Red Hilda (ey Ben, dit mooie vrouwke heb je lekker niet =0p)

Hou hier een "dagboek" bij van de vordering van je leger. En Frank, jij mag je dagboek "Kitty" noemen. Of post handige hobby-tips. Of spam, maar dat wordt dan weer naar het Café verplaatst. Foei!

Moderators: Beastherder, Skevan

Red Hilda (ey Ben, dit mooie vrouwke heb je lekker niet =0p)

Berichtdoor Squiggoth » 08 apr 2007 15:57

Vannacht tot 3.30u of zo films zitten kijken en ondertussen weer eens zitten kwasten ...... Ogres deze keer, want ik ben absoluut niet wispelturig en had dus weer effe m'n buik vol van Plaguemarines. :p

Dit wordt "Red Hilda" ... sommigen herkennen d'r waarschijnlijk nog wel als de Ogre Geisha die ik een paar jaar geleden in de verf heb gezet voor m'n Oriental Ogre Kingdoms, maar daar ik niet zo heel vaak Ogre Kingdoms speel ben ik de Geisha maar eens over gaan schilderen als Chaos Ogress (het modelleke is TE stoer om niet te schilderen).

De Geisha zoals ze d'r gistermiddag uit zag (witte gezichten + flitslichten = blegh):
Afbeelding

Huid gepimpt volgens Ben's Ogre-methode (Rotting Flesh met een wash van Snakebite Leather en een pietsie Purple Ink en dan highlighten met Rotting Flesh en glazen met Red Gore .... lekker simpel):
Afbeelding

En toen d'r haar lekker rood gaan maken (Dark Flesh --> Blazing Orange --> Fiery Orange --> Vomit Brown) en d'r jurk na ruim twee jaar eens af geschilderd.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Vanavond lekker verder piemelen aan [s]Sonja[/s] Hilda. :P
Squiggoth

Berichtdoor Beastherder » 08 apr 2007 19:18

Ziet er wederom weer uitstekend uit, Nas

Het verbaasd me dat Rotting Flesh zo goed uitpakt. Ik zou denken dat je met die groene tint een rare, 'zieke' huidskleur zou krijgen, maar het ziet er zeer natuurlijk roze uit.
Wil ik zeker s een keer 'in het echie' zien
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: Old World Skaven, Cathay, Dwergen en Beastmen, ASoIaF, verschillende KillTeams en talloze andere projecten
Beastherder
BOFH

Berichtdoor Benman » 08 apr 2007 19:36

Hehehe, zoals gewoonlijk Martijn ...... perfect job.

En wat die huid betreft. Alleen maar rotting flesh is 3x niks maar wanneer je die een wash geeft van bruin ofzo, dan wordt het weer wat.
[quote="Beastherder"]Damn, Ben, ik haat je[/quote]
Legers die ik speel: FOW: Germans Late War
Benman
BOFH

Berichtdoor Squiggoth » 08 apr 2007 20:59

Yup .... mensen zoals Rembrandt van Rijn en Vincent van Gogh hadden die truuk ook al door - Kaukasische huidtypen zijn niet zozeer biggetjesroze, maar meer creme-kleurig met een grijzig-groenig-blauwige ondertoon .... dat zie je bijvoorbeeld heel duidelijk in dit zelfportret van Rembrandt en in dit portret van Dokter Gachet.
Je kunt het ook zien als je op een fel-zonnige dag in je zwembroek in de tuin gaat staan en dan een foto maakt - negen van de tien keer ziet je huid er op de foto meer blauw-groenig uit dan roze (tenzij je verbrand of gebruind bent natuurlijk maar de meeste wargamers zijn in hun zwembroek erg realistisch bleek :P).
De meeste modellekes (Bretonnian Peasants bijvoorbeeld) zijn te klein om te gaan lopen pielen met onderhuidse lagen en die kun je dus zonder problemen gewoon vleeskleuren geven, maar op grotere modellen zoals Ogres en Giants ziet dat er al snel onrealistisch uit en dus gebruik ik al een tijdje een hoop licht-verzadigde (naar het grijs neigende) grijs-, blauw- en groentinten voor de huid van Big Guys. De Red Gore glaze na het highlighten geeft de impressie van bloedvaten onder de huid en zorgt ervoor dat de huid "natuurlijk" aan doet ondanks de rare kleuren.

Zie ook m'n laatste Giant - voordat de rooie wash erover heen ging zag ie er raar grijsgroenzig bleek uit, maar na wat rooie washes zag z'n huid er uit als uhhh .... huid.

