Dobbelstenen voor de club: stemronde 2

Kwebbel over de kleur van je onderbroek (die van mij is vandaag grijs) of de grootte van een bijzonder omvangrijke tulp in je tuin. Of over iets anders. Begin gewoon een Word Association Thread!
Voorheen ook wel bekend als hive cafe

Moderators: Bobske, Skevan

Welke kleuren moeten de dobbelstenen voor de club krijgen?

Poll eindigt op 15 apr 2025 20:08

Geel met zwarte ogen
2
12%
Zwart met gouden ogen
15
88%

Totaal aantal stemmen : 17

Dobbelstenen voor de club: stemronde 2

Berichtdoor Guy » 01 apr 2025 20:08

Bij deze nogmaals een poll, nu met de twee favoriete kleurencombinaties van de vorige. Deze poll loopt wat korter (2 weken). Als er consensus is bereikt kan gekeken worden naar extra opties.
Là a'bhlàir's math na càirdean
Legers die ik speel: Guild Ball, Flames of War, Team Yankee, Kill Team, Wolsung, Saga
Guy
BOFH

Re: Dobbelstenen voor de club: stemronde 2

Berichtdoor Guy » 16 apr 2025 20:13

We hebben een duidelijke winner: zwarte dobbelstenen met gouden ogen. Als volgende stap ga ik in kaart brengen welke aanbieders er zijn en offertes opvragen.
In de tussentijd is er nog de vraag welk logo er op de dobbelsteen komt. Hiervoor zie ik een link met het nieuwe clubshirt, hoewel een simpel 'Hive Novio' natuurlijk ook zou kunnen.
Hierover later meer.
Legers die ik speel: Guild Ball, Flames of War, Team Yankee, Kill Team, Wolsung, Saga
Guy
BOFH

Berichtdoor Guy » 16 jan 2026 15:54

Dit heeft een tijd op zijn gat gelegen, maar dankzij de notulen van de clubvergadering weer op het netvlies.

Ik heb bij Q-workshop en Counter Attack Bases een offerte aangevraagd
https://q-workshop.com/en/module/nvc_wn ... ct/default
https://www.counterattackbases.co.uk/cu ... rl-colours

Daarnaast heb ik bij em4miniatures samples besteld https://em4miniatures.com/

Alle drie de fabrikanten liggen in Europa. Als de keuze valt op een fabrikant in Engeland kan ik e.e.a. naar mijn schoonfamilie laten
opsturen, dat drukt hopelijk de verzendkosten en voorkomt heffingen. Enig nadeel is dat het dan i.i.g. tot de meivakantie duurt voordat ze hierheen komen.
Guy
BOFH

Berichtdoor drava » 19 jan 2026 13:55

Cewl, lekker bezig Guy! Ben benieuwd wat eruit komt. :)
They drown them in that shit

Zou ik daar extra knoflooksaus bij mogen?
Legers die ik speel: WHFB: Orcs & Goblins, Chaos Warriors en Vampire Counts 40K: Space Marines.
drava
BOFH

Berichtdoor Guy » 19 jan 2026 21:24

Hieronder de respons van Q-workshop. De prijzen zijn exclusief btw (zie opmerking over VAT in reactie). De prijs per dobbelsteen keldert hard als je er meer besteld.
Metallic kleuren voor de ogen en het ontwerp is flink duurder dan non-metalic. Als je de link volgt kun je de diverse kleuren vergelijken (M46 en M10).

Hello,

Thank you for contacting us. Please take a look at the pricing and additional details below.

300 identical 16 mm D6, custom design, standard colors, including golden engraving color like M46 - 1,43 EUR per die
300 identical 16 mm D6, custom design, standard colors, including metallic gold engraving color like M10 - 1,93 EUR per die

The bigger the number of identical dice in the order, the lower the price per piece, for example:
500 identical 16 mm D6, custom design, standard colors - 1,02 EUR per die
500 identical 16 mm D6, custom design, standard dice color, metallic gold engraving color - 1,38 EUR per die
1000 identical 16 mm D6, custom design, standard colors - 0,66 EUR per die
1000 identical 16 mm D6, custom design, standard dice color, metallic gold engraving color - 0,89 EUR per die

The price includes full customization (all faces) with adjusting your design to our manufacturing requirements, preparing a graphic visualization (3D render) of the dice, manufacturing, painting with one of the standard colors, finishing touch, and quality control.

