Phantine Skyborne

Hou hier een "dagboek" bij van de vordering van je leger. En Frank, jij mag je dagboek "Kitty" noemen. Of post handige hobby-tips. Of spam, maar dat wordt dan weer naar het Café verplaatst. Foei!

Moderators: Beastherder, Skevan

Berichtdoor Beastherder » 25 dec 2007 18:14

Na een paar weken geen kwast te hebben aangeraakt, toch weer de Stormtroopers opgepakt waar ik mee begonnen was.
Bijna klaar
alleen nog de squad-markings en de bases.

Afbeelding

Als deze klaar zijn ga ik dan ook eindelijk beginnen met het schilderen van de eerste Sentinels.
Essentieel voor mn droptroopers, want de enige voertuigen die je uit een vliegtuig kan laten vallen.

Links is een echte anti-tank Sentinel, met Lascannon en Hunter-killer missile.
De rechter is meer een ondersteunings voertuig, met geavanceerde communicatie-middelen voor contact met de vliegtuigen (improved comms) en een flinke lamp (searchlight) en die ga ik dan ook lekker volhangen met extra bepakking.
Aangezien Sentinels de enige voertuigen in het Regiment zijn (naast de vliegtuigen) lijkt het me zeer logisch en gepast dat de troepen de Sentinels helemaal volhangen met spullen die ze liever niet zelf willen dragen :P
(Later in de planning staat dan ook nog een conversie voor een echte transport-sentinel, zonder bewapening, maar met extra rekken voor veel bagage. Essentieel voor het vervoer van munitie en dergelijke van de bevoorradings-drops naar de frontlinie. Geen enkele functie in het spel, maar wel erg cool :D )

Afbeelding
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: Old World Skaven, Cathay, Dwergen en Beastmen, ASoIaF, verschillende KillTeams en talloze andere projecten
Beastherder
BOFH

Berichtdoor Sander » 27 dec 2007 17:00

hoe gaat het trouwens met je Valkyrie? Ben je daar al aan begonnen? :P
Sander
Tau kung-fu master

Berichtdoor Beastherder » 01 jan 2008 16:20

:P
grappig hoor ;)

Nee daar ben ik nog niet verder mee. Ik wil eerst een speelbaar legertje hebben voor ik daar mee verder ga.
(Met een beetje geluk is er tegen de tijd dat ik er aan toe kom een mooie plastic versie uit :P Daar schijnen ze serieus mee bezig te zijn ;) )
Maar ik ben m niet vergeten hoor, die Sentinels zijn een mooie oefening voor het kleurenschema en schildertechniek.

En nu verder....
Dankzij de feestdagen een paar extra uurtjes kunnen hobby-en, dus de Stormtroopers én de Sentinels zijn klaar :thumbup:

Eerst de Stormtroopers.
Die zijn nu met zn vijfen, dus een speelbare unit ;)
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Beastherder op 01 jan 2008 17:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Legers die ik speel: Old World Skaven, Cathay, Dwergen en Beastmen, ASoIaF, verschillende KillTeams en talloze andere projecten
Beastherder
BOFH

Berichtdoor Beastherder » 01 jan 2008 16:37

En de Sentinels

Ik ben er best trots op, dus aardig wat foto's van gemaakt.
Dus hier volgt een beetje een step-by-step

Eerst de losse delen ge-basecoat, zodat ik het interieur goed kon schilderen
Afbeelding

Daarna de delen aan elkaar geplakt, en nu de rest schilderen.
Dat betekent dat het interieur beschermt moet worden, dus een flinke klodder kneedbaar-poster-ophang-spul er overheen en weer spuiten.
Afbeelding

Als dan alles goed zwart is nog een keer met de spuitbus eroverheen, dit keer Tamiya AS-18, een mooie lichte blauw-grijze kleur, een stuk makkelijker als het ding met de hand Space Wolves Grey schilderen ;)
En vervolgens drybrushen met wit.
Afbeelding

Dan de camouflage-kleuren, dezelfde als de infantrie, en ook weer drybrushen voor de highlights. Alle delen die nog een andere kleur moeten worden ook meteen weer zwart gemaakt (inclusief de base ^_^ )
Afbeelding

