Warhammer Ancient

Hou hier een "dagboek" bij van de vordering van je leger. En Frank, jij mag je dagboek "Kitty" noemen. Of post handige hobby-tips. Of spam, maar dat wordt dan weer naar het Café verplaatst. Foei!

Moderators: Beastherder, Skevan

Berichtdoor Beastherder » 17 jun 2007 19:56

De eerste 'echte' legionairs:

Afbeelding

In de meest bekende vorm, dus met lorica segmentata en een vierkante scutum

Vanmiddag naar een groot evenement geweest, in het Archeologisch Park Xanten. Daar was de grootste Europese bijeenkomst van Romeinse re-enactment groepen.
Veel Legionairs gezien dus, maar ook cavalerie, gladiatoren, smeden en werklui.

http://www.roemerfest-xanten.de/

Hartstikke interessant, en een hele leuke sfeer.
Ik zal binnenkort hier wat foto's neerzetten
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: Old World Skaven, Cathay, Dwergen en Beastmen, ASoIaF, verschillende KillTeams en talloze andere projecten
Beastherder
BOFH

Berichtdoor drava » 17 jun 2007 20:04

Ziet er leuk uit:), jammer dat ik nu al meer dan genoeg te doen heb, wie weet ooit maar eens beginnen aan een duits 15e eeuws leger
They drown them in that shit

Zou ik daar extra knoflooksaus bij mogen?
Legers die ik speel: WHFB: Orcs & Goblins, Chaos Warriors en Vampire Counts 40K: Space Marines.
drava
BOFH

Berichtdoor Benman » 17 jun 2007 20:37

Zien er goed uit Frank ........ en goffurdomme, m'n broer woont in Xanten en die zal niet effe bellen dat er wat te doen is. :p
[quote="Beastherder"]Damn, Ben, ik haat je[/quote]
Legers die ik speel: FOW: Germans Late War
Benman
BOFH

Berichtdoor Beastherder » 17 jun 2007 21:28

Van je familie moet je het hebben, hè Ben ;)

Maar jullie hebben wat gemist hoor, het was zeer indrukwekkend daar in Duitsland

effe snel wat foto's ge-upload en verkleind

dr waren dus vele groepen romeinse legionair re-enactors, waaronder de ouste, grootste en meest professionele ter wereld: de Ermine Street Guard

Afbeelding

http://www.esg.ndirect.co.uk/

Al die gasten zijn daar ook voor hun hobby, dus ze vonden al die aandacht ook fantastisch en waren hartstikke vriendelijk. Je kon overal bijkomen en aanraken, geen probleem

Afbeelding

Ook tientallen tentjes met smeden, juweliers, restaurantjes, en allemaal historisch correct. -_-

Afbeelding

En een hele stoere demonstratie van romeinse cavalerie. Erg indrukwekkend want dus zonder stijgbeugels. Zo'n speer komt nog verdomd hard aan vanaf een galloperend paard B)

Afbeelding

Toen nog een parade in het Amphitheater, voor een paar duizend man
Afbeelding

Met natuurlijk: Gladiatoren!
Deze gasten vochten weliswaar met houten zwaarden en afgestompte speren, maar het was zeker geen showballet, gewoon echt rammen! B)
Zelfs op de afstand waar ik zat kon ik na afloop van de gevechten de schrammen en blauwe plekken zien zitten :P
Afbeelding

Legers die ik speel: Old World Skaven, Cathay, Dwergen en Beastmen, ASoIaF, verschillende KillTeams en talloze andere projecten
Beastherder
BOFH

Berichtdoor MisterDutch » 17 jun 2007 22:06

Haha! Zooo cool :D ook al zien die cavalerie er eerder uit alsof ze rijden op pony's... whahaha :D
Thought of the Day: A good soldier obeys without question. A good officer commands without doubt.
MisterDutch
Favourite High Elf of the Week

Berichtdoor drava » 18 jun 2007 08:27

wat gewoon correcte beestjes zijn die ze toen gebruikte ;)
They drown them in that shit

Zou ik daar extra knoflooksaus bij mogen?
Legers die ik speel: WHFB: Orcs & Goblins, Chaos Warriors en Vampire Counts 40K: Space Marines.
drava
BOFH

Berichtdoor Benman » 18 jun 2007 19:00

En het zijn dus ook pony's. ;-) Volgende keer ga ik da ook zien .......effe in de gaten houden dus.
[quote="Beastherder"]Damn, Ben, ik haat je[/quote]
Legers die ik speel: FOW: Germans Late War
Benman
BOFH

Berichtdoor Rogier » 18 jun 2007 20:53

Supercool Frank... ik begrijp je interesse voor klassieke historie heel goed!
Legers die ik speel: AoS en 40K nurgle
Rogier
Conservative Tzeentch worshipper

Berichtdoor Beastherder » 19 jun 2007 14:00

yup, die paardjes zijn van historisch correct formaat, niet al te groot dus. Europese paarden begonnen pas in de middeleeuwen groter te worden toen ze gekruist werden met de arabische rassen.

Het waren overigens wel de meest stoere paarden die ik ooit gezien heb. B)
Mijn zus is jaren behoorlijk fanatiek paardrijdster geweest, dus ik heb meer paarden gezien dan me lief is, maar die beesten waren toch altijd vrij schuchter en schrikkerig. Deze beesten gallopeerden vol op hun doel terwijl er honderden mensen omheen stonden te joelen en applaudiseren en op hun rug zo'n vent met een speer zit te zwaaien.
Na de demonstratie werd het publiek uitgenodigd om de paarden en rijders van dichtbij te komen bekijken, dus binnen de korste keren stonden er tientallen kinderen aan zo'n paard te trekken, en die beesten bleven compleet kalm ^_^

Dit evenement houden ze iedere 2 jaar in Xanten, en als ik de kans heb ga ik in 2009 zeker ook weer

Beastherder
BOFH

Berichtdoor Beastherder » 19 jun 2007 14:56

Zo, ik gooi hier lekker nog wat foto's van afgelopen zondag neer, just because I can B)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Beastherder
BOFH

VorigeVolgende

Keer terug naar Hive Novio Blogs