Maar goed, verandering vasn spijs doet eten zeg ik atlijd maar. En ik maak mijn projecten (bijna) altijd af.
Voor de Online Painting Contest (OPC) van gwhobby.net (http://www.gwhobby.net/forum/) wil ik een idee gaan uitvoeren wat ik al heel lang heb. En het moet tot 1 september geheim blijven!
Het thema is 'who's the babe' (anything vrouwelijk goes); en mijn mooi daar in passende (voorzover ik weet nog niet eerder gebruikte) idee om 40K Sisters Repentia te gebruiken als Slaaneshi Marauders.
De sisters repentia zelf hebben gelukkig bijna geen 40K of imperial kenmerken en ik vind ze er goed vrouwelijk en toch wel ergens wat chaoserig uit zien.
Ik ben geen hele grote held in het schilderen van individuele poppetjes, maar een unit coherent schilderen gaat me geloof ik wel goed af.
Het idee is dus:
- unit van 10 slaaneshi marauders met great weapons,
- een in het oog springende kampioene,
- alleen vrouwelijke modellen,
- naar mijn beste kunnen geschilderd met een palet wat ik tot nu toe niet veel gebruikt heb (paarsen).
Het idee heeft al enige uitwerking gekregen in de 5 onderstaande pupkes.
Er is een mailorder met slaaneshi bits onderweg om het verder uit te werken. Dat om te voorkomen dat het alleen sisters repentia met weapon swaps zijn, geloof ik dat ik nu al wel een heel eind ben.
Ik wilde eerst flails doen, maar het zag er nogal suf uit (van die slap hangende kettingen). De zwaarden zien er strak uit maar volgens mij is het wel wat statisch (de modellen zijn zelf heel statisch).
Maarrrr... weet iemand hoe je een beetje leuk juweeltjes sculpt?

.