En dan zijn ze bijna klaar. Alleen de base nog afmaken en ze zijn speelklaar.
Maar ik vind ze nog niet af, want er komen ook nog allerlei tassen en andere uitrusting aan te hangen. Die ben ik nu los aan het schilderen.
Afbeelding

Beastherder
BOFH

Berichtdoor Beastherder » 06 jan 2008 17:51

Nog even de 'finishing touches' aan de Sentinels

Bepakking:
Afbeelding
Een lekker chaotische verzameling militaire kleurtjes, voor die echte 'bij elkaar geraapt zooitje' indruk :P

Afbeelding

Dus nu zijn ze echt klaar
(hoewel ze eigenlijk ook ooit nog unit marking moeten krijgen :P )
Afbeelding

Beastherder
BOFH

Berichtdoor henerius » 06 jan 2008 19:08

OMG :worship:
Don't cry because it's over, smile because it happened.
Legers die ik speel: diverse
henerius
Mastah

Berichtdoor Beastherder » 06 jan 2008 19:47

dank je -_-

Ik heb nu dus 800pts volledig geschilderd.
Een illegaal leger, want maar 1 Troop Choice, maar met 54 modellen in 800 pts vind ik niet dat mensen daar over mogen zeuren :P

Phantine Skyborne 800 Pts - IG: Doctrines Army

Doctrines (HQ)
Regimental Organisation: Drop Troops
Allow StormTroopers
Allow Heavy Weapon Platoons
Allow Special Weapon Squads
Skills and Drills: Sharp Shooters

Command Platoon (HQ) 126 Pts
Command Squad 126 Pts
Lasguns (x2); Laspistol and CCW (x1); Meltagun (x1); Frag Grenades;
Master Vox; Drop Trooper
Captain Cordiale (Heroic Senior Officer)
Bolt Pistol; Power Weapon; Frag Grenades, Bionics, Melta Bombs

Infantry Platoon (Troops) 228 Pts
Command Squad 70 Pts
Lasguns (x3); Laspistol and CCW (x1); Frag Grenades; Vox Caster; Drop
Trooper
Lieutenant Marquall (Junior Officer) Laspistol; Power Fist; Frag Grenades

Infantry Squad 78 Pts
Lasguns; Grenade Launcher; Frag Grenades; Drop Trooper
Sergeant Laspistol and CCW; Frag Grenades

Infantry Squad 80 Pts
Lasguns; Plasma Gun; Frag Grenades; Drop Trooper
Sergeant Laspistol and CCW; Frag Grenades

Heavy Weapon Platoon (Heavy Support) 246 Pts
Command Squad 61 Pts
Heavy Bolter; Lasguns (x2); Laspistol and CCW (x1); Frag Grenades;
Vox Caster; Drop Trooper
Lieutenant Ranfre (Junior Officer) Bolt Pistol; Close combat Weapon; Frag Grenades

Anti Tank Squad 105 Pts
Missile Launcher (x3); Lasguns; Drop Trooper; SharpShooters

Mortar Squad 80 Pts
Mortars (x3); Lasguns

Sentinel (Fast Attack) 65 Pts
Lascannon; Drop Trooper
Hunter-Killer Missile

Sentinel (Fast Attack) 66 Pts
Multi-Laser; Drop Trooper
Improved Comms; Searchlight

Storm Troopers (5) (Elites) 65 Pts
Deepstrike Ability; Hellguns (x3); Meltagun (x1); Frag Grenades; Krak Grenades
Storm Trooper Sergeant Close combat Weapon; HellPistol

Models in Army: 54

Total Army Cost: 796

Dus wie durft? :)

Beastherder
BOFH

Berichtdoor Beastherder » 13 jan 2008 20:30

Afgelopen donderdag hebben mn Guard dus eindelijk weer s hun koffer verlaten en geknokt tegen Tim zn Space Wolves

Afbeelding

Afbeelding

Een heel klein legertje zo, want het grootste gedeelte stond in Reserve om later uit de lucht te komen zetten.
Je bent Droptrooper of niet B)

