Afgelopen donderdag mn Flesh Tearers mee naar de club genomen en ik kon zowaar ook nog een tegenstander vinden ook. Bob had zn 'Nids bij zich, dus was het tijd voor de vuurdoop van mn nieuwe leger.
Eerst een pre-battle groepsfoto:
Tyranids, dus ook een combat-leger, maar dan wel met héél wat meer modellen
Mijn paar marines lijken toch erg weg te vallen tegen zo'n enorme hoeveelheid 'nids, en ik zag het aan het begin van de battle niet echt zitten.
Die vliegende nids zijn toch wel erg snel, en ze kregen het voor elkaar om mijn jumppackers te assaulten.
En mn geïnfiltreerde scouts werden al snel volledig ge-swampt. Ze hielden het echter toch nog meer als 1 beurt uit, dus ze hebben toch gefunctioneerd als een soort van speed-bump.
Een grote groep genestealers stonden klaar om mijn vastgepinde jumppackers aan te vallen, dus ik deed een, naar ik dacht, suïcidale aanval op deze gasten met mn Death Company
Ik had echter flink wat geluk met de dobbels, en ik was, als ervaren Fantasy-speler, flink verrast over de enorme hoeveelheid schade die 5 modellen kunnen doen in dit 40k
met slechts 1 casualty halveerde ze de genestealers, en zelfs met de hulp van een enorme zooi Gaunts kregen de nids het niet voor elkaar om mn Death Company iets te maken
mn grote groep jumppackers had zich ondertussen ook vrijgevochten, en samen met de Death Company hadden ze er geen enkele moeite mee om de Genestealers en Gaunts van tafel te vegen
(maar mn Attack Bike overleefde het niet

)
Ondertussen was het beurt 4 en het was tijd voor mn Terminators om uit de lucht te komen vallen (let op de prachtige proxy-droppod

)
Ik was helaas veel te voorzichtig geweest met de Consolidate/Advance moves van mn 2 jumppack eenheden, waardoor ik niet mn gehoopte gecombineerde aanval kon maken.
Mn Termies kregen het dus al snel héél zwaar
Ik kan ook swampen!
Bob gebruikte zn Ripper Swarms slim als speedbump, zodat zn grote beesten ongestoord mn Terminators konden opvreten
Mn Terminators overleefden het (voorspelbaar) niet, maar kregen het wel voor elkaar om Bob's enige Synapse Creatures te vermoorden en wat wounds te krijgen op de Carnifex.
Wat betekende dat toen mijn jumppackers er eindelijk bij kwamen ze er toch aardig rap doorheen gingen
Einde van de battle:
geen Nid meer op tafel, en ik sta op de objective, Victory!!
ook nog even de Razorback-squad te zien, die jongens hebben de hele battle niet veel meer gedaan dan naar achteren rijden en wat bolter schoten op de massa schieten
erg leuke battle, en ik moet bekennen dat ik erg veel geluk heb gehad. Bob kreeg het maar niet voor elkaar om met zn Rending atacks veel schade te doen, terwijl ik als een heet mes door boter door zn ventjes heen ging
Ik ben erg onder de indruk van hoe gevaarlijk mn Death Company jongens zijn, en het geeft iig genoeg inspiratie om nog even met dt legertje verder te gaan