Afbeelding
Afbeelding

*edit*

Gisteravond nog effe zitten kwasten en ik weet nu wat "fishnet stockings" zijn:
Afbeelding

De Gnoblar die in d'r handtasje zit heb ik maar als een Nurgling geschilderd .... Gnoblars passen niet bij Chaos Ogres.
Afbeelding

Nog steeds nie af maar ze komt in de buurt. B)
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Squiggoth op 09 apr 2007 22:02, in het totaal 1 keer bewerkt
Squiggoth

Berichtdoor Caladai Doomblade » 11 apr 2007 11:03

Sexy!!

Niet Hilda, maar je schilderwerk!! Ziet er super uit, en leuk dat voorbeeldje van de giant en de wash...
Do you know what the chain of command is? It's the chain I go get and beat you with till you understand who's in command ~Jayne

The best argument against democracy is a five-minute conversation with the average voter ~Churchill
Legers die ik speel: Dark Angels, IG: Jantine Patricians, Thousand Sons High Elves. Dreadball. FOW: Germans & Polish. Mordheim Skaven. Necromunda Orlocks. Shadespire Reavers & Orruks
Caladai Doomblade
BOFH

Berichtdoor Squiggoth » 11 apr 2007 15:40

[quote="Caladai Doomblade"]Sexy!!

Thanks! :luv:

Niet Hilda, maar je schilderwerk!!

Oh ... ik dacht dat je mij bedoelde. :huh:

Hilda is in ieder geval af en dan ga ik denk ik binnenkort maar weer eens verder met dat andere leger waarmee ik wél van een zekere Laurens kan winnen .... Dark Angel Hunters. ;)

Afbeelding
Afbeelding
Squiggoth

Berichtdoor Caladai Doomblade » 11 apr 2007 16:18

Oh, jij bent ook sexy hoor martijn!!!
Do you know what the chain of command is? It's the chain I go get and beat you with till you understand who's in command ~Jayne

The best argument against democracy is a five-minute conversation with the average voter ~Churchill
Legers die ik speel: Dark Angels, IG: Jantine Patricians, Thousand Sons High Elves. Dreadball. FOW: Germans & Polish. Mordheim Skaven. Necromunda Orlocks. Shadespire Reavers & Orruks
Caladai Doomblade
BOFH

Berichtdoor Death Rider » 12 apr 2007 17:55

Uhm.. Ziet er mooi uit, maa rheb wel moeite met 't nurgle achtige erachter te vinden o.O
Death Rider

Berichtdoor Benman » 12 apr 2007 17:57

[quote="Death Rider"]Uhm.. Ziet er mooi uit, maa rheb wel moeite met 't nurgle achtige erachter te vinden o.O

Ogres zijn nooit nurgle. Het kan een unit zijn in een chaos-nurgle-army, maar ze zijn zelf nooit nurgle, dus geen Nogres. ;)
[quote="Beastherder"]Damn, Ben, ik haat je[/quote]
Legers die ik speel: FOW: Germans Late War
Benman
BOFH

Berichtdoor Squiggoth » 12 apr 2007 18:25

Psies ..... Alle Ogres vereren de Great Maw sinds de eerste edities van Warhammer, en sinds het Ogre Kingdoms-boek uit kwam zijn ze, samen met Halflings, "gemaakt" door de Old Ones in een poging om rassen te creëeren die (redelijk) resistent zijn tegen de effecten van Chaos.
Het feit dat zo ongeveer ieder leger Ogres kan inhuren komt omdat het Ogres geen fluit kan schelen voor wie ze vechten, als ze maar gevoerd worden (want de Great Maw moet worden verzadigd).

Regeltechnisch kan een Ogre nooit een Mark of Chaos krijgen, maar achtergrondtechnisch zou het eventueel mogelijk zijn dat een Ogre zich laat misleiden (bijvoorbeeld Nurgle --> vette pens --> Great Maw, of Khorne --> bergen rauw vlees --> Great Maw) ... en die "misleidde Ogres" kun je heel makkelijk proxy'en met een Beasts of Chaos leger - je neemt dan een Doombull-generaal als "Chaos Ogre Tyrant", Minotaur Core Units als "Chaotic Chaos Ogres" en gewone Chaos Ogres als Special Choices.
Ik heb héél toevallig hier een Tyrant op m'n bureau staan die misschien nog wel eens gebruikt gaat worden als Doombull met Mark of Nurgle. ;)
Squiggoth

Keer terug naar Hive Novio Blogs