Zo eindelijk weer werkend internet. Zo heb ik eindelijk 600 punten Orc's en Goblins af

. En gelijk maar eens uittesten in een battle dacht ik. Lekker fluffy tegen Frank zijn dwergen.
Eerst maar eens een groeps foto gemaakt. Ok de laaste 3 orc's had ik toen nog niet af door tijd gebrek. Maar dat zijn ze nu gelukkig wel

.
En de kabouters
Wel Frank begint de battle. Zijn units warriors lopen beide een klein stukje en zijn enge organ gun blijkt helemaal niet zo eng te zijn

. Hij rolt een misfire en rolt een 4 (deze en volgende beurt niet schieten).
Ik daar in tegen deed het een stuk beter qua dice. Zowel mijn wolfriders als orc's hadden er zin in en mochten d6 inch extra vooruit. En mijn spear chukka wist een opmerkelijke 4 dwergen tot een gespieste versie te verwerken.
Wel ronde 2 ging niet veel anders voor Frank. Zijn organ gun mocht de volgende beurt weer schieten en de dwergen stonden aardig goed waar ze waren.
Bij mij was er ook niet zoveel anders deze ronde, geen last van animosity en ja wederom wist mijn spear chukka 4 dwergen te pakken te krijgen

.
In ronde 3 kon Frank weer een poging wagen met zijn organ gun. En hij schoot op 1 na de wolf riders van hun wel euhm wolven dus

. En de ene die over bleef ging er vandoor tot nooit meer ziens. Hij zette ook een unit warriors met de thane zo naar voren dat mijn fanatics er schuin moesten uitkomen en het nog lastig konden maken voor mijn orc's om te chargen.
Nou mijn beurt, charge! Eerst mijn night gobbo's maar zodat de fanatics hopelijk niet al te veel in de weg komen te zitten. 1 richting de unit voor de orc's en die haalt het

En ik richting de organ gun maar die haalt de afstand niet. Wel met de fanatic's niet in de weg en mijn weg vrij chargen zowel mijn orc's en gobbo's in hun doelen. De orc's gaan er in 1 keer door heen. De gobbo's winnen wel maar de dwergen blijven gewoon staan.
Ronde 4, Frank's organ gun heeft een erg mooi doelwit gevonden in mijn orc's en schiet erop. En 4 dat kan beter maar de herrol word ook niet hoger. Hij weet er nog wel 3 door af te schieten maar genoeg is het niet weet ook Frank. Gelukkig weten de dwergen nu wat goed voor ze is en gaan ze ervan door.
Wel ik kan niet veel anders doen dan mijn orc's om keren en de volgende combat met de gobbo's te gaan voeren. Mijn spear chukka weet nog even 2 dwergen van de fleeënde unit af te schieten. En ik kom met de gobbo's in de crew van de organ gun terecht.
De strijd is al aardig gestreden maar we maken het toch nog even af. Frank's rally't zijn dwergen en zijn organ crew blijft zonder een krasje te hebben opgelopen staan.
Mijn orc's falen zowaar hun animosity. Maar de black orc big boss denkt daar gelukkig anders over en na een kleine discussie is er weer orde op zaken. De combat blijft deze ronde ook gewoon hetzelfde.
Nou de laaste ronde Frank charged nog met zijn dwergen bij de combat met de gobbo's maar het heeft nog weinig zin. Ik blijf staan en charge daarna met mijn orc's erbij in de combat en het was voorbij. De unit dwergen vluchtte. Alleen 2 man crew bleef nog achter.
Conclusie: de dice zaten mij nog al mee en Frank tegen, niks aan te doen. Het zal wel beginners geluk zijn geweest

.
Bij 1000 afgeschilderde punten houden we alweer een rematch. Nu nog even het een en ander schilderen

.