10th Edition Tyranids: Bob's Commentary

Kom hier om te babbelen over ruimtemannetjes en raketwerpers en andere futuristische verschijnselen. Baard met kaas is een veel voorkomend begrip in 40K.

Moderator: Skevan

Re: 10th Edition Tyranids: Bob's Commentary

Berichtdoor Roland » 21 jul 2023 14:34

De oude ziet er realistischer uit ofzo. Grote kanon, grote dikke poten... Ook de agility ziet er bij de oude duidelijk meer realistisch uit.
Desondanks is de nieuwe natuurlijk wel een prachtige scuplt die bij de rest past. Oud en nieuw mixen moet kunnen toch.

Ben erg gecharmeerd van al dat Nid geweld de laatste weken. Mijn marines staan al te trappelen :grijns:
Legers die ik speel: 40K Space Marines. 40K Kill Team. ASOIAF Greyjoy. Necormunda/Gang Wars Orlock & Esher. Last Days Zombie Apocalypse, Gaslands
Roland
Four Ogres, all with nifty pigtails

Berichtdoor Bobske » 22 jul 2023 10:52

Ben erg gecharmeerd van al dat Nid geweld de laatste weken. Mijn marines staan al te trappelen

Ik zeg alleen maar Nomnomnom

En ik vind de Bio/pyrovore ook een enorme verbetering.

Maar de laatste Nid van de preview.
Save the Biggest for Last

https://www.warhammer-community.com/202 ... hive-mind/

Afbeelding

Eerste Reactie:
Één nieuwe Hive Tyrant! Oh die enorme grote schoorstenen zijn echt lelijk.

Afbeelding

2e reactie Een brainy versie, cool Ik wilde altijd een Psyrant maken (Hive Tyrant met Zoanthrope (achtig) hoofd.
Deze hoek is iets beter maar bah veel te grote chimneys

Afbeelding

more pics

Afbeelding

Afbeelding

3e, 4e, 5e etc reactie
:sick: :td: :td: :td: :x

Echte veruit het lelijkste model van alle releases, ik denk zelfs van heel de Tyranid range nu.
Toen ik hoorde over de Norn Assimilator/Emissary en het eerste plaatje zag vreesde ik dit al, een grotere Hive Tyrant.

Afbeelding

Toen ik de fluff las, werd mijn vrees erger, maar ik had nog hoop voor een coole pose of extra organismes die aan hem vast zaten.

Maar dit, inspiratieloos en lelijk.

Allereerst: de Tactical Rock.
GW maakt er zelf al continue grapjes over, waarom doen ze het dan nog?? :huh:
Leuk stuk tyranid terrein maar het leid af van de mini zelf, dat zal toch niet de bedoeling zijn (of wel -x-=+?)

De pose.
Als deze nu origineel was geweest... In de fluff het ze het over cat like grace, crouching ready to pounce, dat was cool geweest.
De Brainy variant, Emissary (ok, wel cool B) je zou dus een brainy bug leger kunnen maken), ok, maar de Close combat variant (assimilator) staat er een beetje bij als de oude space marine characters van vroeger (Ragnar etc.), ik moet poepen.

En een giga lictor hadden we al van FW

Afbeelding

Had hem dan minimaal echt een mega-lictor gemaakt met tentakel hoofd.

En dan de design flaws:
Van GW, alle tyranids hebben bepaalde kenmerken 6 limbs...
Wat zijn die rare klauwtjes aan het carapace van de Assimilator , naats zijn hoofd, 8 limbs.
En waarom heeft de kleurvaraint die niet.
De emmisary is de psyshic one waarom heeft die van scyhting talons met een extra beest er aan vast en de close combat Assimilator gewone klauwen?
Volgens mij moet je die omwisselen.

En die rare klauw, heel lelijk en statisch, het is geen schaar, het is geen klauw of talon, het is meer een punch dagger.

De lictor-like toxin injector harpoons zijn ook erg raar, lijken gewoon de bits die op de warrior sprue zaten en die waren al raar, alsof ze half afgeschoten al zijn.
De lictor heeft ze ingetrokken, veel beter. En zo lijken ze ook veel te kort om iets te harpoeneren.
Een extra tentakel beest was beter geweest.

