Afgelopen donderdag hebben mn Guard dus eindelijk weer s hun koffer verlaten en geknokt tegen Tim zn Space Wolves
Een heel klein legertje zo, want het grootste gedeelte stond in Reserve om later uit de lucht te komen zetten.
Je bent Droptrooper of niet
Ik achtte mijn winkansen van te voren al zo goed als nihil, dus het was vooral een kwestie van wat lol hebben, en dan kun je bij Tim prima terecht.
De Space Wolves kwamen al snel op me afgestormt in hun transports, terwijl de LongFang squad met 4 heavy bolters gezellig een squad per beurt wegknalde
Maar ik deed ook nog wat schade. Mn mortieren schakelden al een biker uit, en toen de squad met de plasmagun uit de lucht kwam vallen schoot die prompt de laatste 2 neer
De Command Squad deed een Deepstrike achter de Space Wolves om met zn meltagun zo'n transport op te blazen, maar ze scatterden prompt van tafel af
De Stormtroopers probeerden hetzelfde met de Dreadnought
Maar helaas, de meltagunner schoot mis, en toen de Long Fangs zich later omdraaiden met hun Heavy Bolters was dat dus ook het einde van de Stormtroopers
Het laatste restantje van mn leger verschuilt zich in de ruïnes, maar iedere reële kans om te overleven is al lang voorbij
IN YOUR FACE!!

mn mortierjongens doen een laatste poging om hun huid duur te verkopen en scoren een dikke hit
Helaas ketsen de scherven gewoon van hun pantser en een assault phase later is de mortar squad nergens meer te bekennen.
Einde van beurt 4 en ik heb niks meer op tafel en de Space Pups staan op de Objective: battle over
Maar nee! In beurt 5 komt eindelijk mn laatste Sentinel opdagen, die de beurten daarvoor vreselijk slecht had gerold voor de Reserves
Beter laat dan nooit zullen we maar zeggen
De Sentinel vuurt prompt zn lascannon en HK-missile af op de Dreadnought en krijgt het voor elkaar om hem te immobilisen.
Daarmee verdient ie in 1 keer bijna meteen zn punten terug, maar het is dan toch echt te laat.
Vervolgens krijgt ie de volle vuurkracht van het hele Space Wolves leger over zich heen en verdwijnt prompt in een grote vuurbal
Dik, dik ingemaakt dus, maar 1 van de meest leuke battles die ik me kan herinneren.
Belangrijkste les is uiteraard dat puur omdat je kàn deepstriken het zeker niet slim om het ook te doen. De command squad die zichzelf doodspringt was domme pech, maar voor hetzelfde geld had het kunnen werken. De lascannon-sentinel was de echte blunder, die had natuurlijk gewoon meteen Rhinos en Dreads af moeten gaan knallen.
Hoog tijd dus dat de 7th Vidian Armoured mn arme parachutisten komt versterken voor een wat speelbaarder leger, en dan bewaren we dat all-deepstriking-Guard leger lekker voor Apocalypse
(hmmm zelfs die 800pts lijkt me best lachen om in 1 keer op zo'n objective te laten vallen in Apocalypse. Volgende keer dat er weer zo'n battle is lijkt het me erg leuk dat uit te proberen

)