Chaim's Orcs en Goblins

Hou hier een "dagboek" bij van de vordering van je leger. En Frank, jij mag je dagboek "Kitty" noemen. Of post handige hobby-tips. Of spam, maar dat wordt dan weer naar het Café verplaatst. Foei!

Moderators: Beastherder, Skevan

Berichtdoor Caladai Doomblade » 08 nov 2007 10:30

GO CHAIM!!

Ziet er goed uit, pas alleen op dat die fanatic niet van je koffer valt!
Do you know what the chain of command is? It's the chain I go get and beat you with till you understand who's in command ~Jayne

The best argument against democracy is a five-minute conversation with the average voter ~Churchill
Legers die ik speel: Dark Angels, IG: Jantine Patricians, Thousand Sons High Elves. Dreadball. FOW: Germans & Polish. Mordheim Skaven. Necromunda Orlocks. Shadespire Reavers & Orruks
Caladai Doomblade
BOFH

Berichtdoor Richard » 08 nov 2007 11:57

wohoo. vet gaaf!
goblins zijn hip!

als je een keer zin heb wil ik wel een 500 points battle tegen je spelen!
Afbeelding Afbeelding

WORKOUT FOR THE NEXT BATTLE !! Always use propper safety equipment
Legers die ik speel: Necron's 2400 pts (95% painted) , Skaven 4000 pts (95%painted), Lizardmen 3000 pts (75% painted), Daemon hunter ( 75% painted ), Araby... wip
Richard
Nurgle in a petticoat

Berichtdoor Bob » 08 nov 2007 13:27

Cool Chaim. Ziet er goed uit., Appalus voor jezelf
en na de 600... de 750?
Dit is reserve Bobske.
Bob
Space Zoat in Tilea

Berichtdoor Furios666 » 08 nov 2007 13:29

Dude, goed bezig! Strakke pupkes.

En daarna door naar 1000 ;)
Legers die ik speel: Kings of War: Empire of Dust, Varangur; WH40k: Space Marines, Militarum Tempestus
Furios666
Elf on a hot tin roof

Berichtdoor drava » 09 nov 2007 11:52

Yep goed aan gegeven. Kleine stappen dat is het motto vanaf hier. 600,750 en dan 1000. Daarna weer even verder kijken :).
They drown them in that shit

Zou ik daar extra knoflooksaus bij mogen?
Legers die ik speel: WHFB: Orcs & Goblins, Chaos Warriors en Vampire Counts 40K: Space Marines.
drava
BOFH

Berichtdoor drava » 03 dec 2007 21:35

Zo eindelijk weer werkend internet. Zo heb ik eindelijk 600 punten Orc's en Goblins af :). En gelijk maar eens uittesten in een battle dacht ik. Lekker fluffy tegen Frank zijn dwergen. ;)

Afbeelding

Eerst maar eens een groeps foto gemaakt. Ok de laaste 3 orc's had ik toen nog niet af door tijd gebrek. Maar dat zijn ze nu gelukkig wel :).

Afbeelding

En de kabouters

Afbeelding

Wel Frank begint de battle. Zijn units warriors lopen beide een klein stukje en zijn enge organ gun blijkt helemaal niet zo eng te zijn :P. Hij rolt een misfire en rolt een 4 (deze en volgende beurt niet schieten).
Ik daar in tegen deed het een stuk beter qua dice. Zowel mijn wolfriders als orc's hadden er zin in en mochten d6 inch extra vooruit. En mijn spear chukka wist een opmerkelijke 4 dwergen tot een gespieste versie te verwerken.

Afbeelding

Wel ronde 2 ging niet veel anders voor Frank. Zijn organ gun mocht de volgende beurt weer schieten en de dwergen stonden aardig goed waar ze waren.
Bij mij was er ook niet zoveel anders deze ronde, geen last van animosity en ja wederom wist mijn spear chukka 4 dwergen te pakken te krijgen :).