Kijk mooie, sculpt hoor, maar ik had, zeker met een Tie-in naar de nieuwe Bio/pyrovore en oude bio-titans. Nu vallen die heel erg uit de toon bij de andere nids

Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.

Afbeelding

De hierodule van FW heb ik ook nooit wat gevonden.

hAfbeelding

Wordt het te groot dan is op 2 benen lopen niet handig en wordt het op 4 poten lopen. Dat is mijn old skool mening.
Nu is het ook in vergelijking met de andere legers, Knight, Wraithknight, Stompa, meer van hetzelfde

De Necrons hadden een beter centerpiece model.

Wat had ik dan graag gezien:

Een spin zoals de bio/pyrovore.
Met aan zijn buik een aparte bioform met tentakels voor close combat verdediging.
De voorste 2 poten in 2 varianten: Guns of grote cc scharen (denk carnifex, Tervigon, tyrant guard)
Op zijn rug 2 of 3 varianten: Grote twin linked venom cannons voor anti-tank, of een grote mortier of een leeg platform, omringd door armour plates voor transport
Zelfs nog 4e variant mogelijk met brainy head, rudimentaire klauwen en extra brainy bug op de rug.

Dus nee, ik vind het niks. Mooie sculpt daarom nog
5/10 :td:
TROLL schreef:
bob, gij zijt vervloekt!

#hobbybutterfly :panic:
Legers die ik speel: Warhammer 40,000: Tyranids, Kill-Team; Raveners & Death Watch, ToW: Chaos Warriors, Warcry: Untamed Beasts
Bobske
BOFH

Berichtdoor Bobske » 27 aug 2023 19:47

https://www.warhammer-community.com/202 ... o-get-you/

ok dat is gewoon alles ineens volgende week.
Mooi! :thumbup:

Geen geld, afspraken met Theo om niks te kopen, Totale plastic drug overload.
I'm done.
6 detachments, te veel. :td:

Maar wel nieuwsgierig, eens zien wat ze met de regels/datacards doen. -_-
TROLL schreef:
bob, gij zijt vervloekt!

Legers die ik speel: Warhammer 40,000: Tyranids, Kill-Team; Raveners & Death Watch, ToW: Chaos Warriors, Warcry: Untamed Beasts
Bobske
BOFH

Berichtdoor Bobske » 29 aug 2023 09:03

https://www.warhammer-community.com/202 ... -tyranids/

Ik heb een hoop zoan/neurothropes, maleceptor en Neurotyrant dus toch wel benieuwd wat de Synaptic Nexus doet.
Dat werd mijn leger toch al .
(nu hopen dat dat nu niet de OOP build is zoals de laatse codex anders wil niemand meer met me spelen :wink: )

Ik vind het al weer (te) veel, heb het niet eens allemaal gelezen en dit is mijn leger.

The new Codex replaces the free Index which came at the start of the edition, expanding your army options with new Detachements and introducing new and updated datasheets.

Zoals verwacht. :td:

Each Detachment offers your army unique benefits: a Detachment rule, four Enhancements, and six Stratagems. While some factions will find that the Detachment from their Index changes slightly when their Codex arrives, this is not the case for the Invasion Fleet, which functions exactly as it does now.

Goed dat de Standaard Invasion Fleet gelijk blijft, en je dus ook maar van 1 ding regels hoeft te onhouden/bij te hebben. :tu:
TROLL schreef:
bob, gij zijt vervloekt!

Bobske
BOFH

Berichtdoor Beastherder » 29 aug 2023 13:51

6 detachments, te veel. :td:
Ik zie het probleem niet zo. :dunno:
De regels van de Detachments die je niet speelt kun je gewoon negeren/vergeten.

Natuurlijk kan je, als je daar zin in hebt, alle Detachment regels bestuderen en daar optimale legerlijsten en tactieken voor gaan verzinnen, maar dat is voor die lange avonden thuis.
Als je eenmaal een keuze gemaakt hebt voor wat je bij je volgende potje gaat spelen kun je al die andere Detachment gewoon deleten van je interne harde schijf.

6 Detachments in een codex is wel echt zo'n beetje wat ik had verwacht.
Benieuwd wat ze daar mee gaan doen om leuke thematische legers te bevorderen (ook in andere komende codexen)
Armoured Assault leger, Airborne leger, etc.

