Warhammer Old World

Warhammer Age of Sigmar, Kings of War, 9th Age

Moderator: theWoodcutter

Re: Warhammer Old World

Berichtdoor Bobske » 28 maart 2025 14:35

Oh, en ze hebben de warplock jezzails gejat van de Skaven

nee hoor, andersom

Cathay had eerst gunpowder en is via Lahmia binnengekomen

maar supervette verassing en nog genoeg uit het computerspel units te halen idd
TROLL schreef:
bob, gij zijt vervloekt!

#hobbybutterfly :panic:
Legers die ik speel: Warhammer 40,000: Tyranids, Kill-Team; Raveners & Death Watch, ToW: Chaos Warriors, Warcry: Untamed Beasts
Bobske
BOFH

Berichtdoor Beastherder » 29 maart 2025 14:59

nee hoor, andersom
Cathay had eerst gunpowder

Nee nee, alleen het superieure intellect van een Warlock Engineer had zo'n geniaal ontwerp kunnen bedenken :liar:

Die idiote mensen of stomme dwergen hebben nooit kunnen tippen aan de vindingrijkheid van de Skaven.
Ze gebruiken niet eens warpstone!
En dan gaan ze zich zorgen maken over irrelevante details als betrouwbaarheid :salvatore:

(Deze mening is natuurlijk alleen geldig zo lang als ik Skaven aan het schilderen/spelen ben. Zo gauw ik weer met mijn dwergen aan de gang ga, of een ander leger begin, ben ik het hier uiteraard compleet niet meer mee eens :wink: )

Maar zonder gekheid, ik ben wel heel erg benieuwd naar de nieuwe fluff voor zo'n nieuwe factie :yes:
Kijken of ze nog wat hints droppen naar die verloren tak van de vampieren-familie die naar Cathay is gegaan in de Nagash boeken, bijvoorbeeld ^_^
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: Old World Skaven, Cathay, Dwergen en Beastmen, ASoIaF, verschillende KillTeams en talloze andere projecten
Beastherder
BOFH

Berichtdoor Beastherder » 13 mei 2025 09:17

Volgende week Wood Elves :woodelf: :takkewijf:

https://www.warhammer-community.com/en-gb/articles/wy2pxyu4/sunday-preview-sorcerous-space-marines-and-forest-sentinels/

Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.

Verkleinde Afbeelding

Ziet er uit als een solide release :yes:
Zo goed als alles in 1 keer, ik geloof niet dat we veel missen, en de meeste plastic kits en characters zijn van laat Fantasy (8e editie?) dus nog prima kwaliteit :tu:

Oude Treemen en Treekin zien er dan nog het slechtste uit, maar daar zal iedereen wel de moderne Sylvaneth modellen voor gebruiken, toch? *

En we breken met traditie, want Wood Elves zijn nu een keer niet het laatste leger dat word uitgebracht in een editie!! :cheer:

(Dat worden dus Beastmen. Ook met mijn persoonlijke voorkeur :beastherder: zeg ik dan 'Fair Enough', want die waren tot voor heel kort geleden nog verkrijgbaar als AoS modellen -_- )

* Het kan toeval zijn, maar de Treemen en Dryads zijn nu uitverkocht op de GW site :laugh:

Legers die ik speel: Old World Skaven, Cathay, Dwergen en Beastmen, ASoIaF, verschillende KillTeams en talloze andere projecten
Beastherder
BOFH

Berichtdoor Bobske » 13 mei 2025 19:44

Ziet er uit als een solide release

vooral die metalen draak met plastic vleugels :disturbed:

Maar voor de rest prima release :tu:

Ik weet niet wat deze elfjes nu doen, vroeger had Rudi de Bos-Taliban dat weet ik nog :grijns: B)
TROLL schreef:
bob, gij zijt vervloekt!

