Band of Rotters, Sneezy Company (Death Guard)

Hou hier een "dagboek" bij van de vordering van je leger. En Frank, jij mag je dagboek "Kitty" noemen. Of post handige hobby-tips. Of spam, maar dat wordt dan weer naar het Café verplaatst. Foei!

Moderators: Beastherder, Skevan

Berichtdoor Squiggoth » 18 mei 2007 21:06

Thanks. ;)

'k Had voor Deathguard.org een tutorialletje geschreven voor simpele freehands .... wellicht hebben mensen hier d'r ook wat aan. Freehand zijn niet per sé gereserveerd voor Nurgle-legers. :)

Step 1
Paint the shoulderpad in the basic colour (in this case Rotting Flesh with Skull White highlights)
Afbeelding

Step 2
Draw the basic shape of your freehand with a darkish colour. In this case, I wanted a Mark of Nurgle made from skulls with three "linking beams" and I used Codex Grey for the skulls and Catachan Green for the beams.
Don't worry too muchg about getting the correct shape, that'll be fixed later.
Afbeelding

Step 3
Fill in the shapes, and try to get more definition into the drawing ... In this case I used Bronzed Flesh to "flesh out" the skull shape. I also roughly dotted the eye sockets and nasal hole thingy with black.
Afbeelding

Step 4
Start tidying up. Here I used Bleached Bone to make the eyes and nose more neat, and to make the shape of the skull look sharp.
Afbeelding

Step 5
Final highlights, here with Skull White. Now the skulls look like skulls.
Afbeelding

Step 6
Now I add some highlights to the "linking beams", and draw a black line around the freehand because I like the look of dark lines.
You can see that I got sloppy here and there, so the black line is quite thick in places. No worries, that'll be fixed in Step 7.
Afbeelding

Step 7
Tidy up the black lines with your shoulderpad colour.
The tidying up is not completely done yet, but this is more or less the way I do my freehands in 90% of the cases. :)
Afbeelding
Squiggoth

Berichtdoor Benman » 18 mei 2007 21:44

Thx ...... :wub:
[quote="Beastherder"]Damn, Ben, ik haat je[/quote]
Legers die ik speel: FOW: Germans Late War
Benman
BOFH

Berichtdoor henerius » 18 mei 2007 21:47

:blink: heb je zo ook foto's van die freehand op die brander? :emprie:

Mooie tips... het gaat alleen effe duren voor ik daar gebruik van kan maken..... B) nog een bietje oefenen op kneden en plekken.
Don't cry because it's over, smile because it happened.
Legers die ik speel: diverse
henerius
Mastah

Berichtdoor Taurgle » 18 mei 2007 22:48

Dit zijn de goeie tutorials - Freehanding made easy.
Zoals dit hier is weergegeven is het ogenschijnlijk simpel.
De werkelijkheid zal mij morgen uitwijzn hoe makkelijk het is als ik mijn eerste Nurgle Marine ga verven :)
Taurgle

Berichtdoor Squiggoth » 20 mei 2007 17:45

En weer een modelleke af .... nog twee Marines te gaan en dan heb ik 1000 punten en wordt het tijd voor leuke dingen. Ik had al wat vunzigs verzonnen:

* 7 Plaguemarine Havocs met 4 plasmaguns en een champion met plasma pistol ..... 5 modellen die zichzelf op kunnen blazen. :P

* 7 Plaguemarines met 2 flamers en een champion met plasma pistol in een Rhino .... drive by shooting. :p

Of misschien zelfs Havocs met 4 flamers en een champion met combi-flamer in een Rhino .... Toaster Boys. :D

Iets om nog effe over na te denken terwijl ik die laatste twee viespeuken afmaak.

Afbeelding
Afbeelding
Squiggoth

Berichtdoor Taurgle » 20 mei 2007 17:55

Flamers zijn puick.
Ik heb er via Gerie 2 van de classic range besteld - niet in elk scenario geweldig maar zeker wel de moeite om in je leger te hebben!
Taurgle

Berichtdoor Squiggoth » 20 mei 2007 22:51

Flamers zijn stiekem niet zo heel erg puick met hun lage AP en korte range, maar plasma is nogal riskant als je plasmagunners tegen de dertig punten per stuk kosten wa. :p
Tegen horde-legers (Guards, 'Nids, Orks etc.) zijn flamer-squads in een Rhino erg effectief, tegen Marines en andere power armour legers (Necrons, Sisters etc.) moet je gewoon hopen dat er een paar hun save niet halen. Een leuk voordeel van flamers is dat ze cover saves negeren (verstoppen in de struikjes heeft geen zin) en waanzinnig effectief zijn tegen troepen in een bunker (die worden allemaal geraakt als je ze flamed).
Flamers zijn spotgoedkoop dus meestal verdienen ze zichzelf wel terug.

Ik was vergeten dat m'n Aspiring Champion van squad 3 nog niet af was, dus daar ben ik vanavond maar eens mee bezig geweest ..... en als die af is, DAN hoef ik nog maar twee Marines. :P

Afbeelding
Afbeelding
Squiggoth

Berichtdoor Beastherder » 21 mei 2007 17:48

[quote="El Nurgling"]Een leuk voordeel van flamers is dat ze waanzinnig effectief zijn tegen troepen in een bunker (die worden allemaal geraakt als je ze flamed).

Ziet er weer goed uit, Martijn, en flamers kunnen zeker heel effectief zijn, maar deze regel is volgens mij bij de laatste versie van 40k toch echt komen te vervallen. :nono:
(ik weet het niet zeker, ik heb het boek hier niet bij de hand, dus als ik me vergis mag je het gerust vergeten ^_^ )
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: Old World Skaven, Cathay, Dwergen en Beastmen, ASoIaF, verschillende KillTeams en talloze andere projecten
Beastherder
BOFH

Berichtdoor Squiggoth » 21 mei 2007 21:38

Hmmmz, volgens mij heb je gelijk Frank .... 'k heb straks effe het Grote Zwarte Boek doorgebladerd en niks meer kunnen vinden over flamers en bunkers. :snif:
Dat was ook wel een beetje bizar wanneer je een grote bunker had en dertig Orks of zo in de as legde met één flamer, dus zo erg is het niet.

Ennieweej, Champion #3 is klaar:
Met dank aan Bob en z'n ouwe potje Imperial Purple ... erg hippe lever-kleur voor rauw orgaanvlees. B)

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En de Deathguard Havoc shoulderpad met de aasvliegjes erop gesculpt .... Erg hippe bit dus ik ga er nog wat extra bestellen. B)

Afbeelding

En m'n Big Bang Squad - 4 plasma guns, 1 plasma pistol. Something WILL melt. :p

Afbeelding
Squiggoth

Berichtdoor Rogier » 21 mei 2007 21:44

iiiieuw.... die shoulderpad is echt ranzig!

ranzig goed en hip pupke!
Legers die ik speel: AoS en 40K nurgle
Rogier
Conservative Tzeentch worshipper

VorigeVolgende

Keer terug naar Hive Novio Blogs