Geen geld, afspraken met Theo om niks te kopen, Totale plastic drug overload.
I'm done.
Je hoeft het niet allemaal te kopen op de dag dat het uitkomt :wink:
(Hoewel de promotie van GW dat idee soms wel geeft)

Je hebt al een speelbaar leger, dus nu kun je gewoon ouderwets lekker langzaam je leger opbouwen, met een nieuw doosje als je de vorige af hebt / je je nieuwe zakgeld hebt gekregen. -_-
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: Old World Skaven, Cathay, Dwergen en Beastmen, ASoIaF, verschillende KillTeams en talloze andere projecten
Beastherder
BOFH

Berichtdoor Bobske » 30 aug 2023 06:14

https://www.warhammer-community.com/202 ... own-words/

Dit zegt dan weer niet zoveel maar iig plaatjes met alle nieuwe Nids er op :wub:

en

https://www.warhammer-community.com/202 ... similator/

Stats zeggen me nog niet veel, editie is nog te anders en nieuw.
Maar T 11 W16 2+ save en 4 +inv. krijg je niet zo dood.

The Brainy One is growing on me. Maar ik blijf denken dat ze de scything talons hebben verwisseld.
De Brainy one zou de kleine moeten hebben :yes:

The multitudinous foot soldiers of the Tyranid swarm get some love, as the revitalised Termagants first seen in the Leviathan boxed set get a bonus sprue of special weapons
TROLL schreef:
bob, gij zijt vervloekt!

Bobske
BOFH

Berichtdoor Furios666 » 30 aug 2023 08:22

Je kan hem natuurlijk altijd nog met de kleine klauwen in elkaar zetten.
Legers die ik speel: Kings of War: Empire of Dust, Varangur; WH40k: Space Marines, Militarum Tempestus
Furios666
Elf on a hot tin roof

Berichtdoor Beastherder » 30 aug 2023 09:22

Maar ik blijf denken dat ze de scything talons hebben verwisseld.
De Brainy one zou de kleine moeten hebben :yes:
De talons van de brainy one zijn idd langer, maar lijken ook een stuk dunner dan de andere?

Denk dat de éen wat meer brute kracht moet uitstralen versus precisie

Denk
Afbeelding

Op die manier gedacht vind ik het wel toepasselijk?

Voor mij meer storend vind ik die kleine extra klauwen op de schouders van de Assimilator :disturbed:
Ik zie geen logische functie, ze groeien uit het schouderpantser en sinds wanneer hebben nids 8 poten?

Gelukkig lijkt het er op dat je ze weg kan laten, want deze heeft ze niet

Verkleinde Afbeelding

Legers die ik speel: Old World Skaven, Cathay, Dwergen en Beastmen, ASoIaF, verschillende KillTeams en talloze andere projecten
Beastherder
BOFH

Berichtdoor Beastherder » 02 sep 2023 09:49

Deze is wel erg indrukwekkend B)

https://www.warhammer-community.com/2023/08/30/the-hive-mind-speaks-how-the-warhammer-studio-updated-classic-tyranids/
Verkleinde Afbeelding

The Lictors are very modular kits despite their organic design. There are three poses – a sneaking one, one lunging forward, and another rearing up on its legs like the original, talons ready to strike.

Toen ik dit artikel las dacht ik "Hé, gaan die Lictors nu komen in een doos van 3?"

Maar nee.
Het is gewoon een super-slim ontworpen modulaire kit :o

Verkleinde Afbeelding
Verkleinde Afbeelding
Verkleinde Afbeelding

Beastherder
BOFH

Berichtdoor Bobske » 03 sep 2023 14:57

Toen ik dit artikel las dacht ik "Hé, gaan die Lictors nu komen in een doos van 3?"

Maar nee.
Het is gewoon een super-slim ontworpen modulaire kit

Same here, same her.

Een hele hoop Nids zijn out of stock online
ook al een paar nieuwe kits (Bio/pyrovore en Norn Assimilator/Emissary) :yes:
TROLL schreef:
bob, gij zijt vervloekt!

Bobske
BOFH

VorigeVolgende

Keer terug naar WH 40.000