Our dice are made from PMMA (polymethyl methacrylate), also known as acrylic glass. They are engraved, and then the engravings are filled with paint. It allows us to ensure the paint's durability and the product's high quality.

The prices for dice with gold/silver/copper engravings (M09, M10, M41) are 35% higher than standard.
You can see all of the available colors in our color scheme creator. Please see point 3 on the site below:
https://q-workshop.com/en/module/nvc_wn ... ct/default

The price does not include the shipping cost. We use an economic courier service, we ship from Poland.
The price is given as a net value. If you have a company with a registered EU VAT (tax ID for European transactions), the price will be final, and the VAT rate will be 0%.

Please remember that the final design may look different as we adjust it to our manufacturing requirements. A revised design file will show all the changes and will be sent for your approval.

Please let us know if you'd like to discuss further details or have any questions.

Best regards,

Anna Gajówka
Guy
BOFH

Berichtdoor Bobske » 20 jan 2026 17:00

:thumbup: Guy

Tijd om te bedenken hoeveel we er willen bestellen.
:dry:
TROLL schreef:
bob, gij zijt vervloekt!

#hobbybutterfly :panic:
Legers die ik speel: Warhammer 40,000: Tyranids, Kill-Team; Raveners & Death Watch, ToW: Chaos Warriors, Warcry: Untamed Beasts
Bobske
BOFH

Berichtdoor Guy » 20 jan 2026 21:05

Inderdaad; is even de vraag hoe dat het handigst te organiseren valt :tu:
Plus de vraag of we voor metallic goud of gewoon goudgeel moeten gaan.
Guy
BOFH

Berichtdoor Caladai Doomblade » 21 jan 2026 09:18

En of we meer dan 500 dobbelstenen willen... (als iedereen die gestemd heeft (17x) 24 dobbelstenen wil, dan zitten we op 408 dobbelstenen). Dan zou ik altijd een aantal extra sets bestellen voor de toekomst, of als promo materiaal. Dus 500+ moet lukken denk ik?

In de gekozen keurencombinatie zou ik wel graag goude ogen willen (metallic dus). Zwart geel is dan veel minder chique, en dan zou ik voor een andere kleurencombi gaan. Is ook een slechte combi als Nijmeegse club...

Voor het overzicht:
24 dobbelstenen gele stippen: 24,48
24 dobbelstenen met metallic goud: 33,12
EX BTW
Verschil is voor mij klein genoeg om metallic te doen...

Wat nu te doen? Iedereen kan bestellen bij Guy tot een bepaalde deadline (1 maart???) en dan kan Guy laten weten hoeveel er besteld is, hoeveel er bijbesteld moet worden voor 500+, en wat het gaat kosten? Zoiets?

Maar goed, dat gaat nog een beetje voorbij aan de metallic/non-metallic vraag.
Do you know what the chain of command is? It's the chain I go get and beat you with till you understand who's in command ~Jayne

The best argument against democracy is a five-minute conversation with the average voter ~Churchill
Legers die ik speel: Dark Angels, IG: Jantine Patricians, Thousand Sons High Elves. Dreadball. FOW: Germans & Polish. Mordheim Skaven. Necromunda Orlocks. Shadespire Reavers & Orruks
Caladai Doomblade
BOFH

Berichtdoor Guy » 21 jan 2026 21:50

Zwart geel zou inderdaad een heel ongelukkige combi zijn voor een Nijmeegse club :P
En metallic goud is inderdaad veel sjieker en is eigenlijk ook waar al eerder voor gestemd is.
Ik ga inventariseren hoeveel men wilt hebben
Guy
BOFH

Berichtdoor Bobske » 22 jan 2026 10:25

Zwart geel zou inderdaad een heel ongelukkige combi zijn voor een Nijmeegse club

Waarom? We zijn geen voetbalclub!
TROLL schreef:
bob, gij zijt vervloekt!

#hobbybutterfly :panic:
Legers die ik speel: Warhammer 40,000: Tyranids, Kill-Team; Raveners & Death Watch, ToW: Chaos Warriors, Warcry: Untamed Beasts
Bobske
BOFH

Volgende

Keer terug naar De kroeg