know what the chain of command is? It's the chain I go get and beat you with till you understand who's in command ~Jayne

The best argument against democracy is a five-minute conversation with the average voter ~Churchill
Legers die ik speel: Dark Angels, IG: Jantine Patricians, Thousand Sons High Elves. Dreadball. FOW: Germans & Polish. Mordheim Skaven. Necromunda Orlocks. Shadespire Reavers & Orruks
Caladai Doomblade
BOFH

Berichtdoor Beastherder » 08 feb 2009 21:21

DAT is een goed idee! :woot:

opvallend, grappig, orky én traditioneel militair B)

morgen s gaan experimenteren met wat opschriften en orky glyphs

'Up Yoors Beakies'
moet kunnen passen :P
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: Old World Skaven, Cathay, Dwergen en Beastmen, ASoIaF, verschillende KillTeams en talloze andere projecten
Beastherder
BOFH

Berichtdoor Caladai Doomblade » 09 feb 2009 18:21

of je kunt een er een pijltje richting punt op schilderen met als bijschrift: 'Dis side up' of 'front bit'. Of 'Not for hitting'?
Do you know what the chain of command is? It's the chain I go get and beat you with till you understand who's in command ~Jayne

The best argument against democracy is a five-minute conversation with the average voter ~Churchill
Legers die ik speel: Dark Angels, IG: Jantine Patricians, Thousand Sons High Elves. Dreadball. FOW: Germans & Polish. Mordheim Skaven. Necromunda Orlocks. Shadespire Reavers & Orruks
Caladai Doomblade
BOFH

Berichtdoor Bobske » 09 feb 2009 19:47

Duidelijk dat je in "da green spirit " zit Laurens
TROLL schreef:
bob, gij zijt vervloekt!

#hobbybutterfly :panic:
Legers die ik speel: Warhammer 40,000: Tyranids, Kill-Team; Raveners & Death Watch, ToW: Chaos Warriors, Warcry: Untamed Beasts
Bobske
BOFH

Berichtdoor Beastherder » 18 feb 2009 21:31

GROTS!! B)

Afbeelding
Afbeelding

Geschilderd in 1 groep van 10 pupkes, maar dat leek halverwege toch wat hoog gegrepen :(
Toch stug doorgezet, en nu bijna al mn 2e Troop Choice af :tu:
(Runtherd met zn Squighound staat al in de primer ;) )

Helmen en andere hoofdgerei in dezellfde kleur als de helmen van de Orks (behalve de Yasser Arafat hoofddoek), en alle stukjes stof in camo, dus dit zijn duidelijk echte BloodAxe grots :yes:

Legers die ik speel: Old World Skaven, Cathay, Dwergen en Beastmen, ASoIaF, verschillende KillTeams en talloze andere projecten
Beastherder
BOFH

Berichtdoor Squiggoth » 21 feb 2009 16:17

Fokking fantastisch, Frank! Ik kan niet wachten om m'n eigen Grotz in de verf te gaan zetten (m'n werkkamer is morgen aan de beurt om uitgeruimd te worden en dan vind ik m'n verfpotjes en Grotz ook vast wel weer terug :P ).
Squiggoth

Berichtdoor Beastherder » 01 maart 2009 17:58

Mijn Orks staan ook op The Waagh
http://www.the-waaagh.com/forums/?showtopic=37138
En daar werd me al een paar keer gevraagd hoe ik mn huid schilder.
Dus heb ik een step-by-step gemaakt en die zet ik nu ook maar hier neer :)

Ook handig als die Orks weer s lang stilliggen (omdat er mooie Guard aankomen bv ;) ) Dan kan ik hier weer terug kijken hoe ik het ook weer deed :unsure:

Ik begin, zoals altijd, met zwart, en schilder eerst de ogen en tanden
Afbeelding

Dan Knarloc Green basiskleur. Hoeft niet netjes, de randjes werk ik achteraf toch bij
Afbeelding

Wash met Devlan Mud. Niet nadenken en er gewoon overheen kwasten. De GW washes zijn zo goed dat dat altijd wel goed uitpakt
Afbeelding

Dan weer Knarloc Green voor de eerste highlight
Afbeelding

En een 50/50 mix van Knarloc Green en Bleached Bone voor de laatste highlight.
Afbeelding

Rest van het model zal waarschijnlijk volgende week wel af zijn.

