Henny's LOTR blog

Hou hier een "dagboek" bij van de vordering van je leger. En Frank, jij mag je dagboek "Kitty" noemen. Of post handige hobby-tips. Of spam, maar dat wordt dan weer naar het Café verplaatst. Foei!

Moderators: Beastherder, Skevan

Berichtdoor henerius » 24 maart 2007 15:35

Tja en dan alweer me laatste post hier. Binnen 20 minuten gepost maar toch 1,5 maanden ertussen. (schildermoeheid)

Ik heb nu eindelijk de bases afgemaakt. Al met al een karwijtje van niks. Maar goed je moet het wel doen natuurlijk!

En dan nu waar het eigenlijk om draait de koning der mensen van Numenor. Elendil :wub: rechts tussen de bovenbeenplaat en de cape kun je nog zien dat ik heb lopen pielen met een geborduurd achtige geel patroon...... da's een pens werk... zelf als het maar.... nou ja, juist omdat het zo klein is ;)

AfbeeldingAfbeelding

En natuurlijk zijn zoon en erfgenaam Isildur

AfbeeldingAfbeelding

Elendil tussen zijn troepen in de frontlinie B)
Afbeelding

En nog een paar fototjes van een gereed leger.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

In totaal heb ik nu

Isildur
Elendil
16 warriors of Numenor met schild
9 warriors of Numenor met boog
9 warriors of Numenor met schild en speer
Laatst bijgewerkt door henerius op 14 maart 2018 18:38, in het totaal 2 keer bewerkt
Don't cry because it's over, smile because it happened.
Legers die ik speel: diverse
henerius
Mastah

Berichtdoor Death Rider » 24 maart 2007 18:55

Ziet er strak uit Henny!

wat ik me wel afvraag: waar blijft een foto waar iedereen opstaat? :dunno:
Death Rider

Berichtdoor henerius » 25 maart 2007 00:21

heb ik geprobeerd. Maar kijk maar naar me Dwergen blogje of mijn Minas Tirith blogje, daar heb ik het ook niet gedaan. het past eenvoudigweg niet...

Vandaar foto's van details en van slechts een paar mannekes. ik kan me best wel eens doen... maar nu even niet :)
henerius
Mastah

Mordor Army

Berichtdoor henerius » 06 apr 2007 21:21

Tja daar gaan we maar eens met orcjes en Trolletjes aan de slag.

mijn eerste projectje is een Mordor Troll. Altijd zeer motiverend om een groot key figure te voorzien van een kudde Orcs, en aangezien ik een hekel heb aan Orcs schilderen beginnen we eens met de troll. Alle motivatie is welkom zullen we maar zeggen!

eerste twee piccies. ik was al bezig met de huid te schilderen toen ik me bedacht dat fotootjes wel zo leuk zijn.
huid is graveyard earth
Afbeelding
Afbeelding

hoppa! De huid afgeschilderd en het pantser Tin bitz gepinseld.
Afbeelding
Afbeelding

Ik heb hier het pantser, tin bitz, boltgun metal en daarna nog zwart geinkt. Het is nu een beetje donker en ik ga nog eens bekijken of ik het wat lichter drybrush (een keertje boltgun denk ik dan aan :dunno: )

De huid heb ik hier een wash gegeven van scorched brown met grijs erdoor gemixt. (ook hier denk ik aan een tweede wash met scorched brown only.. :unsure: het contrast is nu te licht.....)
Afbeelding
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door henerius op 14 maart 2018 18:47, in het totaal 1 keer bewerkt
henerius
Mastah

Berichtdoor henerius » 06 apr 2007 23:34

oke dan, na efkes te hebben getobt.

een scorched brown wash erover gekieperd.
graveyard earth drybrush
een mix van graveyard en bubonic drybrush (bij gebrek aan desert yellow zoals GW het voor doet...... komt verdomde dicht in de buurt van khakhi.... :) )
bubonic drybrush (alle soft parts zonder scales e.d.)
bleachedbone (drybrush over de snoet heen)

pantser is nog steeds even donker...... :unsure:
Afbeelding
Afbeelding

[edit] dat pantser mot lichter.... nog effe mee wachten.....[/edit]
Laatst bijgewerkt door henerius op 14 maart 2018 18:47, in het totaal 1 keer bewerkt
henerius
Mastah

Berichtdoor henerius » 08 apr 2007 14:57

Nou weer een update... het leerwerk.(dat de zachte schubben van de Troll :blink: moet beschermen tegen doorschuren??)

snakeleather onder de schouderriemen van het pantsers, het lendedoek(je) en de handbeschermers en de onderarmen. riem heb ik bestial gemaakt en beide heb iik overgoten met ene scorched wash.

rest van de leerwerk blijft, denk ik, zwart net als bij zijn roze :unsure: broertje dat ik onlangs op de kop heb getikt..

Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door henerius op 14 maart 2018 18:48, in het totaal 1 keer bewerkt
henerius
Mastah

Berichtdoor Benman » 08 apr 2007 19:38

Washes heerschen Hennie ..... -_- En deze Troll gaat wel iets worden zo te zien. :yes:
[quote="Beastherder"]Damn, Ben, ik haat je[/quote]
Legers die ik speel: FOW: Germans Late War
Benman
BOFH

Berichtdoor Squiggoth » 08 apr 2007 20:43

Begint er goed uit te zien Henny. B)
Geef z'n nagels, ogen en mond effe een wash met verwaterde Chaos Black en een pietsie Brown Ink ..... de negals zien er dan zonder moeite vies en onverzorgd uit, en het gezicht springt een stuk meer naar voren (nadat de tong en tanden weer zijn gehighlight).
Nog steeds begonnen aan z'n mooie roze broertje? Je klonk gisteren zo enthousiast over die kleur. :P
Squiggoth

Berichtdoor henerius » 08 apr 2007 20:56

Thanks Ben

Nou martijn de roze Troll.

ik heb nu zijn armour gepimt zodat ie niet meer koperrood maar net zo zwart is als het pantser van de door mij geschilderde troll

Me eigen troll een zwarte wash gegeven over de rug en daarna een codex grey drybrush zodat de ruggetjes van beiden een beetje identiek ogen. Die rare glans op de "roze" zijn riem is brownink. Die gaan we ook nog vervangen door een Scorched brown wash.

Teentjes van de "bruine"troll zijn gedaan met bleached maar die ga ik nog iets donkerder en vuiler maken met een snake leather wash ofzo... nog efkes kieken.

verder het mondje van me eigen Troll Bestial voor het tandvlees. dwarf flesh/ snakeleather voor de tong en (nog te gebeuren) bleached/snakeleather voor zijn bijtertjes. daarna moeten alleen de wapens van beiden even doen want die is bij roze iets te snel gedaan. :)

Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door henerius op 14 maart 2018 18:48, in het totaal 1 keer bewerkt
henerius
Mastah

Berichtdoor henerius » 10 apr 2007 19:14

Nou dus de bijna laatste Troll update van dit leger.

Beide trollen nu een beetje uniform in het pantser zitten...en de gezichtjes nageltjes van bruin een beetje viezer gemaakt. Geel/bruin achtige ogen met een streepje als pupil. bruin tandvlees gelige tanden. Alleen de knotsen motten nog. :blink: . hmmm gaan ik daar nu maar eens mee beginnen.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
[edit] bruin heeft meer één oog bol... Oog kwijt tijdens een gevechtje waarschijnlijk ;) [/edit]
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
henerius
Mastah

VorigeVolgende

Keer terug naar Hive Novio Blogs