Afbeelding

In ronde 3 kon Frank weer een poging wagen met zijn organ gun. En hij schoot op 1 na de wolf riders van hun wel euhm wolven dus ;). En de ene die over bleef ging er vandoor tot nooit meer ziens. Hij zette ook een unit warriors met de thane zo naar voren dat mijn fanatics er schuin moesten uitkomen en het nog lastig konden maken voor mijn orc's om te chargen.
Nou mijn beurt, charge! Eerst mijn night gobbo's maar zodat de fanatics hopelijk niet al te veel in de weg komen te zitten. 1 richting de unit voor de orc's en die haalt het :) En ik richting de organ gun maar die haalt de afstand niet. Wel met de fanatic's niet in de weg en mijn weg vrij chargen zowel mijn orc's en gobbo's in hun doelen. De orc's gaan er in 1 keer door heen. De gobbo's winnen wel maar de dwergen blijven gewoon staan.

Afbeelding

Ronde 4, Frank's organ gun heeft een erg mooi doelwit gevonden in mijn orc's en schiet erop. En 4 dat kan beter maar de herrol word ook niet hoger. Hij weet er nog wel 3 door af te schieten maar genoeg is het niet weet ook Frank. Gelukkig weten de dwergen nu wat goed voor ze is en gaan ze ervan door.
Wel ik kan niet veel anders doen dan mijn orc's om keren en de volgende combat met de gobbo's te gaan voeren. Mijn spear chukka weet nog even 2 dwergen van de fleeënde unit af te schieten. En ik kom met de gobbo's in de crew van de organ gun terecht.

Afbeelding

De strijd is al aardig gestreden maar we maken het toch nog even af. Frank's rally't zijn dwergen en zijn organ crew blijft zonder een krasje te hebben opgelopen staan.
Mijn orc's falen zowaar hun animosity. Maar de black orc big boss denkt daar gelukkig anders over en na een kleine discussie is er weer orde op zaken. De combat blijft deze ronde ook gewoon hetzelfde.

Afbeelding

Nou de laaste ronde Frank charged nog met zijn dwergen bij de combat met de gobbo's maar het heeft nog weinig zin. Ik blijf staan en charge daarna met mijn orc's erbij in de combat en het was voorbij. De unit dwergen vluchtte. Alleen 2 man crew bleef nog achter.

Conclusie: de dice zaten mij nog al mee en Frank tegen, niks aan te doen. Het zal wel beginners geluk zijn geweest ;).

Bij 1000 afgeschilderde punten houden we alweer een rematch. Nu nog even het een en ander schilderen :P.

Legers die ik speel: WHFB: Orcs & Goblins, Chaos Warriors en Vampire Counts 40K: Space Marines.
drava
BOFH

Berichtdoor TROLL » 04 dec 2007 15:35

ziet er allemaal goed uit :D

en zoals het hoort wint het leger dat in de spotlight staat :laugh:
Legers die ik speel: Tomb Kings, Chaos Daemons, Legion: Imperial. Fallout Wasteland warfare
TROLL
Bandana Waddle Dee

Berichtdoor henerius » 04 dec 2007 18:07

ja lijkt idd wel een white dwarf verslagje.

maar het ziet er prima uit. Je leger begint aardig vorm te nemen.

Wat word het volgend project? meer shooty of anderzins meer troepjes om mee te bashen?
Don't cry because it's over, smile because it happened.
Legers die ik speel: diverse
henerius
Mastah

Berichtdoor TROLL » 04 dec 2007 18:27

ik gok spearchukka 2 af maken? :laugh:
Legers die ik speel: Tomb Kings, Chaos Daemons, Legion: Imperial. Fallout Wasteland warfare
TROLL
Bandana Waddle Dee

Berichtdoor drava » 04 dec 2007 18:39

Het volgende in de planning is:

- 5 spider riders
- 1 night goblins shamaan

Dat is dan 750 punten

- 1 spear chukka
- 1 gaint

En dat komt dan op 1000 punten neer :)

drava
BOFH

VorigeVolgende

Keer terug naar Hive Novio Blogs