Zoals hierboven al besproken, de eerste battle komt er aan voor mn jongens, dus flink aan het plakken om alles met originele modellen op tafel te kunnen zetten.

Dus daar komen de Stormboyz B)

Allereerst de Drillboss, met een PowerKlaw uit de Nob-set en een mooie militaire pet
Afbeelding

En de rest B)
Afbeelding

Na al die gewone Boyz schilderen word het wel s tijd om aan 1 van mn 'elite' units te beginnen.
Kommando's, Tankbustas en Stormboyz zien er allemaal verleidelijk uit, en das nog lastig kiezen :dunno:
Dus ik heb besloten dat mn jongens het onderling mogen uitvechten: de unit die tegen Bob de grootste indruk maakt krijgt een lik verf als beloning :P

Benieuwd of dit soort aansporing er voor kan zorgen dat mn leger een beetje zn best doet :hehehe

Beastherder
BOFH

Berichtdoor Beastherder » 01 maart 2009 20:10

hèhè, alvast in character komen

"Oi, You lot! Go kill some beakies or ya won't get paintud!" :bottom:

Beastherder
BOFH

Berichtdoor Squiggoth » 02 maart 2009 10:51

[quote="Beastherder"]"Oi, You lot! Go kill some beakies or ya won't get paintud!" :bottom:

Oh, vandààr dat die van mij alweer twee maanden droog staan ... :P

En oh wat zijn die Stormboyz stoer! Fantastische kit.
Squiggoth

Berichtdoor Beastherder » 09 maart 2009 15:47

tsssk tssk, jongens
wat moet die arme Skaoot wel niet van ons denken :no:

....

maar ze zei geen nee :scratch

Laat ik maar gewoon over mn Orks gaan praten :P

Eerste battle tegen Bob gespeeld, en nog daadwerkelijk gewonnen ook :tu:
Ik geef de schuld aan een flinke dosis beginnersgeluk, want het was nou niet echt alsof ik zo'n geniaal plan had.
"Plant de Grots op een objective en smijt de rest zo snel mogelijk naar voren" was wel zo'n beetje al het denkwerk dat ik heb gedaan :P

Maar waar het natuurlijk echt om ging was welke unit het voorecht van wat verf kon verdienen :yes:

De Stormboyz waren lekker snel, maar verwachten dat ze in hun eentje een unit Marines uit een gebouw konden meppen was wat optimistisch. Dat werd een lange meppartij, waarbij langzaam aan alle Stormboyz het loodje legden. :(

Bob had geen vehicles, dus de Tankbustas konden niet echt hun ding doen. Wel een briljant moment toen de gast met een raket op een stokje de Chaplain omlegde :woot: , maar verder hadden ze niet veel invloed.

De Kommandos kwamen wat langzaam op gang, maar toen ze zich gingen bemoeien met de combat van de Stomboyz waren ze aardig indrukwekkend. Ze roeiden de laatste Devastators uit, en een complete Tactical Squad (en daarmee Bob's laatste Troops, dus voor hem geen objectives meer -_- )
Toen gingen ze verder met de Terminators die uit de lucht kwamen vallen. Storm Shields (3+inv. save :blink: ) maar ze kregen het toch voor elkaar om er 4 te vermoorden :woot:

Het worden dus Kommandos :yes:

Ik heb het nog niet voor elkaar gekregen om de volgende groep Boyz en Runtherd af te krijgen (zelfs zonder vriendin ;) ) maar ze zijn in de laatste fase
Afbeelding

Wel alvast een testje gemaakt voor wat ideeën voor de Kommandos, op een een AOBR Ork die al eerder af was (hij staat hier ook al in de eerste post, met zn oude kloffie aan)
Afbeelding Afbeelding
gekeken naar de mogelijheid voor het schilderen van camo-verf op huid en een idee voor de kleding
het camo-schema is gebaseerd op Vietnam-stijl Tijgerstreep, die de Special Forces daar droegen, leek me erg toepasselijk
Afbeelding
Afbeelding

Beastherder
BOFH

VorigeVolgende

Keer terug naar Hive Novio Blogs