#hobbybutterfly :panic:
Legers die ik speel: Warhammer 40,000: Tyranids, Kill-Team; Raveners & Death Watch, ToW: Chaos Warriors, Warcry: Untamed Beasts
Bobske
BOFH

Berichtdoor Beastherder » 17 mei 2025 14:57

ik weet niet wat deze elfjes nu doen

Als je behoefte hebt aan een (extreem) uitgebreide analyse

https://www.youtube.com/watch?v=wjOjpSRsSJs

En de Arcane Journal
https://www.youtube.com/watch?v=Xq2nUeuQzHc

Samen goed voor 4,5 uur praten over bos-elfjes :wacko:
Iets om naar te luisteren tijdens het schilderen :whistle:

Maar de samenvatting komt zo'n beetje neer op: heel veel schieten, heel veel shenanigans met bossen (bonussen voor in/bij bossen staan, bossen creëren met magie, etc), wegrennen, combat vermijden, héle lage survivability (T3 en geen armour), een enge draak en flink duur in de punten.
In potentie kunnen ze eng zijn, maar dan moet je wel goed gebruik maken van al je sneaky trucjes en combo's. Ga je gewoon rechtstreeks het gevecht aan dan vallen ze bij bosjes (pun sort of intended :wink: )
Niet het makkelijkste leger om het beste uit te halen, vermoed ik zo, maar veel fun als het lukt.

Beastherder
BOFH

Berichtdoor Beastherder » 27 mei 2025 09:12

Volgende week al de Beastmen :beastherder:

https://www.warhammer-community.com/en-gb/articles/ck4pqjsu/sunday-preview-change-comes-to-the-mortal-realms-and-the-brayherds-raid-the-old-world/
Verkleinde Afbeelding

Dat is wel heel vlot achter de Woodies :o

Is dit een hint dat ik moet opschieten als ik mn Skaven af wil hebben voor Cathay uitkomt?? :wink:

Beastherder
BOFH

Berichtdoor Peter de tweede » 28 mei 2025 22:04

Ja het is wel wat raar dat de beastmen al aangekondigd zijn voordat de wood elves uberhaupt uitgebracht zijn.

Maar mij hoor je niet klagen, ik ben wel benieuwd wat voor nieuwe dingen beastmen krijgen.
Nadeel is natuurlijk dat mijn tomb kings nooit afkomen als er nu allemaal coole nieuwe beastmen dingen komen, dus misschien is het beter te hopen dat het een beetje een saai boek is.
Legers die ik speel: Beastmen, Dark elves, flames of war Duitsers, Kill Team tyranids
Peter de tweede
Conservative Tzeentch worshipper

Berichtdoor drava » 01 jun 2025 09:21

Ja het is wel wat raar dat de beastmen al aangekondigd zijn voordat de wood elves uberhaupt uitgebracht zijn.

Maar mij hoor je niet klagen, ik ben wel benieuwd wat voor nieuwe dingen beastmen krijgen.
Nadeel is natuurlijk dat mijn tomb kings nooit afkomen als er nu allemaal coole nieuwe beastmen dingen komen, dus misschien is het beter te hopen dat het een beetje een saai boek is.

Hehe, tja het is ook een zwaar leven met al die vette legers. Terwijl mijn night goblins niets al te hard gaan spook ik al een langere tijd in mijn hoofd rond met Vampire Counts en moet oppassen daar niet mee te starten want dan wordt het helemaal niets qua Night Goblins schilderen.
They drown them in that shit

Zou ik daar extra knoflooksaus bij mogen?
Legers die ik speel: WHFB: Orcs & Goblins, Chaos Warriors en Vampire Counts 40K: Space Marines.
drava
BOFH

Berichtdoor Beastherder » 03 jun 2025 10:17

Aankondiging voor een nieuw TOW boek met regels en scenarios voor meer competitief spel
https://www.warhammer-community.com/en-gb/articles/azlyvdkm/the-old-world-matched-play-guide-new-ways-to-play-in-the-world-of-legend/
Verkleinde Afbeelding

Meer Old World is altijd goed nieuws, maar competitief spelen is toch niet zo mijn stijl.
Misschien nog wel belangrijker nieuws is deze toevoeging:

it’ll land alongside a new FAQ and errata document, which brings a few targeted changes to the rules of the game. We’ll have more on that from the Rules Dragon soon…

Is dit de langverwachte update die (dure) infanterie een nodige boost gaat geven?
Heel benieuwd...

Beastherder
BOFH

Berichtdoor drava » 04 jun 2025 07:55

Ben benieuwd en ga hem in elk geval kopen. Dus mochten mensen er op de club nog een keer in willen neuzen dan kan ik het boek meenemen.
They drown them in that shit

Zou ik daar extra knoflooksaus bij mogen?
Legers die ik speel: WHFB: Orcs & Goblins, Chaos Warriors en Vampire Counts 40K: Space Marines.
drava
BOFH

VorigeVolgende

Keer terug naar Mass Battles