Ik achtte mijn winkansen van te voren al zo goed als nihil, dus het was vooral een kwestie van wat lol hebben, en dan kun je bij Tim prima terecht. :P

De Space Wolves kwamen al snel op me afgestormt in hun transports, terwijl de LongFang squad met 4 heavy bolters gezellig een squad per beurt wegknalde :whistle:
Maar ik deed ook nog wat schade. Mn mortieren schakelden al een biker uit, en toen de squad met de plasmagun uit de lucht kwam vallen schoot die prompt de laatste 2 neer ^_^

Afbeelding

De Command Squad deed een Deepstrike achter de Space Wolves om met zn meltagun zo'n transport op te blazen, maar ze scatterden prompt van tafel af :blink:

De Stormtroopers probeerden hetzelfde met de Dreadnought
Afbeelding

Maar helaas, de meltagunner schoot mis, en toen de Long Fangs zich later omdraaiden met hun Heavy Bolters was dat dus ook het einde van de Stormtroopers :dunno:

Het laatste restantje van mn leger verschuilt zich in de ruïnes, maar iedere reële kans om te overleven is al lang voorbij
Afbeelding

IN YOUR FACE!! :P mn mortierjongens doen een laatste poging om hun huid duur te verkopen en scoren een dikke hit :D
Afbeelding
Helaas ketsen de scherven gewoon van hun pantser en een assault phase later is de mortar squad nergens meer te bekennen.

Einde van beurt 4 en ik heb niks meer op tafel en de Space Pups staan op de Objective: battle over :yes:
Afbeelding

Maar nee! In beurt 5 komt eindelijk mn laatste Sentinel opdagen, die de beurten daarvoor vreselijk slecht had gerold voor de Reserves
Beter laat dan nooit zullen we maar zeggen :roll:
Afbeelding

De Sentinel vuurt prompt zn lascannon en HK-missile af op de Dreadnought en krijgt het voor elkaar om hem te immobilisen.
Daarmee verdient ie in 1 keer bijna meteen zn punten terug, maar het is dan toch echt te laat.
Vervolgens krijgt ie de volle vuurkracht van het hele Space Wolves leger over zich heen en verdwijnt prompt in een grote vuurbal :snif:

Dik, dik ingemaakt dus, maar 1 van de meest leuke battles die ik me kan herinneren.

Belangrijkste les is uiteraard dat puur omdat je kàn deepstriken het zeker niet slim om het ook te doen. De command squad die zichzelf doodspringt was domme pech, maar voor hetzelfde geld had het kunnen werken. De lascannon-sentinel was de echte blunder, die had natuurlijk gewoon meteen Rhinos en Dreads af moeten gaan knallen.

Hoog tijd dus dat de 7th Vidian Armoured mn arme parachutisten komt versterken voor een wat speelbaarder leger, en dan bewaren we dat all-deepstriking-Guard leger lekker voor Apocalypse B)

(hmmm zelfs die 800pts lijkt me best lachen om in 1 keer op zo'n objective te laten vallen in Apocalypse. Volgende keer dat er weer zo'n battle is lijkt het me erg leuk dat uit te proberen :yes: )

Beastherder
BOFH

Berichtdoor Rudi XXL » 14 jan 2008 09:57

Laat dat nou heel goed uitkomen frankie :D Ik, Harald en Leander zoeken 3 tegenstanders om een potje 9000 punten apocalypse te spelen. (3000 de man) Wij zetten alle 3 Imperial Guards in, en ik denk dat er niemand op tegen is, als er ineens 800 puntjes skyborne naar beneden komt vallen :p
Never use the term: I just need a 2 or more to...
Rudi XXL
Difficult terrain made from cork

Berichtdoor Beastherder » 15 jan 2008 15:57

cool
lijkt me lachen B)

Laat maar weten wanneer, dan zal ik proberen er te kunnen zijn
op donderdagen en zaterdagen zit ik met mn werk en zo, maar als ik het vroeg genoeg weet ik kan ik vaak wel wat regelen

Beastherder
BOFH

VorigeVolgende

Keer terug naar Hive Novio Blogs